Erről beszélgetünk..

Címszavakban

7titok (1) 8.osztály (1) 9.osztály (1) abszurd (1) abszurdisztán (1) agar agar (1) ajánló (1) ajotanár (1) akebia (1) alma (4) almaszalámi (1) amaretti (1) apró (4) ausztria (6) a jó háziasszony (1) bab (1) babapiskóta (2) babér (1) bacon (1) balzsamecet (2) banán (1) baracklekvár (1) bazsalikom (5) bemutatkozom rólam (2) biriyani (1) birsalmasajt (1) birshab (1) birsszósz (1) bögrés (1) bolo do caco (1) bor (2) boros (6) bőrös karaj (1) boros mascarponekrém (1) borsó (2) borsos (1) briós (1) brokkoli (2) buci (2) búcsúposzt (1) burma (1) camembert (1) carum (1) cayenne bors (1) cékla (1) charlotte (1) citromos (7) citromos kakukkfű (1) citromos muffin (1) cobbler (2) császármorzsa (1) csicseriborsós (1) csigavész (1) csili (7) csilis mascarpone (1) csípős (3) csirke (14) csirkehúsgombóc (1) csokicsepp (2) csokis (4) csokiszósz (1) csokiszuflé (1) cukkini (5) culinaris (1) curry (3) dagasztás nélkül (2) dahl (1) darányi gólyák (1) desszert (1) dió (5) dionysos tavernája (1) diós (3) dödölle (1) dödölleszerű (1) édes (51) édesburgonya (1) édes felfújt (1) édes savanyú (1) égetett tészta (1) egres (1) egresleves (1) egytál (6) élesztő (1) eperszirup (1) epres (7) eseménynaptár (1) éttermi szemle (2) fagyis (3) fahéj (2) falatka (2) fatayir (1) fehércsoki (2) fehérrépa (1) fekete kömény (1) felfújt (2) feltét (1) fenyőmag (1) feta (1) film (1) fodroskel (1) fokhagymás (17) foto (2) fotó (1) főzelék (1) főzőtanfolyam (3) füstöltsonka (1) fűszeres (16) galuska (1) garam masala (1) gasztróciki (1) gasztro darwin díj (1) gersli (1) gé beszél (1) gofri (2) goldenblog (1) gombás (4) gombaszóst (1) gombaszósz (1) gombóc (1) google (1) gőzgombóc (1) gratin (1) grill (2) grillpác (1) grízes tészta (1) gyömbér (9) gyors (50) gyümölcsös (11) habcsók (1) hagyma (21) hajrá csokibolt (1) hal (1) hamburger (1) hír (1) hírek (1) hülyeség (1) hús (15) húsgombóc (2) i. m. (1) indiai (4) indiai sajt (1) internet (1) írták munkáim (1) írták munkáim fotóim emlékezések (1) iskola (1) ital (1) joghurt (1) joghurtos (9) kakaó (2) kakaóbab (1) kakaós (2) kakukkfű (8) kalács (3) karácsony (1) karácsonyiasztalrais (1) karaj (2) karamella (2) kardamom (1) kasnudeln (2) kecskesajt (1) keksz (4) kelt (18) kelt gombóc (1) kenyér (3) kenyércalzone (1) képviselőfánk (2) kérdezős hógolyós (9) keresőkifejezések (1) kert (8) kertfotó (3) kivis (1) knédligombóc (1) kókusz (1) kókuszos (4) kókusztej (1) kolbász (1) költözés (1) kömény (1) koncert (1) konyhadizájn (3) könyv (6) köret (10) koriander (4) koriandergyömbér (1) körtés (1) kosárka (1) közösblog (1) krém (3) krumpli (2) krumplifánk (1) krumplis (14) kukoricás (1) különleges zöldségek (1) kurkuma (3) kuszkusz (1) kutya (4) légballon (2) lencse (3) levelestészta (2) levélzöldség (1) leves (12) levesbetét (2) lovagi torna (9) madáretető (1) madeira (3) majoranna (3) mákos (6) málna (3) málnás (1) mandula (5) mangó (1) mango lassi (1) marcipán (3) marha (2) mascarpone (7) mazsola (1) mcferrin (1) meggyes (4) meggyes roló (1) méz (3) mézesházikó (1) mézes alma (2) miegymás (6) mizuna (1) molnárka (1) mosogatógép (1) mozzarella (1) mücver (1) muffin (3) mustár (2) mustármag (3) műzlikeksz (1) naan kenyér (1) namenia (1) napraforgós (1) narancs (1) narancshéj (2) narancshéjas sós (1) narancslé (1) narancsvirágvíz (1) nektarin (1) nemrecept (1) nudli (1) oregano (1) őszibarack (1) őszinte (1) ötperceskenyérke (1) padlizsán (5) pakora (1) palacsinta (1) panírsajt (1) papírbansült (1) paprika (1) paradicsom (7) paradicsomos raita (1) paradicsompüré (1) paradicsomszósz (3) parmezán (2) partifalat (1) pasztinák (1) patisszon (1) pecsenye (1) péksütemény (3) perec (1) pie (1) piláf (1) piramissüti (1) piskóta (1) pite (1) poharas krém (7) polenta (1) pórés (1) pörkölt (1) portulák (2) program (1) programajánló (1) programok (1) programozás (1) puding (1) pulyka (4) pylones (1) rebarbarás (1) réteskosár (1) ribizli (1) ricotta (1) rizotto (1) rizs (4) római kömény (7) rozmaring (2) rózsa (1) rózsatorta (2) rózsavíz (1) rumtopf (1) sajt (1) sajtfelfújt (1) sajtos (5) saláta (2) saltimbocca (1) sárgabarack (2) sárgarépa (6) show (1) sma (1) smoothie (1) sonkás (3) sör (2) sörkori (1) sörösdobozon (1) sörzsemle (1) sós (15) spárga (2) spenót (4) sült (8) sült eperbefőtt (1) sült zöldség (1) sütés nélkül (1) süti (36) sütőpor (6) szalonna (1) szárított paradicsom (2) szárzeller (1) szeder (2) szegfűbors (1) szegfűszeg (1) szenny (1) szezámmag (2) szilva (2) szilvalekvár (2) szódabikarbóna (1) szójaszósz (1) szolgálati (1) szövegláda (70) szülinapajándék (1) szűzpecsenye (1) tarja (1) tárkony (2) tatsoi (1) tej (4) tejföl (1) tejszín (18) tészta (10) tésztasaláta (1) tiramisu (1) tojás (5) tojásfehérje (1) tökmag (1) tökmagolaj (1) töltött (3) töltött tekercs (1) tönkölybúza (1) tönkölyliszt (1) torta (3) tortilla (1) túrós (11) tűzdelt (1) tv (1) újhagyma (1) utazós (4) vaddisznó (2) vajas (2) vajastészta (1) vajas fánk (1) vaníliakrémes (4) vaníliapuding (2) vargánya (1) vega (8) vers (6) veszíts el egy könyvet (2) vkf (12) vkf.iii. (1) vkf.iv. (1) vkf.vi. (1) vkf16 (1) vkf18. (2) vkf20 (1) vkf5. (1) vkf9 (1) vkf 13 (1) vkf 14. (1) vkf viii (1) vkf x. (1) vkf xi. (1) vörösbor (2) vörösboros (1) vörösboros meggyszósz (1) vöröslencse (2) zabpehely (2) zagyvaság (1) zakuszkatanya (1) zöldséges (27) zsálya (1) zsömle (1) ¤ (1) ¤barátság¤ (1)
Creative Commons License
KÉRDEZZ MEG, MIELŐTT FELHASZNÁLNÁD, TOVÁBBADNÁD....

Az orvosság

2007.06.30. 03:21 | Cserke | 15 komment

Történt egy meleg, nyári napon, hogy az én édes csimotám igen bánatosan érkezett haza a bringatáborból.
Megtanulhattam volna már, hogy férfit nem faggat az ember, még ha csak palántakorú, akkor sem. De nem tanultam én ezt meg és látván, hogy valami igen bántja, megpróbáltam fondorlatosan kitudakolni, mi lehet az .
Így szólt a fondor:
"mi bajod van?"
Miután ez a nagy diplomáciai képességet kívánó keresztkérdés nem vezetett sikerre, mert ded közölte: "semmi", akkor próbáltam más oldalról megközelíteni a dolgot.
Aminek az lett a vége, hogy azt mondta, azért szomorú, mert nincs itthon semmi süti...
Hogy mindjárt jobban érezné magát, ha volna. De nincs.
Érted?! Reggel vígan elkerekezett, majd délután hazaérvén ebbe a gondolatba szomorodott bele.
Egész álltó nap azt forgatta a fejében, miért veri a sors őt ilyen kegyetlen, lusta anyával, aki nem képes egy vacak sütit rittyenteni a szeretteinek...
Rémes lelkifurdalás tört rám azonnal.
Hát anya az ilyen??!!
Aki csak kétnaponta táplálja családját süteménnyel?!
Igen. Anya. De milyen?! Rossz anya.
És mivel én nagyon szeretnék jó, de legalább elég jó anya lenni, gyorsan süteményt sütöttem.

Ezt itt:

Mascarponés-túrós ribizlirolád

klasszikus vizespiskótához:

4 tojás
7 kanál cukor
7 púpos kanál liszt
4 kanál víz

Tojásokat szétválasztottam, felvertem a fehérjét, utána a sárgákat a cukorral és a vízzel kikevertem. Addig kell keverni, míg szépen kivilágosodik és könnyű, krémszerű nem lesz.
A fehérje harmadát belekevertem a másik masszába, beleszitáltam a liszt felét, keverés, utána megint harmadnyi habbal elkevertem, liszt másik fele, és a végén a maradék habot is beledolgoztam.

Sütőpapírt megvajaztam-liszteztem (múltkor ugyanis ráragadt a tészta, ennek viszont muszáj volt sikerülnie) és a nagyméretű tepsimben  180 fokon sütöttem 15 percig.

Míg sült, előkészítettem a krémet.

Mascarponés-túrós krém

Na, jó. Bevallom, az elején mascarponéról szó sem volt.
De annyira árgus szemekkel lettem figyelve, azok által, akik a túrót csak a pöttyös csomagolású darabárú formájában hajlandók fogyasztani (meg ha nem tudják, mi az), hogy széles mozdulatokkal lengettem a mascarpone dobozát, hogy  lássa, mi lesz a töltelék.
Aztán valahogy egy kis túró is beleugrott.

40 dkg kg sovány túró (vagy kövér, én a Plus sovány túrót tettem bele)
kb. 15 dkg mascarpone
6 kanál vaníliás porcukor, vagy vaníliátlan cukor, plusz 1 zacskó vaníliás
1 citrom héja reszelve

25 dkg ribizli (nekem ennyi volt otthon)

A ribizli kivételével összekevertem a hozzávalókat .

A piskóta megsült közben.
Megporcukroztam egy tiszta konyharuhát, ráborítottam a piskótát és a sütőpapírt rajtahagyva nagy műgonddal felcsavartam a hosszabbik oldala mentén. Hagytam  kihűlni, aztán mikor ez megtörtént, óvatosan kigöngyöltem és levettem róla a sütőpapírt.
Így, hogy a papírt bekentem-liszteztem, szépen levált a tésztáról.
A konyharuhát pedig azért cukroztam meg, mert ha nem teszem, akkor a felső rétege ráragadt volna . Legalábbis úgy szokott nekem csinálni. Így meg nem csinálta.

No. Ez megvolt.
Akkor a krémet óvatosan rákentem, rászórtam a ribizlit és felcsavartam.

Beraktam a hűtőbe, hogy kicsit dermedjen a krém.

Rögtön vágtam belőle két emberest, amit azonnal fel is faltunk.

Mindenki válassza ki, ami neki jobban tetszik .

De utána tényleg beraktam...


És mi volt??!! Kisvártatva  hatott az orvosság, mert kiderült, hogy elvesztették a strandröplabda-bajnokságot, ezért volt a nagy gyász.
De a bánat aztán mégis elmúlt.
A süti meg elfogyott.

















































Csak jáccódtam egy kicsit. Azért a három kép. A harmadik már némi hűtőben való üdülés után készült, szebben lehetett vágni.

A bejegyzés trackback címe:

https://eteto.blog.hu/api/trackback/id/tr34108725

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

lorien · http://lorien.blog.hu 2007.06.30. 06:58:43

Milyen kegyetlen nálatok az élet, rendesen csak minden második van sütemény! Nem fogadnátok be engem is ebbe a spártai túlélőtáborba? :))))

Cserke 2007.06.30. 07:20:14

Látom, te is mazochista vagy, mint ezek!
Gyere csak, te is megkapod a magadét :)))

anyuha · http://anyuhamos.freeblog.hu 2007.06.30. 08:06:58

Ribizlis... ez közönséges izgatás! :D

Piroska 2007.06.30. 09:02:12

Na, ha ez a jóanyamérőfoka, akkor én már most áshatom magamat igen mélyre:-)))
És, az én anyukám sosem sütött sütit (mondjuk a nagymamák meg annál többet), de jelentem, isteni anya!!:-))))

bcyke blogberlo, aki ott sem volt · http://kacatvilag.blog.hu/ 2007.06.30. 21:18:23

Csatlakoznék lorienhez, a Nálatok lévő ínséges süteményes-piláfos lágeréletbe kosztos rabszolgának!:)))

melange 2007.06.30. 22:21:49

Én is, én is! Még a mosogatást is vállalom!

lorien · http://lorien.blog.hu 2007.06.30. 23:06:39

Szépen szaporodik a túlélőtábor! :)) Cserke meg majd csak süt-főz, megállás nélkül, mint egy konyhai droidhadsereg, mi pedig állandóan éhesek leszünk :)

bcyke blogberlo, aki ott sem volt · http://kacatvilag.blog.hu/ 2007.06.30. 23:17:45

Ja, de legalább hálásan és kiemelten nagyon megbecsüljük magunkat, mint nagyon tisztelettudó és hálás közönség!:)))

cserke · http://cseresznyekert.blog.hu 2007.07.01. 18:36:49

Anyuha, akkor jó, ha izgatás. Pont annak szántam! :))

Édespirosom! Ne fáradj ásással!Remélem az irónia azé' átment!
Azonkívül, ha ennyi jó és kedves tulajdonságom lenne, mint kegyednek,s anyájának, hozzá sem nyúlnék liszthez-fakanálhoz. De így kénytelen vagyok.Tudod, kompenzálni kell a többit!! :))

Bcyke, Melange, fel vagytok véve.
Nagyon tisztelettudó és hálás közönséggel lezsírozzuk a részleteket, majd később egyeztetünk!! :)))

(Mondjuk Loriennek már van feladata, bcyke tökzsírállat blogsablont készít és szakmai tanácsokat ad, Melange csokival lát el, sétálni viszi az én ebeimet is, na, jó lesz ez, jó lesz, gyertek csak :)))

cserke · http://cseresznyekert.blog.hu 2007.07.01. 21:49:13

bcyke!Fotót kérek!!
Jut eszembe, csak hogy pimasz legyek, sokkal jobban menne a blogreszelés (momentán még mindig nem tudom, hogy kell berakni a közöslót, de ne csitulj, remény), ha régenígért zenéket hallgathatnék közben...

zsuzska 2007.07.01. 22:53:55

mit kell tennem, hogy mehessek túlélni?
(remekül tudok pl. építőipari piacfelméréseket végezni, különös tekintettel az üveggyapotra. na?!)
És maga máskor is játszódjék a fényképezőgépivel, mert szépeket csinál!
viszont a második tányéron a répát nem értem. (kiszsuzsám fejét behúzta, hogy elkerüljék a reá jogosan célzott paradicsomok)

cserke · http://cseresznyekert.blog.hu 2007.07.02. 20:47:23

Zsuzska, a babpüré, ha kérhetem... :))
Na és az üveggyapotos balhé, az hozta meg a kedvemet hozzád igazán :)
Na, csak húzzad is be, ha a jóféle kerti barackom így lerépázod!!!

anyámlánya 2007.07.02. 21:39:19

csak azt ne mondjad Te énnékem, hogy míg vártad feketerigók ébredését ( lásd poszt keletkezésének ideje: 03.21), várakozást hasznosítandó, csak úgy lazán dobtál nékünk egy receptet?
:-))

cserke · http://cseresznyekert.blog.hu 2007.07.02. 21:57:46

Pedig!!!
Ilyen egy nagyszerű egy asszony vagyok én... :)
Címkék: mascarpone túrós piskóta ribizli
süti beállítások módosítása