Erről beszélgetünk..

Címszavakban

7titok (1) 8.osztály (1) 9.osztály (1) abszurd (1) abszurdisztán (1) agar agar (1) ajánló (1) ajotanár (1) akebia (1) alma (4) almaszalámi (1) amaretti (1) apró (4) ausztria (6) a jó háziasszony (1) bab (1) babapiskóta (2) babér (1) bacon (1) balzsamecet (2) banán (1) baracklekvár (1) bazsalikom (5) bemutatkozom rólam (2) biriyani (1) birsalmasajt (1) birshab (1) birsszósz (1) bögrés (1) bolo do caco (1) bor (2) boros (6) bőrös karaj (1) boros mascarponekrém (1) borsó (2) borsos (1) briós (1) brokkoli (2) buci (2) búcsúposzt (1) burma (1) camembert (1) carum (1) cayenne bors (1) cékla (1) charlotte (1) citromos (7) citromos kakukkfű (1) citromos muffin (1) cobbler (2) császármorzsa (1) csicseriborsós (1) csigavész (1) csili (7) csilis mascarpone (1) csípős (3) csirke (14) csirkehúsgombóc (1) csokicsepp (2) csokis (4) csokiszósz (1) csokiszuflé (1) cukkini (5) culinaris (1) curry (3) dagasztás nélkül (2) dahl (1) darányi gólyák (1) desszert (1) dió (5) dionysos tavernája (1) diós (3) dödölle (1) dödölleszerű (1) édes (51) édesburgonya (1) édes felfújt (1) édes savanyú (1) égetett tészta (1) egres (1) egresleves (1) egytál (6) élesztő (1) eperszirup (1) epres (7) eseménynaptár (1) éttermi szemle (2) fagyis (3) fahéj (2) falatka (2) fatayir (1) fehércsoki (2) fehérrépa (1) fekete kömény (1) felfújt (2) feltét (1) fenyőmag (1) feta (1) film (1) fodroskel (1) fokhagymás (17) foto (2) fotó (1) főzelék (1) főzőtanfolyam (3) füstöltsonka (1) fűszeres (16) galuska (1) garam masala (1) gasztróciki (1) gasztro darwin díj (1) gersli (1) gé beszél (1) gofri (2) goldenblog (1) gombás (4) gombaszóst (1) gombaszósz (1) gombóc (1) google (1) gőzgombóc (1) gratin (1) grill (2) grillpác (1) grízes tészta (1) gyömbér (9) gyors (50) gyümölcsös (11) habcsók (1) hagyma (21) hajrá csokibolt (1) hal (1) hamburger (1) hír (1) hírek (1) hülyeség (1) hús (15) húsgombóc (2) i. m. (1) indiai (4) indiai sajt (1) internet (1) írták munkáim (1) írták munkáim fotóim emlékezések (1) iskola (1) ital (1) joghurt (1) joghurtos (9) kakaó (2) kakaóbab (1) kakaós (2) kakukkfű (8) kalács (3) karácsony (1) karácsonyiasztalrais (1) karaj (2) karamella (2) kardamom (1) kasnudeln (2) kecskesajt (1) keksz (4) kelt (18) kelt gombóc (1) kenyér (3) kenyércalzone (1) képviselőfánk (2) kérdezős hógolyós (9) keresőkifejezések (1) kert (8) kertfotó (3) kivis (1) knédligombóc (1) kókusz (1) kókuszos (4) kókusztej (1) kolbász (1) költözés (1) kömény (1) koncert (1) konyhadizájn (3) könyv (6) köret (10) koriander (4) koriandergyömbér (1) körtés (1) kosárka (1) közösblog (1) krém (3) krumpli (2) krumplifánk (1) krumplis (14) kukoricás (1) különleges zöldségek (1) kurkuma (3) kuszkusz (1) kutya (4) légballon (2) lencse (3) levelestészta (2) levélzöldség (1) leves (12) levesbetét (2) lovagi torna (9) madáretető (1) madeira (3) majoranna (3) mákos (6) málna (3) málnás (1) mandula (5) mangó (1) mango lassi (1) marcipán (3) marha (2) mascarpone (7) mazsola (1) mcferrin (1) meggyes (4) meggyes roló (1) méz (3) mézesházikó (1) mézes alma (2) miegymás (6) mizuna (1) molnárka (1) mosogatógép (1) mozzarella (1) mücver (1) muffin (3) mustár (2) mustármag (3) műzlikeksz (1) naan kenyér (1) namenia (1) napraforgós (1) narancs (1) narancshéj (2) narancshéjas sós (1) narancslé (1) narancsvirágvíz (1) nektarin (1) nemrecept (1) nudli (1) oregano (1) őszibarack (1) őszinte (1) ötperceskenyérke (1) padlizsán (5) pakora (1) palacsinta (1) panírsajt (1) papírbansült (1) paprika (1) paradicsom (7) paradicsomos raita (1) paradicsompüré (1) paradicsomszósz (3) parmezán (2) partifalat (1) pasztinák (1) patisszon (1) pecsenye (1) péksütemény (3) perec (1) pie (1) piláf (1) piramissüti (1) piskóta (1) pite (1) poharas krém (7) polenta (1) pórés (1) pörkölt (1) portulák (2) program (1) programajánló (1) programok (1) programozás (1) puding (1) pulyka (4) pylones (1) rebarbarás (1) réteskosár (1) ribizli (1) ricotta (1) rizotto (1) rizs (4) római kömény (7) rozmaring (2) rózsa (1) rózsatorta (2) rózsavíz (1) rumtopf (1) sajt (1) sajtfelfújt (1) sajtos (5) saláta (2) saltimbocca (1) sárgabarack (2) sárgarépa (6) show (1) sma (1) smoothie (1) sonkás (3) sör (2) sörkori (1) sörösdobozon (1) sörzsemle (1) sós (15) spárga (2) spenót (4) sült (8) sült eperbefőtt (1) sült zöldség (1) sütés nélkül (1) süti (36) sütőpor (6) szalonna (1) szárított paradicsom (2) szárzeller (1) szeder (2) szegfűbors (1) szegfűszeg (1) szenny (1) szezámmag (2) szilva (2) szilvalekvár (2) szódabikarbóna (1) szójaszósz (1) szolgálati (1) szövegláda (70) szülinapajándék (1) szűzpecsenye (1) tarja (1) tárkony (2) tatsoi (1) tej (4) tejföl (1) tejszín (18) tészta (10) tésztasaláta (1) tiramisu (1) tojás (5) tojásfehérje (1) tökmag (1) tökmagolaj (1) töltött (3) töltött tekercs (1) tönkölybúza (1) tönkölyliszt (1) torta (3) tortilla (1) túrós (11) tűzdelt (1) tv (1) újhagyma (1) utazós (4) vaddisznó (2) vajas (2) vajastészta (1) vajas fánk (1) vaníliakrémes (4) vaníliapuding (2) vargánya (1) vega (8) vers (6) veszíts el egy könyvet (2) vkf (12) vkf.iii. (1) vkf.iv. (1) vkf.vi. (1) vkf16 (1) vkf18. (2) vkf20 (1) vkf5. (1) vkf9 (1) vkf 13 (1) vkf 14. (1) vkf viii (1) vkf x. (1) vkf xi. (1) vörösbor (2) vörösboros (1) vörösboros meggyszósz (1) vöröslencse (2) zabpehely (2) zagyvaság (1) zakuszkatanya (1) zöldséges (27) zsálya (1) zsömle (1) ¤ (1) ¤barátság¤ (1)
Creative Commons License
KÉRDEZZ MEG, MIELŐTT FELHASZNÁLNÁD, TOVÁBBADNÁD....

Átverős rebarbarás

2007.03.23. 23:19 | Cserke | Szólj hozzá!


Mikor kitaláltam mit főzzek, és neki is kezdtem, az egyik hűlni betett hozzávaló félig kifolyt a hűtőben, jó cukros volt...
A tányérok előszedegetésnél nem támasztottam ki a szekrényajtót (megmondta az asztalos, hogy nem olyan jó a felnyílós), ezért a fejemre esett a nemtom mennyi súlyával,
ennek eredményeként csinos kis tojás képződött a fejemen.
Minden kiesett a kezemből és mindent összeragacsoztam.
Iszonytat mennyiségű koszos edényt bírtam képezni, és folyik a mosogatógép...

És eltüntettem innen a linkeket.

Szóval, hol is az ostorod???


Ennyi hányattatás után azért nézzük a jó oldalt , mert az is van. Szomszédos ország fővárosában járván feltankoltam mindenféle zöld-és gyümölcsneművel.  Többek közt rebarbarával is.
Erről eléggé megoszlanak a vélemények, mármint a rebarbarbaráról. (A föltankolásomról is.)

Már i.e. kínai feljegyzésekben is említik, onnan származik ugyanis, és sokáig nagyon drága és ritka volt, leginkább gyógynövénynek használták.(Ööö, nagyobb adagban hashajtó hatású a kivonata, nálunk gyógyászati célra nem engedélyezik a használatát, mert egyfajta ösztrogén-szerű vegyületet is tartalmaz.)
Egyesek sikoltva menekülnek, ha csak meghallják, mondván, hogy a magas oxálsav tartalma miatt ne együk, de ha már, akkor csak nyersen és jaj, nagyon keveset. Tény, hogy sokat tartalmaz az említett savból, de rajta kívül pl. a kakaó és az eper is, ezekre mégsem csácsog ennyire senki, mint szegény rebarbarára.
Én is óvatos duhaj vagyok, hát inkább csak tavasszal és ősszel esszük, ilyenkor alacsonyabb a savtartalma, ami ugye a vesekövet szereti okozni.


Ha még valaki itt van és nem sikerült ügyesen a kedvét elvennem, lássuk, hogyan készült az én sütim, az

Átverős rebarbarás

A rebarbara sütésével kezdtem és amíg az hült, összeállítottam a tésztát és betettem a sütőbe. Míg tészta sült, megcsináltam a rebarbarás habot és a diós morzsát bekevertem. Megsült a tészta, betettem a helyére a diós morzsát . Leírni tovább tart, míg megcsinálni.
(Ja, közben kiöntöttem, szétszórtam,bevertem, levertem..., de ezeket nem muszáj utánam csinálni.)

70 dekányi rebarbarám
volt, ezt megtisztítottam, a vastagabbak héját is lehúztam, de nem dobtam ki. Felaprítottam ötcentis darabokra, tepsibe tettem a lehámozott héjával együtt, mert attól lesz szép rózsaszín, szórtam rá olyan tíz dekányi cukrot és 190 fokos sütőben, fólia alatt nagyon gyorsan megsült. Alaposan összetöpped. A levét külön leöntöttem,a többi részét  összeturmixoltam.Héjat ki lehet dobni, én azt is beletettem. Turmix után kóstoltam egyet, kevés volt a cukor, utánaédesítettem.Mixelést el is lehet hagyni,(szépen szétmállik sütés közben), ha a többi családtag nem analizálós természetű és boldogan megeszik mindent, amit elétolunk. Ebben a kevésbé bonyolult,  unalmas esetben csak összekeverjük a habbal .

1 zacskó tejszínt habfixálóval
felverünk és összeforgatjuk a rebarbarával. Gyorsan betesszük a hűtőbe, mielőtt bekóstolgatnánk mindet.

Az alapja a körtetortánál is olvasható, jól bevált tészta lett, annyi különbséggel, hogy beletettem az eredeti recept szerinti 3 + 1 tojást, plusz  sütőport is.

10 dkg liszt
5 dkg cukor (ebből félreteszünk 1 kanállal, megy a tojáshabba)
pici só
1 tk. sütőpor


ezeket össszekeverjük, beletesszük:


3 tojás sárgáját (fehérjét félretesszük)
1 egész tojást
2 1/2 dl tej keverékét és beledolgozunk
6 dkg kihűlt olvasztott vajat


Miután összekutymoltuk a fenti keveréket, felverjük a tojásfehérjéket a cukorral és szép gyengéden beleforgatjuk a masszába.
Piskótaszerűen folyós lesz és mikor megsül egy krémes állagú, mégis könnyű, finom tésztát kapunk. Attól, hogy sütőpor is került bele, egészen más jellegű , mint a körtetortáé.
190 fokon sütöttem, míg a teteje halványbarna nem lett, kb. 20 percig.


Diós morzsalék

egy marék dió, finomra darálva
5 dkg liszt
3 dkg vaj
pici sütőpor

fentieket összemorzsoljuk (én a habverős botmixerrel) és tepsibe
szórva sütjük, míg halványbarna nem lesz, kb. 10 perc.
Ez a mennyiség arra elég, hogy egy nagyméretű tortaformában sült
tésztát vastagon megszórjunk, így aztán nekem maradt belőle.


Szirup

A rebarbaráról leöntött léhez hozzáadunk még cukrot
és beforraljuk sűrűre.



Tészta kihült, rátesszük a habos keveréket, szépen eligazítjuk. Akkor keresünk egy alkalmatos méretű, könnyű műanyag edényzetet, ami annyival a kisebb a tortánál, amekkora morzsaszegélyt akarunk rászórni. Süti közepére rátesszük lefordítva az edényt, körbeszórjuk a morzsát, aztán óvatosan leemeljük.Nem úgy, ahogy én, hogy még a közepére is jusson morzsalék.



Ebéd után feltálaljuk, sziruppal öntözve, gyermek kérdésére mélyen belenézve nefelejcskék szemébe azt válaszoljuk, "igen, olyan gyümölcsös, persze, gránatalmaszirup", jóízűen megesszük, majd utána megkérdezzük, hogy ízlett a rebarbaratorta? Kicsit szégyenkezünk, lelkiismeretünk halványzöld fénnyel foszforeszkálva dereng a háttérben, mikor magzatunk szemünkre hányja, hogy becsaptuk,és "olyanvagyanya!", majd kb. 180-adszor elmondjuk, hogy mindent meg kell kóstolni, mert lám-lám.
Később, mikor sarjadékunk ismét egy marhanagy szeleten rágja át magát szemmel látható nehézségek nélkül,
jólesően nyugtázzuk magunkban, hogy tán' nem is vagyunk annyira rossz anyák.

Na, ilyen az átverős rebarbarás.









A bejegyzés trackback címe:

https://eteto.blog.hu/api/trackback/id/tr7949374

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
Címkék: édes süti rebarbarás
süti beállítások módosítása