Erről beszélgetünk..

Címszavakban

7titok (1) 8.osztály (1) 9.osztály (1) abszurd (1) abszurdisztán (1) agar agar (1) ajánló (1) ajotanár (1) akebia (1) alma (4) almaszalámi (1) amaretti (1) apró (4) ausztria (6) a jó háziasszony (1) bab (1) babapiskóta (2) babér (1) bacon (1) balzsamecet (2) banán (1) baracklekvár (1) bazsalikom (5) bemutatkozom rólam (2) biriyani (1) birsalmasajt (1) birshab (1) birsszósz (1) bögrés (1) bolo do caco (1) bor (2) boros (6) bőrös karaj (1) boros mascarponekrém (1) borsó (2) borsos (1) briós (1) brokkoli (2) buci (2) búcsúposzt (1) burma (1) camembert (1) carum (1) cayenne bors (1) cékla (1) charlotte (1) citromos (7) citromos kakukkfű (1) citromos muffin (1) cobbler (2) császármorzsa (1) csicseriborsós (1) csigavész (1) csili (7) csilis mascarpone (1) csípős (3) csirke (14) csirkehúsgombóc (1) csokicsepp (2) csokis (4) csokiszósz (1) csokiszuflé (1) cukkini (5) culinaris (1) curry (3) dagasztás nélkül (2) dahl (1) darányi gólyák (1) desszert (1) dió (5) dionysos tavernája (1) diós (3) dödölle (1) dödölleszerű (1) édes (51) édesburgonya (1) édes felfújt (1) édes savanyú (1) égetett tészta (1) egres (1) egresleves (1) egytál (6) élesztő (1) eperszirup (1) epres (7) eseménynaptár (1) éttermi szemle (2) fagyis (3) fahéj (2) falatka (2) fatayir (1) fehércsoki (2) fehérrépa (1) fekete kömény (1) felfújt (2) feltét (1) fenyőmag (1) feta (1) film (1) fodroskel (1) fokhagymás (17) foto (2) fotó (1) főzelék (1) főzőtanfolyam (3) füstöltsonka (1) fűszeres (16) galuska (1) garam masala (1) gasztróciki (1) gasztro darwin díj (1) gersli (1) gé beszél (1) gofri (2) goldenblog (1) gombás (4) gombaszóst (1) gombaszósz (1) gombóc (1) google (1) gőzgombóc (1) gratin (1) grill (2) grillpác (1) grízes tészta (1) gyömbér (9) gyors (50) gyümölcsös (11) habcsók (1) hagyma (21) hajrá csokibolt (1) hal (1) hamburger (1) hír (1) hírek (1) hülyeség (1) hús (15) húsgombóc (2) i. m. (1) indiai (4) indiai sajt (1) internet (1) írták munkáim (1) írták munkáim fotóim emlékezések (1) iskola (1) ital (1) joghurt (1) joghurtos (9) kakaó (2) kakaóbab (1) kakaós (2) kakukkfű (8) kalács (3) karácsony (1) karácsonyiasztalrais (1) karaj (2) karamella (2) kardamom (1) kasnudeln (2) kecskesajt (1) keksz (4) kelt (18) kelt gombóc (1) kenyér (3) kenyércalzone (1) képviselőfánk (2) kérdezős hógolyós (9) keresőkifejezések (1) kert (8) kertfotó (3) kivis (1) knédligombóc (1) kókusz (1) kókuszos (4) kókusztej (1) kolbász (1) költözés (1) kömény (1) koncert (1) konyhadizájn (3) könyv (6) köret (10) koriander (4) koriandergyömbér (1) körtés (1) kosárka (1) közösblog (1) krém (3) krumpli (2) krumplifánk (1) krumplis (14) kukoricás (1) különleges zöldségek (1) kurkuma (3) kuszkusz (1) kutya (4) légballon (2) lencse (3) levelestészta (2) levélzöldség (1) leves (12) levesbetét (2) lovagi torna (9) madáretető (1) madeira (3) majoranna (3) mákos (6) málna (3) málnás (1) mandula (5) mangó (1) mango lassi (1) marcipán (3) marha (2) mascarpone (7) mazsola (1) mcferrin (1) meggyes (4) meggyes roló (1) méz (3) mézesházikó (1) mézes alma (2) miegymás (6) mizuna (1) molnárka (1) mosogatógép (1) mozzarella (1) mücver (1) muffin (3) mustár (2) mustármag (3) műzlikeksz (1) naan kenyér (1) namenia (1) napraforgós (1) narancs (1) narancshéj (2) narancshéjas sós (1) narancslé (1) narancsvirágvíz (1) nektarin (1) nemrecept (1) nudli (1) oregano (1) őszibarack (1) őszinte (1) ötperceskenyérke (1) padlizsán (5) pakora (1) palacsinta (1) panírsajt (1) papírbansült (1) paprika (1) paradicsom (7) paradicsomos raita (1) paradicsompüré (1) paradicsomszósz (3) parmezán (2) partifalat (1) pasztinák (1) patisszon (1) pecsenye (1) péksütemény (3) perec (1) pie (1) piláf (1) piramissüti (1) piskóta (1) pite (1) poharas krém (7) polenta (1) pórés (1) pörkölt (1) portulák (2) program (1) programajánló (1) programok (1) programozás (1) puding (1) pulyka (4) pylones (1) rebarbarás (1) réteskosár (1) ribizli (1) ricotta (1) rizotto (1) rizs (4) római kömény (7) rozmaring (2) rózsa (1) rózsatorta (2) rózsavíz (1) rumtopf (1) sajt (1) sajtfelfújt (1) sajtos (5) saláta (2) saltimbocca (1) sárgabarack (2) sárgarépa (6) show (1) sma (1) smoothie (1) sonkás (3) sör (2) sörkori (1) sörösdobozon (1) sörzsemle (1) sós (15) spárga (2) spenót (4) sült (8) sült eperbefőtt (1) sült zöldség (1) sütés nélkül (1) süti (36) sütőpor (6) szalonna (1) szárított paradicsom (2) szárzeller (1) szeder (2) szegfűbors (1) szegfűszeg (1) szenny (1) szezámmag (2) szilva (2) szilvalekvár (2) szódabikarbóna (1) szójaszósz (1) szolgálati (1) szövegláda (70) szülinapajándék (1) szűzpecsenye (1) tarja (1) tárkony (2) tatsoi (1) tej (4) tejföl (1) tejszín (18) tészta (10) tésztasaláta (1) tiramisu (1) tojás (5) tojásfehérje (1) tökmag (1) tökmagolaj (1) töltött (3) töltött tekercs (1) tönkölybúza (1) tönkölyliszt (1) torta (3) tortilla (1) túrós (11) tűzdelt (1) tv (1) újhagyma (1) utazós (4) vaddisznó (2) vajas (2) vajastészta (1) vajas fánk (1) vaníliakrémes (4) vaníliapuding (2) vargánya (1) vega (8) vers (6) veszíts el egy könyvet (2) vkf (12) vkf.iii. (1) vkf.iv. (1) vkf.vi. (1) vkf16 (1) vkf18. (2) vkf20 (1) vkf5. (1) vkf9 (1) vkf 13 (1) vkf 14. (1) vkf viii (1) vkf x. (1) vkf xi. (1) vörösbor (2) vörösboros (1) vörösboros meggyszósz (1) vöröslencse (2) zabpehely (2) zagyvaság (1) zakuszkatanya (1) zöldséges (27) zsálya (1) zsömle (1) ¤ (1) ¤barátság¤ (1)
Creative Commons License
KÉRDEZZ MEG, MIELŐTT FELHASZNÁLNÁD, TOVÁBBADNÁD....

Gombáspirítós, VKF IV.

2007.04.28. 01:19 | Cserke | 7 komment

Igazság szerint nemigen volt időm nagyon keresgélni az ihletet a mostani VKF-re, sőt még az is van, hogy nem szoktunk nagy ügyet csinálni a reggelizésből.
Persze nem maradhat ki, kötelező reggelizni, de őszintén, ki az akinek hétköznap van energiája svédasztalt rittyenteni??  Mondjuk tökre hozzá tudnék szokni, ha valaki megtenné helyettem, mert ha elutazunk valahová, ott azért jólesően dúskálunk a mindenfélékben.
De ugye ott nem nekünk kell kifliért szaladgálni...
Százszónak is egy, pompás a pompás reggeli, de kevésbé pompás, ha nekem kell pipőkézni egy órácskát, mire a nép felkel, jól kialudva és lepusztítja, amit hajnali kakasszótól alkottam.
Hétvégén persze együtt eszünk, de akkor sem csinálunk országos ügyet a dologból.
Jó, tudom, nem szép ez, de mit csináljak?? Nekem pl. a kedvencem a pirítós, képes vagyok heteken át minden reggel a két szelet ilyen-olyan piszkei kenyeremmel indítani a napot.
De utána aztán aaaannyira vág az eszem, ugye a teljes őrlésű gabona csodája!!!
Van, amikor nem hat...de akkor meg biztos kenyér a hibás!!
Aztán mindjárt erről eszembe jutott, hogy hogy van az, hogy képtelen vagyok egy normális kenyérpirítóhoz hozzájutni! Már a negyedik eresztés van tesztelve. Nincsenek nekem nagy igényeim, férjen bele négy szelet egyszerre, ne égesse meg a szélét és ne kelljen mellette strázsálni és kukkolni, mikor lőjjem ki belőle a kenyereket, mielőtt aktív szénné változnak, de azért sikerül megpirulniuk.
Szerintem ez nem olyan nagy kívánság, elvégre azért volna rajta a szabályozás, hogy lehessen szabályozni.. De ezeket nem lehet. És ne a legolcsóbbra tessenek gondolni, hogy olyat használnék, jó persze KitchenAidre sem...
Ha egyszer rátalálok álmaim pirítósozójára, amelyik egyenletes aranybarna kenyeret süt, jaj, hát akkor nagyon boldog leszek!

De most a reggeliötletre kellett rátalálnom, aztán véletlenül kitaláltam, hogy ilyet ehetnénk reggelire is, de vacsorára ettük, most akkor ki vagyok zárva???

Az volt, hogy kigondoltam egy lazább délutánon, hogy én most bucikat sütök, joghurtos bucikat, s lőn.

Joghurtos kifli, buci, nemtommi

30 dkg fehér tönkölyliszt
10 dkg rozsliszt
22 dkg joghurt
2,5 dkg élesztő
1 kk cukor
1 1/2 kk só
4 dkg vaj
maréknyi napraforgó, tésztába is, tetejére is

Élesztőt felfuttattam  kb. 1 dl langyos vízben a cukorral.
Innen nagyon bonyolult!!! Beraktam a kenyérsütőgépbe, normál programra kapcsoltam,
és az utolsó kelesztési idő előtt kiszedtem a gépből, átgyúrtam és kis buciszerű izéket formáztam belőlük. Kelegettek egy félórácskát, aztán becsipkedtem a tetejüket konyhai ollóval, megkentem sós vízzel és napraforgót szórtam rá.
190 fokon légkeveréssel kb. 20 percet sült.

Akinek nincs sütőgépe, az az élesztőfuttatás után összeborítja az alapanyagokat, kidagasztja, keleszti és úgy. Úgy is jó.
Akinek nincs kedve vacakolni vele, az hazafelé vesz pár darab valami péksüteményt és úgy. Az is jó.
Nekem így készült a buci, közben gyomolgattam a kertben, G. Washingtont hallgattam, beszéltem telefonon az egyik barátommal, kitaláltam, hogy meg szeretném nézni a pannonhalmi apátságot, meg ilyenek.

(Legközelebb több sót rakok bele, nem pazallom bele a jó kis török joghurtot , tovább kelesztem, vagy egészen más tevékenységgel töltöm a szabadidőm és bolti bucit eszem.)

de  most ezt ettem és rá ezt tettem :

Sztroganoff gomba

25 dkg gomba, nekem csiperke volt itthon
1 dl tejföl
1 gerezd fokhagyma
1 nagy kanál vaj
1 kk mustár, lehet magos is
bors

és a pirított buci, vagy zsemle, vegy kenyér, amire ráteszed...

Gombát mostam, szeleteltem.
Vajat serpenyőbe tettem, átnyomtam a fokhagymát nyomón a forró vajba, kicsit összehevítettem, rádobtam a gombát, sóztam. Mikor megpirult félrehúztam, belelöttyintettem a tejfölt, belekevertem a mustárt, ezekkel is átforrósítottam, borsot tekertem, kóstoltam.
Bucikat kettévágtam, grillben megpirítottam, kicsi vaj ment rá, pár vékony szelet füstölt sajt, ráhalmoztam némi gombát, megszórtam felkarikázott újhagymával.
Kész.
Aztán megettük.
A bucikalapokat külön szintén így megraktam, de a fénykép készítésekor még nem tudtam, hogy így fognak járni.

Hát, tonképpen nem is nagy ügy akár reggelire megcsinálni...Persze bucisütögetés nélkül.

























Bucirecept kézírásos papírról ámde jelentősen átalakítva (lehet, hogy nem kellett volna??), gomba a 101 csípős és fűszeres étel c. könyvből merítve.

A bejegyzés trackback címe:

https://eteto.blog.hu/api/trackback/id/tr1664448

Trackbackek, pingbackek:

Pingback: Cseresznyéskert - Joghurtos buciStroganoff-gombával « Vimizokonyha’s Blog 2009.03.14. 16:28:01

[...]kellett volna??), gomba a 101 csípős és fűszeres étel c. könyvből merítve. forrás: http://eteto.blog.hu/2007/04/28/gombaregge [...]

Pingback: » Cseresznyéskert - Joghurtos buciStroganoff-gombával 2008.09.07. 15:14:58

[...]kellett volna??), gomba a 101 csípős és fűszeres étel c. könyvből merítve. forrás: http://eteto.blog.hu/2007/04/28/gombaregge [...]

Pingback: » Cseresznyéskert - Joghurtos buciStroganoff-gombával 2008.09.07. 15:14:56

[...]kellett volna??), gomba a 101 csípős és fűszeres étel c. könyvből merítve. forrás: http://eteto.blog.hu/2007/04/28/gombaregge [...]

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

t3v · http://okostojas.blog.hu/ 2007.04.28. 18:25:02

Pirítóssütő! Nekünk is problémát okozott, amíg bele nem futottunk egy ndk-ból hazamenekített, elromlott, de megjavított Rowentába. Tényleg szabályozható, nincs több égett kenyérszél! Persze ez rajtad nem segít, merugye ilyet már nem kapni. De hátha jól esik a tudat, hogy létezik ilyen.

Cserke 2007.04.28. 21:42:46

Ó, hát igazán örülök, hogy neked legalább ilyened van..., de tényleg nem vigasztal, mert az ugye ott van neked, nekem meg ez a tökéletlen itt.
Még a KitchenAid pirítójának az árát nem néztem, de mostmár teljesen bizalmatlan vagyok ezügyben.Ha jót akarok és nem sietek, akkor a sütő grillezőjét használom.

bcyke blogberlo, aki ott sem volt · http://kacatvilag.blog.hu/ 2007.04.29. 23:03:38

Én úgy vagyok ezzel a büfé kis bloggal, hogy mikor ideszambázok, megpillantom a post címét, akkor utána már szkrollozok is le a képre, hogy azon élvezkedhessek.
Aztán persze jöhet az olvasása is a dolgoknak, de így már valahogy még motiváltabb vagyok!:))

Cserke 2007.05.01. 17:15:57

Igyekszem, igyekszem... :o))

Tintaleves/Eszter · http://www.yawyc.wordpress.com 2007.05.01. 23:16:25

Nekem sem sikerült még értelmes pirítós sütőt találni. A sütő grillje alatt meg mindig elégetem a kenyeret. Három szelet kell, hogy egyet megehessek. Pirítsunk kenyeret gyorsan, takarékosan!

Cserke 2007.05.02. 21:58:49

Nem röhejes??Annyi mindenre kzaláltak már megoldást, de hogy egy jó pirítósozót ne bírjanak??!! Nekem a sütő grillje jól működik, de enyhe túlzásnak tartom a nagy bazi sütőszálak felizzítását egy egyszerű kenyérpirításhoz...

Cserke 2007.05.03. 07:34:12

Meg pl. olyan is van, aki simán le tudja írni, hogy kitaláltak. Nem azt írja helyett, hogy "kzaláltak"....
Az ilyen meg sem érdemli a jó pirítósozót.
Címkék: gyors gombás buci vkf.iv. vkf
süti beállítások módosítása