Erről beszélgetünk..

Címszavakban

7titok (1) 8.osztály (1) 9.osztály (1) abszurd (1) abszurdisztán (1) agar agar (1) ajánló (1) ajotanár (1) akebia (1) alma (4) almaszalámi (1) amaretti (1) apró (4) ausztria (6) a jó háziasszony (1) bab (1) babapiskóta (2) babér (1) bacon (1) balzsamecet (2) banán (1) baracklekvár (1) bazsalikom (5) bemutatkozom rólam (2) biriyani (1) birsalmasajt (1) birshab (1) birsszósz (1) bögrés (1) bolo do caco (1) bor (2) boros (6) bőrös karaj (1) boros mascarponekrém (1) borsó (2) borsos (1) briós (1) brokkoli (2) buci (2) búcsúposzt (1) burma (1) camembert (1) carum (1) cayenne bors (1) cékla (1) charlotte (1) citromos (7) citromos kakukkfű (1) citromos muffin (1) cobbler (2) császármorzsa (1) csicseriborsós (1) csigavész (1) csili (7) csilis mascarpone (1) csípős (3) csirke (14) csirkehúsgombóc (1) csokicsepp (2) csokis (4) csokiszósz (1) csokiszuflé (1) cukkini (5) culinaris (1) curry (3) dagasztás nélkül (2) dahl (1) darányi gólyák (1) desszert (1) dió (5) dionysos tavernája (1) diós (3) dödölle (1) dödölleszerű (1) édes (51) édesburgonya (1) édes felfújt (1) édes savanyú (1) égetett tészta (1) egres (1) egresleves (1) egytál (6) élesztő (1) eperszirup (1) epres (7) eseménynaptár (1) éttermi szemle (2) fagyis (3) fahéj (2) falatka (2) fatayir (1) fehércsoki (2) fehérrépa (1) fekete kömény (1) felfújt (2) feltét (1) fenyőmag (1) feta (1) film (1) fodroskel (1) fokhagymás (17) foto (2) fotó (1) főzelék (1) főzőtanfolyam (3) füstöltsonka (1) fűszeres (16) galuska (1) garam masala (1) gasztróciki (1) gasztro darwin díj (1) gersli (1) gé beszél (1) gofri (2) goldenblog (1) gombás (4) gombaszóst (1) gombaszósz (1) gombóc (1) google (1) gőzgombóc (1) gratin (1) grill (2) grillpác (1) grízes tészta (1) gyömbér (9) gyors (50) gyümölcsös (11) habcsók (1) hagyma (21) hajrá csokibolt (1) hal (1) hamburger (1) hír (1) hírek (1) hülyeség (1) hús (15) húsgombóc (2) i. m. (1) indiai (4) indiai sajt (1) internet (1) írták munkáim (1) írták munkáim fotóim emlékezések (1) iskola (1) ital (1) joghurt (1) joghurtos (9) kakaó (2) kakaóbab (1) kakaós (2) kakukkfű (8) kalács (3) karácsony (1) karácsonyiasztalrais (1) karaj (2) karamella (2) kardamom (1) kasnudeln (2) kecskesajt (1) keksz (4) kelt (18) kelt gombóc (1) kenyér (3) kenyércalzone (1) képviselőfánk (2) kérdezős hógolyós (9) keresőkifejezések (1) kert (8) kertfotó (3) kivis (1) knédligombóc (1) kókusz (1) kókuszos (4) kókusztej (1) kolbász (1) költözés (1) kömény (1) koncert (1) konyhadizájn (3) könyv (6) köret (10) koriander (4) koriandergyömbér (1) körtés (1) kosárka (1) közösblog (1) krém (3) krumpli (2) krumplifánk (1) krumplis (14) kukoricás (1) különleges zöldségek (1) kurkuma (3) kuszkusz (1) kutya (4) légballon (2) lencse (3) levelestészta (2) levélzöldség (1) leves (12) levesbetét (2) lovagi torna (9) madáretető (1) madeira (3) majoranna (3) mákos (6) málna (3) málnás (1) mandula (5) mangó (1) mango lassi (1) marcipán (3) marha (2) mascarpone (7) mazsola (1) mcferrin (1) meggyes (4) meggyes roló (1) méz (3) mézesházikó (1) mézes alma (2) miegymás (6) mizuna (1) molnárka (1) mosogatógép (1) mozzarella (1) mücver (1) muffin (3) mustár (2) mustármag (3) műzlikeksz (1) naan kenyér (1) namenia (1) napraforgós (1) narancs (1) narancshéj (2) narancshéjas sós (1) narancslé (1) narancsvirágvíz (1) nektarin (1) nemrecept (1) nudli (1) oregano (1) őszibarack (1) őszinte (1) ötperceskenyérke (1) padlizsán (5) pakora (1) palacsinta (1) panírsajt (1) papírbansült (1) paprika (1) paradicsom (7) paradicsomos raita (1) paradicsompüré (1) paradicsomszósz (3) parmezán (2) partifalat (1) pasztinák (1) patisszon (1) pecsenye (1) péksütemény (3) perec (1) pie (1) piláf (1) piramissüti (1) piskóta (1) pite (1) poharas krém (7) polenta (1) pórés (1) pörkölt (1) portulák (2) program (1) programajánló (1) programok (1) programozás (1) puding (1) pulyka (4) pylones (1) rebarbarás (1) réteskosár (1) ribizli (1) ricotta (1) rizotto (1) rizs (4) római kömény (7) rozmaring (2) rózsa (1) rózsatorta (2) rózsavíz (1) rumtopf (1) sajt (1) sajtfelfújt (1) sajtos (5) saláta (2) saltimbocca (1) sárgabarack (2) sárgarépa (6) show (1) sma (1) smoothie (1) sonkás (3) sör (2) sörkori (1) sörösdobozon (1) sörzsemle (1) sós (15) spárga (2) spenót (4) sült (8) sült eperbefőtt (1) sült zöldség (1) sütés nélkül (1) süti (36) sütőpor (6) szalonna (1) szárított paradicsom (2) szárzeller (1) szeder (2) szegfűbors (1) szegfűszeg (1) szenny (1) szezámmag (2) szilva (2) szilvalekvár (2) szódabikarbóna (1) szójaszósz (1) szolgálati (1) szövegláda (70) szülinapajándék (1) szűzpecsenye (1) tarja (1) tárkony (2) tatsoi (1) tej (4) tejföl (1) tejszín (18) tészta (10) tésztasaláta (1) tiramisu (1) tojás (5) tojásfehérje (1) tökmag (1) tökmagolaj (1) töltött (3) töltött tekercs (1) tönkölybúza (1) tönkölyliszt (1) torta (3) tortilla (1) túrós (11) tűzdelt (1) tv (1) újhagyma (1) utazós (4) vaddisznó (2) vajas (2) vajastészta (1) vajas fánk (1) vaníliakrémes (4) vaníliapuding (2) vargánya (1) vega (8) vers (6) veszíts el egy könyvet (2) vkf (12) vkf.iii. (1) vkf.iv. (1) vkf.vi. (1) vkf16 (1) vkf18. (2) vkf20 (1) vkf5. (1) vkf9 (1) vkf 13 (1) vkf 14. (1) vkf viii (1) vkf x. (1) vkf xi. (1) vörösbor (2) vörösboros (1) vörösboros meggyszósz (1) vöröslencse (2) zabpehely (2) zagyvaság (1) zakuszkatanya (1) zöldséges (27) zsálya (1) zsömle (1) ¤ (1) ¤barátság¤ (1)
Creative Commons License
KÉRDEZZ MEG, MIELŐTT FELHASZNÁLNÁD, TOVÁBBADNÁD....

Jön a tavasz

2008.02.29. 09:11 | Cserke | 13 komment

Jön a tavasz. Ezt onnan tudom kétségbevonhatatlanul megállapítani, hogy megérkeztek a növényküldős cégek katalógusai. Mostmár óvatos duhaj vagyok, de amikor ez még újdonság volt (és én még naiv bájjal bírtam), eléggé buzgón hozzájárultam ahhoz, hogy nyereséges évet zárjanak. Hiába fogadtam szent elhatározással, hogy többé nem sikerül beugratniuk, mégis mindig leltem valami olyan csodát, aminek nem tudtam ellenállni.
Aztán jött egy olyan különösen elborult elméjű időszakom, amikor egy hasonlóan mániákus barátommal bejártuk a fél országot egy-egy különlegesebb darabért. Mentségemre szolgáljon, hogy nála jelentősen súlyosabb a helyzet.
Az engem sem tartott vissza kicsit sem, hogy a növények számának gyarapodásával nem növekedett a kert mérete. Mindent el kellett valahová ültetni, és én el is ültettem.
Persze a mostani katalógusokban is sikerült elrántaniuk a csalimadzagot, mert ki az, akinek a szeme előtt nem jelenik meg a mézbogyónak titulált növény kiváló tulajdonságainak olvasása közben egy saját mézbogyó bokor, amiről majd kosárszám lehet szüretelni ezt a csodás gyümölcsöt?
Tegnap megjött a harmadik ilyen cég katalógusa is, a hollandé, az ő nevükön a Sarj egy félóráig vidult, két éve ugye még eszébe sem jutott, hogy ez vicces, dehát nő a gyerek és hasznos kifejezések tárháza is egyre bővül.
Ebben is találtam ígéretes darabokat, azonkívül meg nagyszabású kertátépítési tervek alakulnak a fejemben, tehát még hely is lesz.
És a nagy faedényekbe pedig salottahagyma kerül idén, a törpeparadicsom helyet. Én nem tudom, mi ez a nagy hajcihő ekörül a salotta körül, nyilván nem vagyok eléggé kifinomult. Jó, persze, hogy jó, meg szép is, de azért ne tupírozzuk föl nagyon. Mondom én ezt. Viszont a szaporítóanyagára rögtön lecsaptam,(és még hoztam egy dobozka nem ültetnivalót is) mikor kicsit elmentünk a múlt héten itthonról. Úgyhogy idén dúskálni fogok a salottában (ha megmarad nálunk) és akkor nagyon kifinomult konyhát fogok én vinni.

Addig is mindenki igyekezzen felturbózni az immunrendszerét, ilyenkorra a szervezet tartalékai kimerülnek, nehogy úgy járjon, mint én, hogy két hete nem bírok megszabadulni a szipogástól.

Például együnk hüvelyeseket. Mondjuk babot. Feketeszeműt.Meg spenótot.




 
Spenótos bab

20 dkg apró szárazbab, előző nap beáztatva
25 dkg spenót egészben hagyva
1 fej vöröshagyma, finomra vágva
2 gerezd fokhagyma, felaprítva
1 doboz hámozott paradicsom
1 kk római kömény
2 szál citromos kakukkfű

bors
olaj

A hagymákat kevés olajon megpároltam, hozzátettem a babot, áztatóvíz nélkül. Annyi vízzel felöntöttem, hogy ellepje, beletettem a köményt, sót borsot. Nagyon jó kis babot hoztam Madeiráról, ami gyorsan megfőtt, de ha régebbi a bab, érdemes előfőzni félig.
Ha már majdnem puha, akkor kell a paradicsomot beletenni, azzal is főzni kb. 10 percig, kicsit szétnyomkodva a paradicsomokat villával. Ennyi idő alatt az ízek összefőnek, akkor megy bele a spenót, de ezzel már csak annyi ideig kell hagyni, hogy a levelek összetöppedjenek kicsit.
Tartottam tőle, hogy a római köménynek nagyon domináns lesz az íze, de olyan szépen összesimult a végére az egész, hogy a félelmem alaptalan volt.




(Valamelyik vegetariánus szakácskönyvből)
(És VkOrsi és Horasz receptje szerint notepadban írva és úgy bemásolva tényleg nem tolja szét a sablont:))

A bejegyzés trackback címe:

https://eteto.blog.hu/api/trackback/id/tr27359069

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

piroskaesfarkas · http://piroskaesfarkas.blog.hu/ 2008.02.29. 09:27:33

Cserkókám!!! Én ezeket nem is nézem már, bár most felcsigáztál a mézbogyóval, az mi az?????????
De a kertészetekbe annál inkább nézgelődöm majd! Nálunk az a veszélyes, hogy új a kert, vagyis elég üres még!!:-)

Beatbull · http://kiserletikonyha.blogspot.com 2008.02.29. 09:47:33

Csudaszép a fénykép! ;) S imádom a paradicsomos babot is! Nálam még egy kevés citromhéj is szokott belekerülni. Ritkán szoktam gasztroblogok vagy receptek olvasása során megéhezni, de Neked ez most sikerült! ;)

lorien · http://lorien.blog.hu 2008.02.29. 10:21:15

Annak idején úgy tapasztaltam, hogy a spenót és a paradicsom egyáltalán nem barátok, sőt eléggé goromba tud lenni az összhatás. Lehet, hogy a bab kibékíti az ellentétet és egyensúlyt hoz az erőbe?

Mamma · http://dallacucina.freeblog.hu 2008.02.29. 10:22:00

Nagyon klassz a kép! Olyan meleg, harmonikus, minden a helyén van, ahhoz, hogy belemártsam a kanalat!:-))
Mert nem az a paradicsomos bab, amit gyerekkoromban utáltam:-)))
Én meg babos paradicsomlevest főztem nemrég, tényleg, ettől jön a tavasz???

Hajrá, éljen a salotta!!!

chilii · http://chilii.blogter.hu 2008.02.29. 13:32:08

bár katalógusból MÁR nem rendelek :) azért legutóbb mikor ember pestre ment, mondtam, hogy én akár a csomagtartóba is bemászom, de nekem KELL mag a culinarisból!!! és lett! 2 féle rukola, 3 féle paradicsom (pedig meg sem eszem a nyers parit) aztán piros szárú rebarbara (az enyém zöld), meg extra zöldbab, meg hülye formályú cukkinim meg apró levelű bazsalikom.... :) meg egy nagy lyuk a pénztárcámon!

chilii · http://chilii.blogter.hu 2008.02.29. 13:37:07

ja erről a fekete szemű babról jut eszembe, hogy mikor először olvastam róla nem nagyon értettem, mert a képen ott is fehér volt. aztán amikor először vettem a kezembe egy zacskó furi kinézetű babot, és olvastam el rajta, hogy ez fekete szemű bab, na akkor esett le, hogy nem a szem fekete, hanem a SZEME fekete :)))

cserke 2008.02.29. 15:18:37

Pirosom, ez az egyik, ami inkább lesz nekem:www.shootgardening.co.uk/sitePlant.php?plantid=798, a mézbogyó meg ez:www.mobot.org/gardeninghelp/plantfinder/Plant.asp?code=B222
Én sem vásároltam évek óta már katalógusból növényt, de minden évben beraknak pár olyat, amit máshol nemigen látok. És most helyem is lesz, úgyhogy a fanyarka nagyon kívánkozik hozzám.
Kertészet fő veszélyforrás nálam is:)

Beatbull, de egy helyes vagy, köszönöm.
Remélem nem maradtál éhen;)

Lorien, ízra abszolút jók együtt, nálunk egyéb miatt sem volt baj belőle:)

Mamma, drága vagy, köszi. Látod, mennyire jön a tavasz, legalábbis errefelé inkább megy, mint jön. De amikor úgy 3 hete ezt főztem, akkor még hívogatta...
A tavaszjövős körkérdésre még csak most fogok majd:)

Chilii, én is idén inogtam meg újra.Jó kis magokat szereztél, nekem nincs veteményesem, úgyhogy ez fajta kísértés elkerül.
Majd beszámolsz róla, mi lett a magokból, ugye?
Ez a babos jó:)Én mindig a feketeszemű zsuzsanna növénnyel kötöm össze fejben, annak meg a közepe fekete és a többi szép sárga.

piszke · http://www.piszke.blogspot.com 2008.02.29. 18:20:13

A recept jó meg minden, a fotó, de én azt szeretném tudni, hogy a kolkwitziád hogy a csudába nőtt meg ekkorára? és hány év alatt? talaj? nincs kutya? beszélgetés?

Szipogásra: 1 bögre forró tej 1 ek. méz.Elkeverjük. beleöntünk 1 DL! konyakot és azonnal megisszuk.Már ezt megelőzően magunkra húzzuk az összes régi melegítőnket, kertészkedőpulóvert, és a tetejére a Hős (nálunk Ember) fürdőköpenyét.Bebújunk két paplan alá.Ezután kíbírjuk, míg megjelennek az első gyöngyöző izzadságcseppek a homlokunkon, és még tovább.Miután minden átvizesedett rajtunk, kellemes meleg zuhany után álomba merülünk és másnap tettrekészen és szipogás nélkül ébredünk.Kivéve ha a szipogás allergia. Akkor ismét dr.piszkét keressük!

cserke 2008.03.02. 18:48:20

Piszke, kb. 10éves a bokor, de ebből úgy négyet dézsában töltött. A legócskább homokos talajban van, vizet persze kap, kutya még mindig kettő van és természetesen sokat társalgunk:) Alig várom, hogy megint nyíljon, az valami csodaszép. Tudtad, hogy illatos?

Recipét köszönöm, ha én meginnék egy dl konyakot, azonnal jobblétre is szenderülnék, de előtte csúnya dolgok történnének...
Jelenleg cointreauval gyógyulgatok, csak az a baj, hogy a végét járja:)
Izzadásról meg cseresznyekert.blog.hu/tags/7titok
ennek a 7-es pontjában vázoltam a mi viszonyunkat egymással.
Reménytelen eset vagyok.
Kedves dr. Piszke, várom a továbbiakat:)

Pitypang, olyan szívesen segítenék, de a videóból nekem csak annyi derült ki, milyen telefonja van a srácnak. Valami közelebbi??

zsuzska 2008.03.03. 07:53:46

most nem előre, hanem utólag mondom: ezt főztem ebédre, ezt fogok ma enni. De tegnap este, miután megfőztem már megkóstoltam és nagyon finom. Köszönöm Cserke!

Cserke 2008.03.03. 21:38:47

Zsuzskám, Neked bármikor, bármit, tudod...Örülök, hogy ízlett.
És nagyon szívesen, bár nem az én receptem, amit meg én hozzátettem, az a citromos kakukkfű volt, azt meg elfelejtettem beleírni...

piszke · http://www.piszke.blogspot.com 2008.03.04. 11:44:53

Már kezdtem aggóddni, hogy kezdenek kimerülni a paralell dolgok...Nem! legÓcskább homokos talaj is stimmel!

cserke 2008.03.04. 15:28:10

Piszkém, szerintem ugyanarról a talajról beszélünk, ha jól gondolom, hogy hol ültetgetsz.
Arrafelé is ilyen van.
Címkék: spenót vega hagyma zöldséges egytál paradicsom fokhagymás bab római kömény
süti beállítások módosítása