Erről beszélgetünk..

Címszavakban

7titok (1) 8.osztály (1) 9.osztály (1) abszurd (1) abszurdisztán (1) agar agar (1) ajánló (1) ajotanár (1) akebia (1) alma (4) almaszalámi (1) amaretti (1) apró (4) ausztria (6) a jó háziasszony (1) bab (1) babapiskóta (2) babér (1) bacon (1) balzsamecet (2) banán (1) baracklekvár (1) bazsalikom (5) bemutatkozom rólam (2) biriyani (1) birsalmasajt (1) birshab (1) birsszósz (1) bögrés (1) bolo do caco (1) bor (2) boros (6) bőrös karaj (1) boros mascarponekrém (1) borsó (2) borsos (1) briós (1) brokkoli (2) buci (2) búcsúposzt (1) burma (1) camembert (1) carum (1) cayenne bors (1) cékla (1) charlotte (1) citromos (7) citromos kakukkfű (1) citromos muffin (1) cobbler (2) császármorzsa (1) csicseriborsós (1) csigavész (1) csili (7) csilis mascarpone (1) csípős (3) csirke (14) csirkehúsgombóc (1) csokicsepp (2) csokis (4) csokiszósz (1) csokiszuflé (1) cukkini (5) culinaris (1) curry (3) dagasztás nélkül (2) dahl (1) darányi gólyák (1) desszert (1) dió (5) dionysos tavernája (1) diós (3) dödölle (1) dödölleszerű (1) édes (51) édesburgonya (1) édes felfújt (1) édes savanyú (1) égetett tészta (1) egres (1) egresleves (1) egytál (6) élesztő (1) eperszirup (1) epres (7) eseménynaptár (1) éttermi szemle (2) fagyis (3) fahéj (2) falatka (2) fatayir (1) fehércsoki (2) fehérrépa (1) fekete kömény (1) felfújt (2) feltét (1) fenyőmag (1) feta (1) film (1) fodroskel (1) fokhagymás (17) foto (2) fotó (1) főzelék (1) főzőtanfolyam (3) füstöltsonka (1) fűszeres (16) galuska (1) garam masala (1) gasztróciki (1) gasztro darwin díj (1) gersli (1) gé beszél (1) gofri (2) goldenblog (1) gombás (4) gombaszóst (1) gombaszósz (1) gombóc (1) google (1) gőzgombóc (1) gratin (1) grill (2) grillpác (1) grízes tészta (1) gyömbér (9) gyors (50) gyümölcsös (11) habcsók (1) hagyma (21) hajrá csokibolt (1) hal (1) hamburger (1) hír (1) hírek (1) hülyeség (1) hús (15) húsgombóc (2) i. m. (1) indiai (4) indiai sajt (1) internet (1) írták munkáim (1) írták munkáim fotóim emlékezések (1) iskola (1) ital (1) joghurt (1) joghurtos (9) kakaó (2) kakaóbab (1) kakaós (2) kakukkfű (8) kalács (3) karácsony (1) karácsonyiasztalrais (1) karaj (2) karamella (2) kardamom (1) kasnudeln (2) kecskesajt (1) keksz (4) kelt (18) kelt gombóc (1) kenyér (3) kenyércalzone (1) képviselőfánk (2) kérdezős hógolyós (9) keresőkifejezések (1) kert (8) kertfotó (3) kivis (1) knédligombóc (1) kókusz (1) kókuszos (4) kókusztej (1) kolbász (1) költözés (1) kömény (1) koncert (1) konyhadizájn (3) könyv (6) köret (10) koriander (4) koriandergyömbér (1) körtés (1) kosárka (1) közösblog (1) krém (3) krumpli (2) krumplifánk (1) krumplis (14) kukoricás (1) különleges zöldségek (1) kurkuma (3) kuszkusz (1) kutya (4) légballon (2) lencse (3) levelestészta (2) levélzöldség (1) leves (12) levesbetét (2) lovagi torna (9) madáretető (1) madeira (3) majoranna (3) mákos (6) málna (3) málnás (1) mandula (5) mangó (1) mango lassi (1) marcipán (3) marha (2) mascarpone (7) mazsola (1) mcferrin (1) meggyes (4) meggyes roló (1) méz (3) mézesházikó (1) mézes alma (2) miegymás (6) mizuna (1) molnárka (1) mosogatógép (1) mozzarella (1) mücver (1) muffin (3) mustár (2) mustármag (3) műzlikeksz (1) naan kenyér (1) namenia (1) napraforgós (1) narancs (1) narancshéj (2) narancshéjas sós (1) narancslé (1) narancsvirágvíz (1) nektarin (1) nemrecept (1) nudli (1) oregano (1) őszibarack (1) őszinte (1) ötperceskenyérke (1) padlizsán (5) pakora (1) palacsinta (1) panírsajt (1) papírbansült (1) paprika (1) paradicsom (7) paradicsomos raita (1) paradicsompüré (1) paradicsomszósz (3) parmezán (2) partifalat (1) pasztinák (1) patisszon (1) pecsenye (1) péksütemény (3) perec (1) pie (1) piláf (1) piramissüti (1) piskóta (1) pite (1) poharas krém (7) polenta (1) pórés (1) pörkölt (1) portulák (2) program (1) programajánló (1) programok (1) programozás (1) puding (1) pulyka (4) pylones (1) rebarbarás (1) réteskosár (1) ribizli (1) ricotta (1) rizotto (1) rizs (4) római kömény (7) rozmaring (2) rózsa (1) rózsatorta (2) rózsavíz (1) rumtopf (1) sajt (1) sajtfelfújt (1) sajtos (5) saláta (2) saltimbocca (1) sárgabarack (2) sárgarépa (6) show (1) sma (1) smoothie (1) sonkás (3) sör (2) sörkori (1) sörösdobozon (1) sörzsemle (1) sós (15) spárga (2) spenót (4) sült (8) sült eperbefőtt (1) sült zöldség (1) sütés nélkül (1) süti (36) sütőpor (6) szalonna (1) szárított paradicsom (2) szárzeller (1) szeder (2) szegfűbors (1) szegfűszeg (1) szenny (1) szezámmag (2) szilva (2) szilvalekvár (2) szódabikarbóna (1) szójaszósz (1) szolgálati (1) szövegláda (70) szülinapajándék (1) szűzpecsenye (1) tarja (1) tárkony (2) tatsoi (1) tej (4) tejföl (1) tejszín (18) tészta (10) tésztasaláta (1) tiramisu (1) tojás (5) tojásfehérje (1) tökmag (1) tökmagolaj (1) töltött (3) töltött tekercs (1) tönkölybúza (1) tönkölyliszt (1) torta (3) tortilla (1) túrós (11) tűzdelt (1) tv (1) újhagyma (1) utazós (4) vaddisznó (2) vajas (2) vajastészta (1) vajas fánk (1) vaníliakrémes (4) vaníliapuding (2) vargánya (1) vega (8) vers (6) veszíts el egy könyvet (2) vkf (12) vkf.iii. (1) vkf.iv. (1) vkf.vi. (1) vkf16 (1) vkf18. (2) vkf20 (1) vkf5. (1) vkf9 (1) vkf 13 (1) vkf 14. (1) vkf viii (1) vkf x. (1) vkf xi. (1) vörösbor (2) vörösboros (1) vörösboros meggyszósz (1) vöröslencse (2) zabpehely (2) zagyvaság (1) zakuszkatanya (1) zöldséges (27) zsálya (1) zsömle (1) ¤ (1) ¤barátság¤ (1)
Creative Commons License
KÉRDEZZ MEG, MIELŐTT FELHASZNÁLNÁD, TOVÁBBADNÁD....

A választás joga. Vörös és fekete

2007.06.04. 00:30 | Cserke | 29 komment


Minap véletlenül be volt kapcsolva a tv és véletlenül pont betévedtem ezen közben eléje.
Egy pasi álldogált, vele szemben egy ismerősebb fekete, szemüveges.
Utóbbiról tudtam, hogy kicsoda, na jó, a nevét nem, de hogy láttam már, az megvolt.
Feszült csend volt, ismeretlen szemmel láthatóan töprengett erőst, majd ismerősebb
feltett neki egy kérdést: "a pénzt választja, vagy a farkát??"

Nem hittem a fülemnek, komolyan. Először arra gondoltam, csatakiáltással lekaratélyozom éltem párját, hogy gyereknek hagy ilyen átalakítós műsorokat nézni, de aztán inkább a távirányítóra ugrottam, hogy lekapcsolom. Erre mind a ketten felháborodva elkezdtek óbégatni, hogy nemá', most az izgalmas!!
Persze!! Kiskorúnak pont ilyet kell néznie, hogy valakinek nemesb szerve és valami pénzek közt kell döntenie! Nem  elég a sok hülyeség, ami amúgy is dől a médiából, most meg már nem tudtak mit kitalálni, mivel tesztelni az emberi kapzsiságot!!
Meg hogy ilyen egy énhősöm van, aki ilyeneket néz!!Meg gyereknek, az ártatlannak is hagyja!!
Kicsit dulakodtunk, ki kaparintsa meg nyomkodót, közben pasit kis híján lehülyéztem, miközben ők próbálták elmagyarázni a dolog velejét. Már amennyi van neki, ugye.
Aztán mikor kiderült, miről van szó és én is elmagyaráztam, mit értettem, kicsit sírtunk a röhögéstől.
Lázár Ervin örökbecsű szavait idézve, azt hittem, "elpüsztülök a rühügéstől".

Na, ebből kitetszhet, mennyit szoktam én tv-t nézni, meg hogy ilyen állatságokra költik a drága pénzt, ahelyett, hogy egy menhelyet menedzselnének, ahol falka éldegél, mondjuk kutyafalka...

Pénzt, vagy a falkát!!?Falka!!!?
Ezt a marhaságot.

Ezen felindulva kénytelen voltam összedobni egy kekszféle dolgot, igen bűnösen sötét színűt, majd elkészülvén felajánlottam a választás lehetőségét:
a feketét kérik, vagy a pirosat??

Mind a kettő elfogyott.
Nálunk lehet így választani.


Kakaós-kókuszos keksz


20 dkg vaj
30 dkg finomliszt (nálam fehér tönköly)
6 nagy kanál cukrozatlan kakaó ( minálunk Biopont nagyon jó kakaója)
10 ek. nádcukor (kb. 20 dkg)
3 tojás
~ 10 dkg kókuszreszelék
1/2 tasak sütőpor
1 vaníliarúd, vagy 1 van. cukor




Vajat megolvasztottam, belekevertem a kakaót, belekapartam a vaníliarúd belsejét, a cukrot, majd a tojásokat, jól elkevertem.
Aztán ráöntöttem a lisztet, arra a sütőport, amit kicsit belekutyultam a lisztbe.A kókuszreszeléket megdaráltam kávédarálóban, mert nem akartam, hogy a süti sötét színét megbontsák a kis fehér kókuszdarabkák, csak az ízre vágytam, és azt is beletettem.
Végül összekevertem az egészet, kézzel, a gépet elő sem vettem, nem kellett. Itt már látszott, hogy valami jó dolog lesz, egy nagyon sötét, krémszerű, illatos és már nyersen is finom massza volt.

(Felhívom a nagyérdemű figyelmét az Ikeában is kapható keverőszerszámra, igen hasznos darab én pl. minden szószt  ilyennel keverek.Így néz ki, csak teljesen fémből van és kétdarabos kiszerelés.)
(Aktualizáva, 6-án.Ikeában jelenleg az általam nagyon jónak talált kis készség egy rendes habverő-egy ilyen szószkeverő párosításban valami nevetséges 300 ft körüli összegért kapható.)

Betettem a hűtőbe egy órára (szerintem hosszabb állás sem árt meg neki, akár egy éjszakányi), utána kis gömböket hengergettem belőle és sütőpapíros tepsin 180 fokon 12 percet sütöttem. 

Nem kell megijedni, mint a hasonló sütik ez is kicsit lágyas, mikor kiszedjük, aztán hűlés közben szilárdul.
Nagyon omlós és jóízű lett, némelyek felemlegették az általuk kevésnek tartott cukrot, nekem pont jó volt így, aki édesen szereti tegyen bele még egy-két kanállal. De csak kóstolás után, mert répacukor máshogyan édes.
Külön tetszett, hogy ilyen repedezett a teteje.
Ha valaki teljesen az élveknek él, csokidarabkákkal még dúsíthatja.


folyt.köv.

A bejegyzés trackback címe:

https://eteto.blog.hu/api/trackback/id/tr1985485

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Ana · http://hedonism.freeblog.hu/ 2007.06.05. 09:32:28

Nagyon, nagyon jól néz ki.

Melange 2007.06.05. 12:00:31

Khm... felhívnám a Kegyed figyelmit az "Éhes disznó" kezdetű mondásra. Remélem, gyermek nem olvassa blogot :)

Piroska · http://piroskaesfarkas.blog.hu 2007.06.05. 12:07:56

Hmmmmm!! És ezek a jó kis fotóid, Cserkókám!!!!
Tegnapi vacsi nálunk: jó hideg cseresznye!:-)

zsuzska · http://triticumaestivum.freeblog.hu 2007.06.05. 12:31:18

off: aszondta Aubergine, hogy rózsatorta receptért itt kell kuncsorogni:) (meg persze nála) úgyhogy most ezúton presszionálnék, kérem! (ott már próbáltam)
on: csak óvatosan, mert ezek a kis kerek bigyók, fekete színben emberiség elleni vétkeknek minősülnek ám egy szigorúbb bíróságon!

Mamma · http://dallacucina.freeblog.hu 2007.06.05. 14:41:20

Zsuzska, látom, nem hagy nyugodni a dolog. Ha tudsz várni egy keveset (jaj, csak egy kicsit), lesz eredmény, de ez még eléggé ante-publikálási stádiumban van:-(

zsuzska 2007.06.05. 15:17:29

Mamma mondta! Bocsánat! eltévesztettem a nevet:(
Cserke segíts! Javítsd ki kérlek...

zsuzska 2007.06.05. 15:18:40

Mamma! az ilyent nem bízom a véletlenre:))
de igazából türelmes vagyok ám! Megvárom a tuttit!

lorien · http://lorien.blogter.hu 2007.06.05. 18:03:35

Ha választani kéne, én a kekszet választanám. Majd utána az epret :) Majd esetleg újra egy kis maradék kekszet

cserke · http://cseresznyekert.blog.hu 2007.06.05. 21:25:03

Nagyon örülök, hogy pözsög az élet nélkülem is :o))

Ana, köszönöm!

Melange, de egy huncut vagyol!! :o)))Denemis!!!

Pirkó, nem is vond meg magadtól, nagyon helyes!!

Zsuzska, rózsatorta valamilyen változata elkészült már, csak elutazott a fotográfmasina képekkel együtt, amint hazajön, beírom.
De lehet, hogy addigra Mamma már előáll az övével.Nemtom kijavítani, mert nem értek hozzája, de tudja, hogy róla van szó, látod!! :o))

Szia, Lorien!!Nagyon lazsálsz mostanában, mi ez a lustaság blogilag??? Helytelen!!
Tipikus pasis választás, ezek is így csinálták!! :o))


lorien · http://lorien.blogter.hu 2007.06.05. 22:04:58

Sajnos mostanában csupa rossz dolgok történtek és nem volt kedvem írni (pedig igazán jó anyagaim vannak). Majd a jövő héttől már megpróbálom magam rávenni az írásra.

Cserke 2007.06.05. 22:12:18

Ó, igazán sajnálom! :o(((
Remélem, mostmár csak múlt idő és jó dolgok jönnek!!
Ha van kedved nyári gasztrotervekről írni és még senki nem hógolyózott meg, érezd magad megkérdezve!

lorien · http://lorien.blogter.hu 2007.06.05. 22:49:25

Ajjaj, azt hittem már megúszom :)
Akkor a restanciák mögé ez is felvéve:)
No, megetetem a tigrincset

cserke · http://cseresznyekert.blog.hu 2007.06.06. 06:35:55

Nem kötelező, de azért engem érdekelne!
Igazán rendes vagy :o)))

zsuzska 2007.06.06. 11:29:30

de remélem tigrincset nem csak etetitek, hanem simogatjátok is ám! :)

Melange 2007.06.06. 17:35:23

Jé, dorombol! :)

cserke · http://cseresznyekert.blog.hu 2007.06.06. 21:35:00

Még ha csak dorombolna!Múltkor valami hosszabb kommentet adtam, mikor elkezdett nyarvogni, Majd' eldobtam a klaviatúrát...Nem tudtam, hogy olyat is bír.
Ráadásul éccaka volt.

lorien · http://lorien.blogter.hu 2007.06.06. 22:51:32

Sőt. Van úgy, hogy egyszerre benyeli az egész sonkát, és akkor is nyarvog:) A kis mohó!Na, adok is neki:)

cserke · http://cseresznyekert.blog.hu 2007.06.07. 07:39:34

Persze írtam a kommentet, nem adtam...

Rendes Lorien, látszik, hogy szereted táplálni a népet :o)))

lorien 2007.06.08. 00:24:10

Ugyan ....

cserke · http://cseresznyekert.blog.hu 2007.06.08. 06:12:35

Halló, halló!!!Keresem Lorient, aki remélem nem veszett el a blogjával egyetemben!!!!
Cserke hívja Lorient, Lorien jelentkezz!!!!!!!

zsuzska 2007.06.08. 07:14:43

ó egek! olyan súlyos a legújabb VKF kiírás, hogy Lorien inkább visszavonult, félve a bosszúnktól. Csak azt nem vette figyelembe, hogyha eltűnik az oldala, nem tudjuk miért kell bosszút állnunk...

cserke · http://cseresznyekert.blog.hu 2007.06.08. 08:04:00

Én komolyan aggódom érte, remélem csak valami technikai malőr.

zsuzska 2007.06.08. 09:34:37

gondolod technikai malőrön kívül bármi más előfordulhat?
Neked van biztonsági mentésed? én most gyorsan mentem a sajátomat... (most megijesztettél)

Melange 2007.06.08. 11:45:59

Tegnap éjféltájt kesergett egy sort (lorien), hogy elfogyott a tárhelye, és a költözködést fontolgatta. Lehet, hogy megtette? Azért szerintem biztosan jelentkezik, ha berendezkedett az új helyen. Remélem.

cserke · http://cseresznyekert.blog.hu 2007.06.08. 11:54:12

Zsuzska, szokás szerint rémeket...
Már ott van a blogján, mi történt.
Nincs nekem olyanom, azt sem tudom, hogy kell, de majd akkor másolás-beillesztéssel, legalább a hosszabbakat.Ha már dolgoztam velük..

Melange, köszi, már megvan!

lorien · http://lorien.blog.hu 2007.06.08. 16:41:57

Itt lorien, vétel :)
A mai nap költöztem, hogy a VKF-et már itt hirdessem ki.
Jól esett, hogy gondoltatok rám, aggodalomra semmi ok:)
Megyek haza, gyúrok egy kalácsot, kakaóval elfogyasztjuk (remélem marad kalácsmorzsának való) és ezen felbuzdulva billentyűt ragadok, írom a VKF feladatmeghatározást :)))
Reszkessetek! :)

cserke · http://cseresznyekert.blog.hu 2007.06.08. 17:05:06

Szia!!!:)))

Jó étvágyat kalácshoz.Az változatlanul piszkálja csőröm, minek e kalácsmorzsa???

Most izgulhatok hétfőig, holnap és utána géptelen leszek...

lorien · http://lorien.blog.hu 2007.06.08. 18:11:43

Hát a kalácsmorzsát gyümölcsös, lekváros süteményekbe használom, ahol mások zsemlemorzsát használnak, én kalácsmorzsát:)

Tudod, én a verébre is ágyúval lövök:)

Este megírom még, de annyit elárulhatok, hogy ízekkel lesz kapcsolatos. Két korábbi posztom is érinti a témát

cserke · http://cseresznyekert.blog.hu 2007.06.08. 18:39:59

Zsemlét én sem szoktam, inkább diót, vagy babapiskótát.

Ízekkel?? Izgi..
Annyiféle jókat főztél-sütöttél, hogy ebből még bármi lehet.
Ha nem leszel nagyon bagoly, még meg tudom nézni. Különben is! Egészségtelen későn feküdni, különösen kalácsolás után. :)
Címkék: édes apró gyors keksz kakaós kókuszos
süti beállítások módosítása