Erről beszélgetünk..

Címszavakban

7titok (1) 8.osztály (1) 9.osztály (1) abszurd (1) abszurdisztán (1) agar agar (1) ajánló (1) ajotanár (1) akebia (1) alma (4) almaszalámi (1) amaretti (1) apró (4) ausztria (6) a jó háziasszony (1) bab (1) babapiskóta (2) babér (1) bacon (1) balzsamecet (2) banán (1) baracklekvár (1) bazsalikom (5) bemutatkozom rólam (2) biriyani (1) birsalmasajt (1) birshab (1) birsszósz (1) bögrés (1) bolo do caco (1) bor (2) boros (6) bőrös karaj (1) boros mascarponekrém (1) borsó (2) borsos (1) briós (1) brokkoli (2) buci (2) búcsúposzt (1) burma (1) camembert (1) carum (1) cayenne bors (1) cékla (1) charlotte (1) citromos (7) citromos kakukkfű (1) citromos muffin (1) cobbler (2) császármorzsa (1) csicseriborsós (1) csigavész (1) csili (7) csilis mascarpone (1) csípős (3) csirke (14) csirkehúsgombóc (1) csokicsepp (2) csokis (4) csokiszósz (1) csokiszuflé (1) cukkini (5) culinaris (1) curry (3) dagasztás nélkül (2) dahl (1) darányi gólyák (1) desszert (1) dió (5) dionysos tavernája (1) diós (3) dödölle (1) dödölleszerű (1) édes (51) édesburgonya (1) édes felfújt (1) édes savanyú (1) égetett tészta (1) egres (1) egresleves (1) egytál (6) élesztő (1) eperszirup (1) epres (7) eseménynaptár (1) éttermi szemle (2) fagyis (3) fahéj (2) falatka (2) fatayir (1) fehércsoki (2) fehérrépa (1) fekete kömény (1) felfújt (2) feltét (1) fenyőmag (1) feta (1) film (1) fodroskel (1) fokhagymás (17) fotó (1) foto (2) főzelék (1) főzőtanfolyam (3) füstöltsonka (1) fűszeres (16) galuska (1) garam masala (1) gasztróciki (1) gasztro darwin díj (1) gersli (1) gé beszél (1) gofri (2) goldenblog (1) gombás (4) gombaszóst (1) gombaszósz (1) gombóc (1) google (1) gőzgombóc (1) gratin (1) grill (2) grillpác (1) grízes tészta (1) gyömbér (9) gyors (50) gyümölcsös (11) habcsók (1) hagyma (21) hajrá csokibolt (1) hal (1) hamburger (1) hír (1) hírek (1) hülyeség (1) hús (15) húsgombóc (2) i. m. (1) indiai (4) indiai sajt (1) internet (1) írták munkáim (1) írták munkáim fotóim emlékezések (1) iskola (1) ital (1) joghurt (1) joghurtos (9) kakaó (2) kakaóbab (1) kakaós (2) kakukkfű (8) kalács (3) karácsony (1) karácsonyiasztalrais (1) karaj (2) karamella (2) kardamom (1) kasnudeln (2) kecskesajt (1) keksz (4) kelt (18) kelt gombóc (1) kenyér (3) kenyércalzone (1) képviselőfánk (2) kérdezős hógolyós (9) keresőkifejezések (1) kert (8) kertfotó (3) kivis (1) knédligombóc (1) kókusz (1) kókuszos (4) kókusztej (1) kolbász (1) költözés (1) kömény (1) koncert (1) konyhadizájn (3) könyv (6) köret (10) koriander (4) koriandergyömbér (1) körtés (1) kosárka (1) közösblog (1) krém (3) krumpli (2) krumplifánk (1) krumplis (14) kukoricás (1) különleges zöldségek (1) kurkuma (3) kuszkusz (1) kutya (4) légballon (2) lencse (3) levelestészta (2) levélzöldség (1) leves (12) levesbetét (2) lovagi torna (9) madáretető (1) madeira (3) majoranna (3) mákos (6) málna (3) málnás (1) mandula (5) mangó (1) mango lassi (1) marcipán (3) marha (2) mascarpone (7) mazsola (1) mcferrin (1) meggyes (4) meggyes roló (1) méz (3) mézesházikó (1) mézes alma (2) miegymás (6) mizuna (1) molnárka (1) mosogatógép (1) mozzarella (1) mücver (1) muffin (3) mustár (2) mustármag (3) műzlikeksz (1) naan kenyér (1) namenia (1) napraforgós (1) narancs (1) narancshéj (2) narancshéjas sós (1) narancslé (1) narancsvirágvíz (1) nektarin (1) nemrecept (1) nudli (1) oregano (1) őszibarack (1) őszinte (1) ötperceskenyérke (1) padlizsán (5) pakora (1) palacsinta (1) panírsajt (1) papírbansült (1) paprika (1) paradicsom (7) paradicsomos raita (1) paradicsompüré (1) paradicsomszósz (3) parmezán (2) partifalat (1) pasztinák (1) patisszon (1) pecsenye (1) péksütemény (3) perec (1) pie (1) piláf (1) piramissüti (1) piskóta (1) pite (1) poharas krém (7) polenta (1) pórés (1) pörkölt (1) portulák (2) program (1) programajánló (1) programok (1) programozás (1) puding (1) pulyka (4) pylones (1) rebarbarás (1) réteskosár (1) ribizli (1) ricotta (1) rizotto (1) rizs (4) római kömény (7) rozmaring (2) rózsa (1) rózsatorta (2) rózsavíz (1) rumtopf (1) sajt (1) sajtfelfújt (1) sajtos (5) saláta (2) saltimbocca (1) sárgabarack (2) sárgarépa (6) show (1) sma (1) smoothie (1) sonkás (3) sör (2) sörkori (1) sörösdobozon (1) sörzsemle (1) sós (15) spárga (2) spenót (4) sült (8) sült eperbefőtt (1) sült zöldség (1) sütés nélkül (1) süti (36) sütőpor (6) szalonna (1) szárított paradicsom (2) szárzeller (1) szeder (2) szegfűbors (1) szegfűszeg (1) szenny (1) szezámmag (2) szilva (2) szilvalekvár (2) szódabikarbóna (1) szójaszósz (1) szolgálati (1) szövegláda (70) szülinapajándék (1) szűzpecsenye (1) tarja (1) tárkony (2) tatsoi (1) tej (4) tejföl (1) tejszín (18) tészta (10) tésztasaláta (1) tiramisu (1) tojás (5) tojásfehérje (1) tökmag (1) tökmagolaj (1) töltött (3) töltött tekercs (1) tönkölybúza (1) tönkölyliszt (1) torta (3) tortilla (1) túrós (11) tűzdelt (1) tv (1) újhagyma (1) utazós (4) vaddisznó (2) vajas (2) vajastészta (1) vajas fánk (1) vaníliakrémes (4) vaníliapuding (2) vargánya (1) vega (8) vers (6) veszíts el egy könyvet (2) vkf (12) vkf.iii. (1) vkf.iv. (1) vkf.vi. (1) vkf16 (1) vkf18. (2) vkf20 (1) vkf5. (1) vkf9 (1) vkf 13 (1) vkf 14. (1) vkf viii (1) vkf x. (1) vkf xi. (1) vörösbor (2) vörösboros (1) vörösboros meggyszósz (1) vöröslencse (2) zabpehely (2) zagyvaság (1) zakuszkatanya (1) zöldséges (27) zsálya (1) zsömle (1) ¤ (1) ¤barátság¤ (1)
Creative Commons License
KÉRDEZZ MEG, MIELŐTT FELHASZNÁLNÁD, TOVÁBBADNÁD....

Dürnsteini kirándulás, császármorzsával

2007.04.12. 22:36 | Cserke | 10 komment

Valaki azt mondta nekem, hogy igazán gondolhatnék a kezdőbbekre is és hogy én mindig csak bonyolult cuccokat csinálok!??!

Amit egyrészt cáfolok, tekintve, hogy pl. a tésztában sült csirkecsíkoknál egyszerűbb nemigen van, mondjuk nyersen megenni :o), másrészt meg idáig eszembe sem jutott, hogy a nagyon egyszerű, hétköznapi kajákat leírjam.Mint pl. csirkepörkölt, vagy a paprikáskrumpli.
A mostani recept (az is lesz, csak győzd kivárni) igazán egyszerű.

De addig is, a kirándulásról.
Ausztriában sajnos nem értek idáig kiemelkedő kulináris élmények, kivéve egy nagyon finom tortát, amit a hegyek között egy fogadóban sikerült magamhoz venni.
Miután húsbevitelt ritkábban kíván szervezetem, leginkább gőzgombócot, császármorzsát, vagy valami levest (ebből is ritka a zöldséges) és sütit eszem. Miközben pasik birkóznak a tányérról lelcsüngő sniccelekkel.
Egyébként a krumplisalátájukat is imádom.

A húsvéti kirándulásunk nagyon jól sikerült, szép helyeken voltunk és hát az élmény, ami gyomrilag ért!!! Na, hétvégéig nem árulnám el, mi volt ez, ha sikerül reprodukálni, tudósítok róla, ha nem, addig próbálom, míg össze nem jön.

Szóval volt minden, kirándulás, bicajozás, görkorcsolyázás, hegymászás, várrom-mászás, kolostornézés (hogy a kultúrának is adjunk). Dürnstein egy nagyon kedves, hangulatos város a Duna mellett. Néhány éve kettesben voltunk (gyermedvény ezalatt nagyanyját bezárta a fürdőszobába...), pont szüretkor, nagy ereszdelahajam volt, zenekarral, kóstolással, mulatsággal, szóval jó emlékeink vannak.
Akkor is felmásztunk a várromhoz, most az én hősöm kitalálta, hogy ellenkező irányból közelítsük meg . Ilyenkor már erősen szoktam gyanakodni, különösen azóta, hogy egyszer három órát gyalogoltunk étlen-szomjan egy kis félórás kitérőcske miatt...Hegynek fel...
Szóval, közismerten sportos alkat lévén, úgy gondoltam, hogy ez annyira kis vacak séta, hogy ezt inkább kihagynám, úgyhogy maroknyi csapatunk kettévált.
Félúton kihajítottam őket, feltarisznyálva kellőn, telefonokkal, jótanácsokkal ellátva.
Én meg urasan bementem a város alatti parkolóig, onnan  25 idegtépő lépcsőn át felkaptattam az óvárosba. Az volt megbeszélve, hogy legkésőbb két óra múlva, ha a várnál nem sikerült találkozni, a parkolóban randizunk.

Én közben állati nyugodt voltam, nem hívtam őket csak tizenötször.

Felmásztam a várba, egyébként nem is értem, miért fáradtak azzal ezek az áldott népek, hogy a fenébe meredekre építsék a bagolyváraikat?!?!
Vagy ha már ők igen, a hálás utókor igazán lehozhatná a hegy aljába!
Miért?!?! Láttam a tv-ben hogy egész házakat visznek arrébb a modern technika segítségével!!
Mennyivel komfortosabb lenne úgy megtekinteni.
Na, mindegy. Felvonszoltam gyenge testem, közben a szívemet többször kellett a torkomból visszatuszkolni a helyére, miközben zsenge hatvanasok szökellve haladtak el mellettem.
Azért legyőztem az akadályt, de hiába vártam a többieket fent, ők valami egészen másik hegyen voltak. (Jó, ilyenkor mindenféle eszembe jut, hegyomlás, szökőár, vaddisznó, vérszomjas mormoták, gaz terroristák, de nyugodt vagyok ám!!!)
Igaz, online tartottuk a kapcsolatot (pasi mondta is, takarékosabb lenne egy pár vókitókit venni), ők állítólag a szemközti hegyről állatira lengettek is nekem, de hiába.
Így reménytvesztve leballagtam a városba és beültem búsan egy vendéglátóhelyre.
Itten töltöttem el időmet,sanyarún, bámészkodva a népekre, bánatomban sütit eszegetve. Aztán a többiek is befutottak, nyugtáztam, hogy az összes vég-és egyéb tagjuk megvan és szépen megebédeltünk.

A következő recept garantáltan finom és nem nehéz megcsinálni, én ilyesmit ettem, csak persze szilvaröszttel.
Állítólag igazi osztrák eledel, az étvágytalan Sissynek kreálta a szakácsuk, az erdeti neve is császárnői morzsa volt. De miután neki nem ízlett, a császárnak viszont igen, így lett belőle császármorzsa.

Elrontani nemigen lehet.
Esetleg a sütésnél-darabolásnál töppedhet össze a tészta, aki tart ettől, süsse készre sütőben 190 fokon kb. 10 percig, utána darabolja és forgassa át serpenyőben egy kicsit, forró vajon.

Császármorzsa 



10 dkg aszalt gyümölcs, amilyet szeretsz,akár mazsola
                  (nekem szilvával nem ízlett, ebben áfonya van)
1 narancs reszelt héja (ha tudsz szerválni, bio, aminek nem kezelt a héja)
magozott meggybefőtt
15 dkg liszt
4 tojás
6 dkg cukor
1,5 dl tej
van.cukor (én őröltvaníliás porcukrot használok)

olaj a sütéshez
porcukor a szóráshoz

Tojásokat kettészedjük, fehérjét a cukorral felverjük. Én úgy szoktam, hogy félig felverem, utána apránként adom hozzá, felverés közben a cukrot.
Sárgáját kicsit összekeverjük, tejet hozzáadjuk, majd a lisztet, a narancshéjat, vaníliáscukrot,aszalt gyümölcsöket. Beleforgatjuk a tojáshabot, de gyengéden, nem mint állat.

Serpenyőben 1 kanálnyi olajat forrósítunk, mehet bele a massza fele.Addig sül, míg a teteje is kezd szilárdulni.
Most jön a kényes művelet, óvatosan meg kell fordítani, hogy ne törjön össze.Igaz, hogy a végén szétcincáljuk, de ha ennél a műveletnél megy szét, nem lesz olyan levegős. Ízén persze nem változtat.

Picit hagyjuk sülni, aztán darabokra szedjük a fordítólapáttal, és átpirítjuk egy kicsit, hogy színe legyen.

Kész, mehet a tálra. Mellészórjuk a meggyet, porcukrozzuk, aki akar, diót, mandulát szórhat rá.
Én nem akartam.

Két adag lett.


























ez pedig a kilátás volt, ami miatt igazán érdemes volt felmászni, nyafogás ide-vagy oda...

A bejegyzés trackback címe:

https://eteto.blog.hu/api/trackback/id/tr9453012

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

bcyke blogberlo, aki ott sem volt · http://kacatvilag.blog.hu/ 2007.04.13. 11:01:45

Van egy spanom, nagy smarni fan!
Csak mivel hosszan macerás elkészítése, mirelitből nyomja kényszeredetten, vagy van az, hogy jó ha jó lelőhelyre akad, akkor a gépjárművében külön erre a célra magával hordott állandó ételhordó dobozában tíz adagot cipel haza!:))))

Tintaleves/Eszter · http://www.yawyc.wordpress.com 2007.04.13. 11:05:23

Örültem, hogy van cukrod, aztán mintegy három perc után leesett, hogy az vaníliás cukor. Egyébként éppen reggel játszottam el a gondolattal, hogy császármorzsát kéne csinálni!

piroskaesfarkas · http://piroskaesfarkas.blog.hu/ 2007.04.13. 14:45:42

Jól néz ki, és a pasim imádja, de eddig én is csak zacsisat csináltam, vagy megfogtam a mancsát és elmentünk a mostnemjuteszembeaneve, a MOM center tetjén lévő étterembe, isteni a császármorzsájuk!
Hátha egyszer megcsinálom neki, majd tudósítok!:-)

Cserke 2007.04.13. 21:13:51

Eszter, ez nekünk nagyon ízlett, érdemes kipróbálni! Aszalt gyümölcs nagyon jó benne, én régen csak mazsolával csináltam, meg narancshéj nélkül, de így jobb.
Naná, hogy van cukrom!! :o))

Piroska, nem egy bonyolult cucc, tényleg, aki ilyen királyi almatortát tud, annak ez semmi!! :o))

Rio · http://www.citrom.freeblog.hu 2007.04.14. 15:09:25

Rendesen megihlettél, lehet, hogy ez lesz ma a vacsi... A táj pedig gyönyörű!

Cserke 2007.04.14. 21:30:07

Rio, ma nálunk megint ezt kellett csinálni...kicsit unom kétnaponta, még szerencse, hogy nem bonyolult.

albana/pirikenagyi · http://pirikenagyi.blogpsot.com 2007.04.25. 16:30:57

Hát ami a császármorzsát illeti, az is jó lehet, engem a Dürnsteini kirándulás leírása ragadott teljesen magával. Még a könnyem is folyt a nevetéstől. Jól írsz! Teccik!

Cserke 2007.04.25. 21:19:02

Örülök, hogy tetszett, aranyos vagy, köszi!! :o))

dörmee 2008.04.07. 16:39:15

Ez isteni lehet, de a császármorzsát nem grízből kell csinálni??

cserke 2008.04.07. 21:39:22

Dörmee, az daramorzsa, elég sokan keverik a nevét, de ez az igazi császármorzsa, próbáld ki bátran, rájössz micsoda különbség.
Címkék: ausztria édes szövegláda császármorzsa
süti beállítások módosítása