Erről beszélgetünk..

Címszavakban

7titok (1) 8.osztály (1) 9.osztály (1) abszurd (1) abszurdisztán (1) agar agar (1) ajánló (1) ajotanár (1) akebia (1) alma (4) almaszalámi (1) amaretti (1) apró (4) ausztria (6) a jó háziasszony (1) bab (1) babapiskóta (2) babér (1) bacon (1) balzsamecet (2) banán (1) baracklekvár (1) bazsalikom (5) bemutatkozom rólam (2) biriyani (1) birsalmasajt (1) birshab (1) birsszósz (1) bögrés (1) bolo do caco (1) bor (2) boros (6) bőrös karaj (1) boros mascarponekrém (1) borsó (2) borsos (1) briós (1) brokkoli (2) buci (2) búcsúposzt (1) burma (1) camembert (1) carum (1) cayenne bors (1) cékla (1) charlotte (1) citromos (7) citromos kakukkfű (1) citromos muffin (1) cobbler (2) császármorzsa (1) csicseriborsós (1) csigavész (1) csili (7) csilis mascarpone (1) csípős (3) csirke (14) csirkehúsgombóc (1) csokicsepp (2) csokis (4) csokiszósz (1) csokiszuflé (1) cukkini (5) culinaris (1) curry (3) dagasztás nélkül (2) dahl (1) darányi gólyák (1) desszert (1) dió (5) dionysos tavernája (1) diós (3) dödölle (1) dödölleszerű (1) édes (51) édesburgonya (1) édes felfújt (1) édes savanyú (1) égetett tészta (1) egres (1) egresleves (1) egytál (6) élesztő (1) eperszirup (1) epres (7) eseménynaptár (1) éttermi szemle (2) fagyis (3) fahéj (2) falatka (2) fatayir (1) fehércsoki (2) fehérrépa (1) fekete kömény (1) felfújt (2) feltét (1) fenyőmag (1) feta (1) film (1) fodroskel (1) fokhagymás (17) foto (2) fotó (1) főzelék (1) főzőtanfolyam (3) füstöltsonka (1) fűszeres (16) galuska (1) garam masala (1) gasztróciki (1) gasztro darwin díj (1) gersli (1) gé beszél (1) gofri (2) goldenblog (1) gombás (4) gombaszóst (1) gombaszósz (1) gombóc (1) google (1) gőzgombóc (1) gratin (1) grill (2) grillpác (1) grízes tészta (1) gyömbér (9) gyors (50) gyümölcsös (11) habcsók (1) hagyma (21) hajrá csokibolt (1) hal (1) hamburger (1) hír (1) hírek (1) hülyeség (1) hús (15) húsgombóc (2) i. m. (1) indiai (4) indiai sajt (1) internet (1) írták munkáim (1) írták munkáim fotóim emlékezések (1) iskola (1) ital (1) joghurt (1) joghurtos (9) kakaó (2) kakaóbab (1) kakaós (2) kakukkfű (8) kalács (3) karácsony (1) karácsonyiasztalrais (1) karaj (2) karamella (2) kardamom (1) kasnudeln (2) kecskesajt (1) keksz (4) kelt (18) kelt gombóc (1) kenyér (3) kenyércalzone (1) képviselőfánk (2) kérdezős hógolyós (9) keresőkifejezések (1) kert (8) kertfotó (3) kivis (1) knédligombóc (1) kókusz (1) kókuszos (4) kókusztej (1) kolbász (1) költözés (1) kömény (1) koncert (1) konyhadizájn (3) könyv (6) köret (10) koriander (4) koriandergyömbér (1) körtés (1) kosárka (1) közösblog (1) krém (3) krumpli (2) krumplifánk (1) krumplis (14) kukoricás (1) különleges zöldségek (1) kurkuma (3) kuszkusz (1) kutya (4) légballon (2) lencse (3) levelestészta (2) levélzöldség (1) leves (12) levesbetét (2) lovagi torna (9) madáretető (1) madeira (3) majoranna (3) mákos (6) málna (3) málnás (1) mandula (5) mangó (1) mango lassi (1) marcipán (3) marha (2) mascarpone (7) mazsola (1) mcferrin (1) meggyes (4) meggyes roló (1) méz (3) mézesházikó (1) mézes alma (2) miegymás (6) mizuna (1) molnárka (1) mosogatógép (1) mozzarella (1) mücver (1) muffin (3) mustár (2) mustármag (3) műzlikeksz (1) naan kenyér (1) namenia (1) napraforgós (1) narancs (1) narancshéj (2) narancshéjas sós (1) narancslé (1) narancsvirágvíz (1) nektarin (1) nemrecept (1) nudli (1) oregano (1) őszibarack (1) őszinte (1) ötperceskenyérke (1) padlizsán (5) pakora (1) palacsinta (1) panírsajt (1) papírbansült (1) paprika (1) paradicsom (7) paradicsomos raita (1) paradicsompüré (1) paradicsomszósz (3) parmezán (2) partifalat (1) pasztinák (1) patisszon (1) pecsenye (1) péksütemény (3) perec (1) pie (1) piláf (1) piramissüti (1) piskóta (1) pite (1) poharas krém (7) polenta (1) pórés (1) pörkölt (1) portulák (2) program (1) programajánló (1) programok (1) programozás (1) puding (1) pulyka (4) pylones (1) rebarbarás (1) réteskosár (1) ribizli (1) ricotta (1) rizotto (1) rizs (4) római kömény (7) rozmaring (2) rózsa (1) rózsatorta (2) rózsavíz (1) rumtopf (1) sajt (1) sajtfelfújt (1) sajtos (5) saláta (2) saltimbocca (1) sárgabarack (2) sárgarépa (6) show (1) sma (1) smoothie (1) sonkás (3) sör (2) sörkori (1) sörösdobozon (1) sörzsemle (1) sós (15) spárga (2) spenót (4) sült (8) sült eperbefőtt (1) sült zöldség (1) sütés nélkül (1) süti (36) sütőpor (6) szalonna (1) szárított paradicsom (2) szárzeller (1) szeder (2) szegfűbors (1) szegfűszeg (1) szenny (1) szezámmag (2) szilva (2) szilvalekvár (2) szódabikarbóna (1) szójaszósz (1) szolgálati (1) szövegláda (70) szülinapajándék (1) szűzpecsenye (1) tarja (1) tárkony (2) tatsoi (1) tej (4) tejföl (1) tejszín (18) tészta (10) tésztasaláta (1) tiramisu (1) tojás (5) tojásfehérje (1) tökmag (1) tökmagolaj (1) töltött (3) töltött tekercs (1) tönkölybúza (1) tönkölyliszt (1) torta (3) tortilla (1) túrós (11) tűzdelt (1) tv (1) újhagyma (1) utazós (4) vaddisznó (2) vajas (2) vajastészta (1) vajas fánk (1) vaníliakrémes (4) vaníliapuding (2) vargánya (1) vega (8) vers (6) veszíts el egy könyvet (2) vkf (12) vkf.iii. (1) vkf.iv. (1) vkf.vi. (1) vkf16 (1) vkf18. (2) vkf20 (1) vkf5. (1) vkf9 (1) vkf 13 (1) vkf 14. (1) vkf viii (1) vkf x. (1) vkf xi. (1) vörösbor (2) vörösboros (1) vörösboros meggyszósz (1) vöröslencse (2) zabpehely (2) zagyvaság (1) zakuszkatanya (1) zöldséges (27) zsálya (1) zsömle (1) ¤ (1) ¤barátság¤ (1)
Creative Commons License
KÉRDEZZ MEG, MIELŐTT FELHASZNÁLNÁD, TOVÁBBADNÁD....

Dagasztás nélküli kenyér, Cserkemód

2007.05.21. 09:02 | Cserke | 15 komment

Izgatott ez a kenyérnemű már egy jó ideje, amit Eszternél láttam.Nem is maga tény , hogy nem kell dagasztani, mert azt megcsinálja a gép, hanem csak úgy, magáért a történésért, hogy a kémia dolgozik, amíg az ember valahol császkál, dolga után lohol, a kenyér meg szépen készülődik magában, nem kell tenni semmi mást, mint várni.
De persze ez túl egyszerű lenne. Miután rólam van szó, aki hajlamos nem tartani magát dolgokhoz, azért ez nem egészen így működött.
Elolvastam a fent említett blogtársnőnél az élesztővel vívott harcát és fejem törtem.
Hogy ugye tisztára egy érthetetlen dolog  ennyi löttybe belerakni az élesztőt, mikor fut az fel???
Szépen megbeszéltem magammal, hogy én egy kétdecis pohárban fogom ezt a manővert elvégezni, ebbe teszem az egész élesztőt, az egy kockacukrot, s majd úgy.
Úgy is lett. Szépen fel is habosodott a sok élesztő a kevéske cukros vízben, elégedetten belekevertem a maradék anyagokba, s boldogan félretettem a tálat, hogy akkor most nekem van majd' egy egész napom. Miután ez egy szép délutánon volt, abban a hitben voltam (hogy miért, jelentős mennyiségű kelt tészták készítésével a hátam mögött??), hogy majd másnap délutánra kel meg, mikor majd megint lesz időm, és akkor fogom megsütni.
Aha. Úgy elkezdett kelni, mint a fene.
Igenám, de dolgom lett volna, és nem otthon.
Mi legyen?
Hohó, eszembe jutott a zacskós lángos, fogtam, bevágtam a hűtőbe, úgy ahogy volt és másnap reggelig rá sem néztem. Reggel kivettem a jól megkelt tésztát, átgyúrtam, beletettem egy hosszúkás formába. El kellett mennem két órára, mire hazaértem, megint szépen megkelt.
Akkor betetettem 230 fokra a sütőbe, fél óra alatt sült meg.

Jelentem: nagyon jó volt! Rendes héja lett a kenyérnek, nem morzsálódott és még másnap is puha volt a maradék.
Legközelebb keverem a lisztet mondjuk rozsossal, meg szóba jöhetnek még valami magok is bele.

Dagasztás nélküli kenyér

50 dkg liszt  (egyszerű finom liszt volt)
1 kocka élesztő
1 db kockacukor
1 tk. só
3,5 dl víz   (ebből veszek el egy pohárnyit, amiben az élesztőt felfuttatom a kockacukorral)

Élesztő pohárban felfuttat kockacukorral, többi anyaggal összekever, hűtőbe tesz, otthagyja délutántól másnap reggelig, átgyúr, formáz, keleszti 2 órát, 230 fokon megsüti.

A bejegyzés trackback címe:

https://eteto.blog.hu/api/trackback/id/tr3584490

Trackbackek, pingbackek:

Pingback: Mixed pickles - Az ötperces 2008.01.22. 08:18:01

[...]és epeömlés0,010.Dagasztás nélküli kenyér,[...]

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

t3v · http://okostojas.blog.hu/ 2007.05.21. 11:16:39

Ez már egy túlfejlesztett változat :) Az eredeti nem gyúrható (onnan a neve :), hanem majdnem folyós, kb. negyed kocka élesztő van benne. Ez persze, hogy azonnal megkelt, ha fél kiló lisztbe beletettél egy egész kocka élesztőt.

Cserke 2007.05.21. 11:51:14

A másnapi gyúrás annyiból állt, hogy belelapogattam a formába. És ha jól láttam másnap már az sem folyós, mert hajtogatva van. Eszter receptjében 1 db élesztő van, a mi vidékünkön az 5 dkg, hát felétek?? :o)
Hogy azért kelt meg, az is megvan, ott láthatod a posztban benne.
Mitől túlfejlesztett?
A többiben egyetértünk :o))
Kezdem érteni a blogod nevét :o))

Tintaleves · http://yawyc.wordpress.com 2007.05.21. 12:19:22

Szerintem az volt, hogy most már meleg van és azért kelnek ilyen gyorsan a tészták. Rendkívül bölcs lépés volt bevágni a hűtőbe. Mert, mint tudjuk, nem kell neki melegen lenni. Élesztő nálunk itt Budán is 5 dkg, de nem vagyok egy született kémikus, okostojással meg aztán pláne nem keverednék vitába. Az én eredeti forrásom Clothilde negyed teáskanál szárított élesztőt használ 47 dkg liszthez. Az is elég extrém. Talán valami középutas megoldás kéne, nem, okostojás? 25 g?

t3v · http://okostojas.blog.hu/ 2007.05.21. 16:10:46

Van ám nekem olyan, hogy önkritika :)
Én az eredeti recept alapján csináltam, Eszter szerintem már átalakította. Ez nem az a hagyományos élesztős kenyértészta, az eredetiben azért van olyan kevés élesztő, hogy a tészta tkp. kovászként erjedjen át, azt még hajtogatni is alig lehetett, a konyharuhámat ki is dobtam utána, másodszor már folpackot használtam. Elővadásztam, nyolcad kockát tettem 3 csésze liszthez (v2.0):
forum.index.hu/Article/viewArticle?a=61919032&t=1001728

Itt van még info:
forum.index.hu/Article/viewArticle?a=61796931&t=1001728
forum.index.hu/Article/viewArticle?a=61849267&t=1001728

Cserke 2007.05.21. 16:50:36

Eszter, csókoltatlak.
De miért raktalak gondolatban a Tisza mellé?

t3v, szép is az, ha van :o))
De ez meg már csak ilyen kenyérke volt, nekem tetszett Eszter receptje és így is nagyon egyszerű és jó volt.
Ami persze nem jelenti azt, hogy a tiéd nem az.

Tintaleves · http://yawyc.wordpress.com 2007.05.22. 00:45:39

Azért raktál a Tisza mellé, mert ott is meg itt is vagyunk. Szóval jól raktál. Mindazonáltal az élesztő ott is 5 dkg.

Cserke 2007.05.22. 08:47:27

Megnyugodtam. Nem vagyok teljesen reménytelen. Tisza is, 5 dkg is stimmel.Phü.

lorien · http://lorien.blogter.hu 2007.05.25. 07:14:30

Ma eljő az igazság pillanata, életemben először ez alapján kenyeret sütök :) Már tegnap este bekavartam a tésztát, és ma este kisütöm. Lesz, ami lesz, legfeljebb ledarálom morzsának :)

Cserke 2007.05.25. 08:47:13

Hát, nem tudom elképzelni, hogyan lehetne ezt elrontani.Én du. 5 körül raktam össze, kb fél órát volt kint, utána ment a hűtőbe másnap reggelig, akkor kivéve még két órát kelt, utána sütöttem..Ha megkelt, baj nem lehet.
Különösen egy ilyen szakképzett fánkgyárosnak!
Morzsa?? Kicsit több optimizmust, ha lehetne!!! Majd számolj be, hogy sikerült!

lorien · http://lorien.blogter.hu 2007.05.25. 10:26:28

Amíg nincs birtokon belül, nem szeretek a medve bőrére inni :) Ezért hát felkészültem vészforgatókönyvekkel is. Máskülönben pedig morzsára is szükség van, boltit nem veszek!

Ja és ma akkora kalácsot sütök, hogy nem bírjuk megenni és legyen végre kalácsmorzsám is! Remélem sikerül is :)

lorien · http://lorien.blogter.hu 2007.05.25. 10:29:06

Már úgy értem, sikerül akkorát sütni... :)

Ez a tigrincs itt pedig jobbra igen jópofa jószág :))

Cserke 2007.05.25. 14:59:08

Miazmiaz??Kalács is, kenyér is??
Mondom én, hogy mostmár tészta nincs, mi megállítson!!:o)

Tigrincs nekem is tetszik, ha már nem tudok szép új ruhát blogomnak csinálni, mert hülye vagyok hozzá, akkor legalább kis hülyeségek legyenek benne.Szépen mutatván, mennyire van benőve fejem lágya...

lorien · http://lorien.blogter.hu 2007.05.25. 15:11:48

Tyukot is, kacsát is. És kakast is!

Szerintem kár lenne hozzányúlni, jó a dizájn. Esetleg még tigrincs :)

t3v · http://okostojas.blog.hu/ 2007.05.25. 18:52:38

bakker, ezt a tigrincset meg lehet etetni :-)))

Cserke 2007.05.25. 22:27:56

Hallod!Milyen lenne, ha pont itt kellene koplalnia? :o)
Címkék: kenyér kelt dagasztás nélkül
süti beállítások módosítása