Erről beszélgetünk..

Címszavakban

7titok (1) 8.osztály (1) 9.osztály (1) abszurd (1) abszurdisztán (1) agar agar (1) ajánló (1) ajotanár (1) akebia (1) alma (4) almaszalámi (1) amaretti (1) apró (4) ausztria (6) a jó háziasszony (1) bab (1) babapiskóta (2) babér (1) bacon (1) balzsamecet (2) banán (1) baracklekvár (1) bazsalikom (5) bemutatkozom rólam (2) biriyani (1) birsalmasajt (1) birshab (1) birsszósz (1) bögrés (1) bolo do caco (1) bor (2) boros (6) bőrös karaj (1) boros mascarponekrém (1) borsó (2) borsos (1) briós (1) brokkoli (2) buci (2) búcsúposzt (1) burma (1) camembert (1) carum (1) cayenne bors (1) cékla (1) charlotte (1) citromos (7) citromos kakukkfű (1) citromos muffin (1) cobbler (2) császármorzsa (1) csicseriborsós (1) csigavész (1) csili (7) csilis mascarpone (1) csípős (3) csirke (14) csirkehúsgombóc (1) csokicsepp (2) csokis (4) csokiszósz (1) csokiszuflé (1) cukkini (5) culinaris (1) curry (3) dagasztás nélkül (2) dahl (1) darányi gólyák (1) desszert (1) dió (5) dionysos tavernája (1) diós (3) dödölle (1) dödölleszerű (1) édes (51) édesburgonya (1) édes felfújt (1) édes savanyú (1) égetett tészta (1) egres (1) egresleves (1) egytál (6) élesztő (1) eperszirup (1) epres (7) eseménynaptár (1) éttermi szemle (2) fagyis (3) fahéj (2) falatka (2) fatayir (1) fehércsoki (2) fehérrépa (1) fekete kömény (1) felfújt (2) feltét (1) fenyőmag (1) feta (1) film (1) fodroskel (1) fokhagymás (17) foto (2) fotó (1) főzelék (1) főzőtanfolyam (3) füstöltsonka (1) fűszeres (16) galuska (1) garam masala (1) gasztróciki (1) gasztro darwin díj (1) gersli (1) gé beszél (1) gofri (2) goldenblog (1) gombás (4) gombaszóst (1) gombaszósz (1) gombóc (1) google (1) gőzgombóc (1) gratin (1) grill (2) grillpác (1) grízes tészta (1) gyömbér (9) gyors (50) gyümölcsös (11) habcsók (1) hagyma (21) hajrá csokibolt (1) hal (1) hamburger (1) hír (1) hírek (1) hülyeség (1) hús (15) húsgombóc (2) i. m. (1) indiai (4) indiai sajt (1) internet (1) írták munkáim (1) írták munkáim fotóim emlékezések (1) iskola (1) ital (1) joghurt (1) joghurtos (9) kakaó (2) kakaóbab (1) kakaós (2) kakukkfű (8) kalács (3) karácsony (1) karácsonyiasztalrais (1) karaj (2) karamella (2) kardamom (1) kasnudeln (2) kecskesajt (1) keksz (4) kelt (18) kelt gombóc (1) kenyér (3) kenyércalzone (1) képviselőfánk (2) kérdezős hógolyós (9) keresőkifejezések (1) kert (8) kertfotó (3) kivis (1) knédligombóc (1) kókusz (1) kókuszos (4) kókusztej (1) kolbász (1) költözés (1) kömény (1) koncert (1) konyhadizájn (3) könyv (6) köret (10) koriander (4) koriandergyömbér (1) körtés (1) kosárka (1) közösblog (1) krém (3) krumpli (2) krumplifánk (1) krumplis (14) kukoricás (1) különleges zöldségek (1) kurkuma (3) kuszkusz (1) kutya (4) légballon (2) lencse (3) levelestészta (2) levélzöldség (1) leves (12) levesbetét (2) lovagi torna (9) madáretető (1) madeira (3) majoranna (3) mákos (6) málna (3) málnás (1) mandula (5) mangó (1) mango lassi (1) marcipán (3) marha (2) mascarpone (7) mazsola (1) mcferrin (1) meggyes (4) meggyes roló (1) méz (3) mézesházikó (1) mézes alma (2) miegymás (6) mizuna (1) molnárka (1) mosogatógép (1) mozzarella (1) mücver (1) muffin (3) mustár (2) mustármag (3) műzlikeksz (1) naan kenyér (1) namenia (1) napraforgós (1) narancs (1) narancshéj (2) narancshéjas sós (1) narancslé (1) narancsvirágvíz (1) nektarin (1) nemrecept (1) nudli (1) oregano (1) őszibarack (1) őszinte (1) ötperceskenyérke (1) padlizsán (5) pakora (1) palacsinta (1) panírsajt (1) papírbansült (1) paprika (1) paradicsom (7) paradicsomos raita (1) paradicsompüré (1) paradicsomszósz (3) parmezán (2) partifalat (1) pasztinák (1) patisszon (1) pecsenye (1) péksütemény (3) perec (1) pie (1) piláf (1) piramissüti (1) piskóta (1) pite (1) poharas krém (7) polenta (1) pórés (1) pörkölt (1) portulák (2) program (1) programajánló (1) programok (1) programozás (1) puding (1) pulyka (4) pylones (1) rebarbarás (1) réteskosár (1) ribizli (1) ricotta (1) rizotto (1) rizs (4) római kömény (7) rozmaring (2) rózsa (1) rózsatorta (2) rózsavíz (1) rumtopf (1) sajt (1) sajtfelfújt (1) sajtos (5) saláta (2) saltimbocca (1) sárgabarack (2) sárgarépa (6) show (1) sma (1) smoothie (1) sonkás (3) sör (2) sörkori (1) sörösdobozon (1) sörzsemle (1) sós (15) spárga (2) spenót (4) sült (8) sült eperbefőtt (1) sült zöldség (1) sütés nélkül (1) süti (36) sütőpor (6) szalonna (1) szárított paradicsom (2) szárzeller (1) szeder (2) szegfűbors (1) szegfűszeg (1) szenny (1) szezámmag (2) szilva (2) szilvalekvár (2) szódabikarbóna (1) szójaszósz (1) szolgálati (1) szövegláda (70) szülinapajándék (1) szűzpecsenye (1) tarja (1) tárkony (2) tatsoi (1) tej (4) tejföl (1) tejszín (18) tészta (10) tésztasaláta (1) tiramisu (1) tojás (5) tojásfehérje (1) tökmag (1) tökmagolaj (1) töltött (3) töltött tekercs (1) tönkölybúza (1) tönkölyliszt (1) torta (3) tortilla (1) túrós (11) tűzdelt (1) tv (1) újhagyma (1) utazós (4) vaddisznó (2) vajas (2) vajastészta (1) vajas fánk (1) vaníliakrémes (4) vaníliapuding (2) vargánya (1) vega (8) vers (6) veszíts el egy könyvet (2) vkf (12) vkf.iii. (1) vkf.iv. (1) vkf.vi. (1) vkf16 (1) vkf18. (2) vkf20 (1) vkf5. (1) vkf9 (1) vkf 13 (1) vkf 14. (1) vkf viii (1) vkf x. (1) vkf xi. (1) vörösbor (2) vörösboros (1) vörösboros meggyszósz (1) vöröslencse (2) zabpehely (2) zagyvaság (1) zakuszkatanya (1) zöldséges (27) zsálya (1) zsömle (1) ¤ (1) ¤barátság¤ (1)
Creative Commons License
KÉRDEZZ MEG, MIELŐTT FELHASZNÁLNÁD, TOVÁBBADNÁD....

Agar agar kerestetik

2007.03.14. 18:41 | Cserke | 21 komment

Ma könyvvásárló-túrán voltam és Lehel piac felé is elvetett a sors, persze nem véletlenül.
A könyvek közé becsúszott szakácsos is, erről majd később.
A piacra azért mentem be, mert valahol olvastam, hogy van valami ázsiás jellegű üzlet és agar agart szeretnék már jó ideje, de nagyon. (Egy helyen láttam,a biopiacon 1.8 gr 380 ft volt, ennyiért azért erős túlzás. )
Szóval eléggé nehezen találtam meg az üzletet, de bár ne találtam volna.
Nem volt betervezve, hogy veszek egy csomó mindent, csak úgy terven kívül. Mi is került kosárkámba?
Kb. 10 féle fűszer, arborio rizs, rózsavíz, okrakonzerv, fetasajt, szójaszósz, rizstészta, pálmaszívkonzerv, fafülgomba, isteni török joghurt, literes, 10 százalék zsírtartalommal!!
Voltak még valamik, de azokkal meg nemtommég mit csinálok, úgyhogy lepje a homály egyelőre.

Na de agar agar, az nem került ám a kosaramba .

Mert nem volt. Nagyon nem szeretek zselatint használni és ez olyan jól bevált.

Így aztán kérek mindenkit, aki erre vetődik véletlenség, ha tudja, Pesten  hol kapható (Szentendrén van..), ossza meg velem a tudását.

A bejegyzés trackback címe:

https://eteto.blog.hu/api/trackback/id/tr7446619

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

t3v 2007.03.14. 22:42:41

HerbaHáz. Százados út. Tuti van agar, mert a pécsiben is van, pedig az a város már nincs is rajta a térképen. Nem olcsó, de ez egyébként is egy tök jó biobolt kis- és nagyker.
...
www.herbahaz.hu/
találtam termékkeresőt, onnan:
BIO AGAR-AGAR 28 G br. 1 515.-

t3v 2007.03.14. 22:46:21

Meg ha felhívod őket, biztos segítenek, ha te nem bio-t (értsd: olcsóbbat) szeretnél, hoznak. De tényleg érdemes körülnézni (szigorúan csak fizetéskor!).

Én sem tartok zselatint, sem agart, és elképesztően ritkán látom hiányát.

Cserke 2007.03.15. 21:16:17

Köszönöm szépen, egyfelől hogy felhívtad rá a figyelmem, mert elég sokszor megfordulok pl. bioboltban, és ez valahogy teljesen kisett a látószögemből, másfelől, hogy még be is linkelted. Nem rossz, ha bio, de ha nem ennyire drága, és nem bio, az sem. Meg fogom nézni feltétlenül.

Mit használsz, pl. olyan krémekhez, amihez nem keményítő jellegű sürítőanyag kell? Zselés tetejű sütiket én is nagyon ritkán csinálok, ,de ha mégis, ahhoz ilyesmi dolog kell.Sőt, a málna-és eperlekvárt is agarral sűrítettem, mert nem akartam sem szétfőzni, sem agyoncukrozni és messze a legjobb lekvárom lett.

Cserke 2007.03.16. 12:11:42

Köszönöm szépen Neked is. Úgy látszik, ügyesebb keresők vagytok, mint én. Pont ilyesmihez kerestem, mint a kávékrémed, , mert más jellegű dologgal nem helyettesíthető sz'tem.
Tegnap este jártam a blogodban, nagyon tetszik.

Pamina · http://taverna.freeblog.hu 2007.03.16. 16:16:26

Köszi :) aztán számolj be, mihez kezdtél vele, ha sikerült beszerezni!

t3v 2007.03.17. 17:26:01

Ugyanígy nézett ki a Herbaházas is, biztos egy helyről szerzik be :)) Ha van boltos ismerősöd, a Bako Hungária nagykerben is biztos van, de oda közönséges halandó nem léphet be.
www.bakohungaria.hu/

Hogy mit használok azon ritka alkalmakkor? Hmmm... Én a tejszín, ill. puding alapú krémeket kedvelem, azokhoz nem kell semmi, habfix sem. Túrókrémet is lehet mindenféle "merevítőszer" nélkül csinálni, hogy megálljon a saját lábán. Én is ritkán nyomatom a gyümölcszselés tetejű tortákat, mert kevesen vagyunk rá, de ahhoz bizony zselatint veszek (a penny marketes vmiért nem büdös - amúgy is szeretem a kocsonya levét, és hát az is bőrkekivonat :)) ennyi csak nem árt meg. A lekvárt nem esszük, egy kivétel van: Mammánál bekommenteltem a narancslekváromat. Mivel alig teszek hozzá cukrot (ami megkötné), az idei adagot oetker sűrítővel csináltam, a tavalyit természetes zuzmókivonattal (pektin), abban tartósító sem volt, de mellékíze lett. Ennek most nincs, állítólag ez lett eddig a legjobb (én nem szeretem, úgyhogy nem tudom :)

Cserke 2007.03.18. 17:42:25

Köszi, sajnos igen közönséges földi halandó vagyok, így aztán kiesik ez a forrás. :o((

Penny marketest még nem próbáltam, de a többivel tényleg a szaga a gondom. Kösz a tippet, megnézem. Én a kocsonyát sem eszem, úgyhogy eléggé bajos darab vagyok.Viszont nagy lekvárpusztítók vagyunk, és ahhoz is nagyon jó az agar. És nagyon szeretjük a réteges krémeket, amiben gyümölcszselé van, hát, annál sem tudom mással pótolni. Túrókrémedre kíváncsi lennék. HIába kereslek saját blogban, nincsen neked? Index főzőtopicokban találkozom egy "t3v3d3s"-sel, a stílusa is erősen a Tiédre hajaz... Gyanús, gyanús.
Sajnos, narancslekvárt senki nem eszi nálunk, így azt nem is csinálok.

t3v 2007.03.19. 00:32:33

Blogom nincs és nem is lesz. Amikor nemisbéka elkezdte az övét, hosszúnak találtam a nicket a kommenteléshez, a régi motorosok úgyis tudják, hogy egy és ua. személyről van szó. A legtöbben persze tévéháromnak olvassák a rövidített változatot :)))

Önmagában sosem oldok zselatint, kizárólag gyümölcslében - a többi szagát még azon is átéreztem, ez a pennys viszont elmegy.

A túrókrém marha bonyolult, a nem süthető változat: túró, kevés cukor, vanília, annyi tejföl, hogy épp kenhető legyen. A másik, hogy vajat teszek bele tejföl helyett, na, az laktat is... Vmiért ritkán készítem tejszínnel: felvert tejszínt hozzá kell emelgetni, a mennyiség érzésre. Ha együtt sütöm, több tejföl, a vajasnál nem kell emelni. Citromból csak héjat, a létől megerjed a túró, ha elég sokáig áll. Bocsánat a címszavakért, de már elindultam az ágy felé :)

t3v 2007.03.19. 00:33:14

Blogom nincs és nem is lesz. Amikor nemisbéka elkezdte az övét, hosszúnak találtam a nicket a kommenteléshez, a régi motorosok úgyis tudják, hogy egy és ua. személyről van szó. A legtöbben persze tévéháromnak olvassák a rövidített változatot :)))

Önmagában sosem oldok zselatint, kizárólag gyümölcslében - a többi szagát még azon is átéreztem, ez a pennys viszont elmegy.

A túrókrém marha bonyolult, a nem süthető változat: túró, kevés cukor, vanília, annyi tejföl, hogy épp kenhető legyen. A másik, hogy vajat teszek bele tejföl helyett, na, az laktat is... Vmiért ritkán készítem tejszínnel: felvert tejszínt hozzá kell emelgetni, a mennyiség érzésre. Ha együtt sütöm, több tejföl, a vajasnál nem kell emelni. Citromból csak héjat, a létől megerjed a túró, ha elég sokáig áll. Bocsánat a címszavakért, de már elindultam az ágy felé :)

Cserke 2007.03.19. 08:00:54

Valami igazságod van blogilag, mióta irkálom eztet, pedig nem is vagyok nagyon szapora, szinte nincs időm olvasni, amiket eddig.
Nahát, újdonság, hogy megerjed a túró a citromtól, nálunk még sosem volt alkalma romlásnak indulni...Ezért is lehet az, hogy kellemetlen meglepetésként nem férek bele a vékonyabb gatyáimba. Lehet, hogy tejfölt kellene tejszín helyett használnom nekem is.Nagyon rendes vagy, hogy éccaka még eligazítasz a túró világában, értem én így is. :o)

fakanál · http://www.uvegmadar.hu 2007.03.21. 11:10:46

cseresznye, agar agart a Nagycsarnok béli Ázsia boltban vehetsz, 600 forint körüli áron.

Cserke 2007.03.21. 13:56:45

Köszi fakanál, mostan már csak úgy dúskálni fogok az agarokban. :o) Az ár tetszik, kénytelen leszek elzarándokolni oda.Csak az a baj, hogy ilyen helyeken mindig horror pénzeket tudok hagyni egy kis ezért-azért.

anna · http://annaeszik.blogspot.com 2007.04.02. 11:27:34

azt a joghurtot en is kineztem a lehelen, de vegul nem vettem meg, mert megneztem, es nemet
persze sok a torok nemetorszagban, de akkor sem csabitott egy nemet joghurt, amit megprobaltak toroknek alcazni..

amugy finom?
tenyleg mas, mint a kis zsirtartalmuak?

persze arra gondoltam, h ahogy melegszik az ido, es egyre tobb joghurtot eszek, nem lesz menekves, es egyszer ugyis kiprobalom..

Cserke 2007.04.02. 21:19:17

Anna, szerintem pedig próbáld ki.Tényleg érdemes. Nem bánom, ha német, azt sem, ha ilyen jó. Egészen más az íze is, mint a magyarnak, meg az állaga is. Egészen sűrű és nagyon jó ízű. És nincs benne semmi vacakság.(E-izék, meg adalék) Vagy legalábbis ráírva nincs.
Ha ettél joghurtos valamit török kajáldában, akkor tudod, miről beszélek. Én nagyon örülök, hogy ráleltem, azóta már a harmadik vödröcske fogy, most pl. gyümölcsös italt csináltam belőle, isteni, majd bepostolom valamikor.
Hajrá, nem bánod meg!!

t3v 2007.04.02. 22:29:47

Tudod mit láttam? Lapzselatint az Intersparban. Nem röhög, ilyet évek óta nem láttam a boltban, akkor is csak pesten. Amíg külföldön voltunk, csak ilyet használtam, és nincs szaga. Ha esetleg még nem jutottál volna agarközelbe :)

Cserke 2007.04.03. 01:38:41

Köszi, t3v.Hát, nem röhög, mert épp a közelmúltban vett egy szatyorral Bécsben.Gyaníthatóan sokkal drágábban, mint itthon lett volna.
Egy időben lehetett itthon is kapni, tiszta röhej hogy ilyesmit úgy kell levadászni.
Agart Bécsben sem kaptam, biztos rossz helyen kerestem.Lehet hogy itthon kellett volna a csarnokban...

anna · http://annaeszik.blogspot.com 2007.04.07. 21:55:05

oo, cseresznye, koszonom, h mondtad
akkor tuti veszek
csak pl uabbol a markabol van ayran, meg cseresznyes ayran
ayrannal semmi gond, de a cseresznyes gyakorlatilag egy meggyes ivojoghurt, semmi egyeb, megcsak nem is cseresznyes
szoval ez azert kicsit megijesztett, eleg ocska atveres..

Cserke 2007.04.10. 21:44:20

Szia Anna, ma voltam, felemelték a gazok 750-re, de annyira jó, hogy még így is megéri.
Ayrant nem ismerem, erre AliBaba van írva, .

kokler 2008.01.15. 01:14:57

Sikerult venni valakinek agar-agart? es ha esetleg igen akkor mennyit mennyiert?

Cserke 2008.01.15. 14:40:31

Ázsiában kapsz, de akárhogy töröm a fejem, nem emlékszem az árára. Próbáld meg a honlapjukon, vagy ha nincs fent, telefonon megmondják.
Címkék: miegymás
süti beállítások módosítása