Erről beszélgetünk..

Címszavakban

7titok (1) 8.osztály (1) 9.osztály (1) abszurd (1) abszurdisztán (1) agar agar (1) ajánló (1) ajotanár (1) akebia (1) alma (4) almaszalámi (1) amaretti (1) apró (4) ausztria (6) a jó háziasszony (1) bab (1) babapiskóta (2) babér (1) bacon (1) balzsamecet (2) banán (1) baracklekvár (1) bazsalikom (5) bemutatkozom rólam (2) biriyani (1) birsalmasajt (1) birshab (1) birsszósz (1) bögrés (1) bolo do caco (1) bor (2) boros (6) bőrös karaj (1) boros mascarponekrém (1) borsó (2) borsos (1) briós (1) brokkoli (2) buci (2) búcsúposzt (1) burma (1) camembert (1) carum (1) cayenne bors (1) cékla (1) charlotte (1) citromos (7) citromos kakukkfű (1) citromos muffin (1) cobbler (2) császármorzsa (1) csicseriborsós (1) csigavész (1) csili (7) csilis mascarpone (1) csípős (3) csirke (14) csirkehúsgombóc (1) csokicsepp (2) csokis (4) csokiszósz (1) csokiszuflé (1) cukkini (5) culinaris (1) curry (3) dagasztás nélkül (2) dahl (1) darányi gólyák (1) desszert (1) dió (5) dionysos tavernája (1) diós (3) dödölle (1) dödölleszerű (1) édes (51) édesburgonya (1) édes felfújt (1) édes savanyú (1) égetett tészta (1) egres (1) egresleves (1) egytál (6) élesztő (1) eperszirup (1) epres (7) eseménynaptár (1) éttermi szemle (2) fagyis (3) fahéj (2) falatka (2) fatayir (1) fehércsoki (2) fehérrépa (1) fekete kömény (1) felfújt (2) feltét (1) fenyőmag (1) feta (1) film (1) fodroskel (1) fokhagymás (17) foto (2) fotó (1) főzelék (1) főzőtanfolyam (3) füstöltsonka (1) fűszeres (16) galuska (1) garam masala (1) gasztróciki (1) gasztro darwin díj (1) gersli (1) gé beszél (1) gofri (2) goldenblog (1) gombás (4) gombaszóst (1) gombaszósz (1) gombóc (1) google (1) gőzgombóc (1) gratin (1) grill (2) grillpác (1) grízes tészta (1) gyömbér (9) gyors (50) gyümölcsös (11) habcsók (1) hagyma (21) hajrá csokibolt (1) hal (1) hamburger (1) hír (1) hírek (1) hülyeség (1) hús (15) húsgombóc (2) i. m. (1) indiai (4) indiai sajt (1) internet (1) írták munkáim (1) írták munkáim fotóim emlékezések (1) iskola (1) ital (1) joghurt (1) joghurtos (9) kakaó (2) kakaóbab (1) kakaós (2) kakukkfű (8) kalács (3) karácsony (1) karácsonyiasztalrais (1) karaj (2) karamella (2) kardamom (1) kasnudeln (2) kecskesajt (1) keksz (4) kelt (18) kelt gombóc (1) kenyér (3) kenyércalzone (1) képviselőfánk (2) kérdezős hógolyós (9) keresőkifejezések (1) kert (8) kertfotó (3) kivis (1) knédligombóc (1) kókusz (1) kókuszos (4) kókusztej (1) kolbász (1) költözés (1) kömény (1) koncert (1) konyhadizájn (3) könyv (6) köret (10) koriander (4) koriandergyömbér (1) körtés (1) kosárka (1) közösblog (1) krém (3) krumpli (2) krumplifánk (1) krumplis (14) kukoricás (1) különleges zöldségek (1) kurkuma (3) kuszkusz (1) kutya (4) légballon (2) lencse (3) levelestészta (2) levélzöldség (1) leves (12) levesbetét (2) lovagi torna (9) madáretető (1) madeira (3) majoranna (3) mákos (6) málna (3) málnás (1) mandula (5) mangó (1) mango lassi (1) marcipán (3) marha (2) mascarpone (7) mazsola (1) mcferrin (1) meggyes (4) meggyes roló (1) méz (3) mézesházikó (1) mézes alma (2) miegymás (6) mizuna (1) molnárka (1) mosogatógép (1) mozzarella (1) mücver (1) muffin (3) mustár (2) mustármag (3) műzlikeksz (1) naan kenyér (1) namenia (1) napraforgós (1) narancs (1) narancshéj (2) narancshéjas sós (1) narancslé (1) narancsvirágvíz (1) nektarin (1) nemrecept (1) nudli (1) oregano (1) őszibarack (1) őszinte (1) ötperceskenyérke (1) padlizsán (5) pakora (1) palacsinta (1) panírsajt (1) papírbansült (1) paprika (1) paradicsom (7) paradicsomos raita (1) paradicsompüré (1) paradicsomszósz (3) parmezán (2) partifalat (1) pasztinák (1) patisszon (1) pecsenye (1) péksütemény (3) perec (1) pie (1) piláf (1) piramissüti (1) piskóta (1) pite (1) poharas krém (7) polenta (1) pórés (1) pörkölt (1) portulák (2) program (1) programajánló (1) programok (1) programozás (1) puding (1) pulyka (4) pylones (1) rebarbarás (1) réteskosár (1) ribizli (1) ricotta (1) rizotto (1) rizs (4) római kömény (7) rozmaring (2) rózsa (1) rózsatorta (2) rózsavíz (1) rumtopf (1) sajt (1) sajtfelfújt (1) sajtos (5) saláta (2) saltimbocca (1) sárgabarack (2) sárgarépa (6) show (1) sma (1) smoothie (1) sonkás (3) sör (2) sörkori (1) sörösdobozon (1) sörzsemle (1) sós (15) spárga (2) spenót (4) sült (8) sült eperbefőtt (1) sült zöldség (1) sütés nélkül (1) süti (36) sütőpor (6) szalonna (1) szárított paradicsom (2) szárzeller (1) szeder (2) szegfűbors (1) szegfűszeg (1) szenny (1) szezámmag (2) szilva (2) szilvalekvár (2) szódabikarbóna (1) szójaszósz (1) szolgálati (1) szövegláda (70) szülinapajándék (1) szűzpecsenye (1) tarja (1) tárkony (2) tatsoi (1) tej (4) tejföl (1) tejszín (18) tészta (10) tésztasaláta (1) tiramisu (1) tojás (5) tojásfehérje (1) tökmag (1) tökmagolaj (1) töltött (3) töltött tekercs (1) tönkölybúza (1) tönkölyliszt (1) torta (3) tortilla (1) túrós (11) tűzdelt (1) tv (1) újhagyma (1) utazós (4) vaddisznó (2) vajas (2) vajastészta (1) vajas fánk (1) vaníliakrémes (4) vaníliapuding (2) vargánya (1) vega (8) vers (6) veszíts el egy könyvet (2) vkf (12) vkf.iii. (1) vkf.iv. (1) vkf.vi. (1) vkf16 (1) vkf18. (2) vkf20 (1) vkf5. (1) vkf9 (1) vkf 13 (1) vkf 14. (1) vkf viii (1) vkf x. (1) vkf xi. (1) vörösbor (2) vörösboros (1) vörösboros meggyszósz (1) vöröslencse (2) zabpehely (2) zagyvaság (1) zakuszkatanya (1) zöldséges (27) zsálya (1) zsömle (1) ¤ (1) ¤barátság¤ (1)
Creative Commons License
KÉRDEZZ MEG, MIELŐTT FELHASZNÁLNÁD, TOVÁBBADNÁD....

Leveses

2007.07.07. 18:33 | Cserke | 11 komment


Most, hogy az idő kicsit hűvösebbre fordult, megkívántam a levest. Lehet, hogy a leves kedvelése is olyan, mint néhány más dolog, fel kell nőni hozzá.Gyerekkoromban nagyon erősen megválogattam, mit vagyok hajlandó megenni, és szerintem az anyai húsleves volt az egyetlen résztvevő az egészen rövidke listán.
De valahogy az utóbbi években kifejezetten megkedveltem ezt a műfajt, erre mi van? Visszaszállnak a bűnök, most a gyerekem válogat...

Persze, mire ide jutottam, hogy beírjam a receptet, az idő is megjavult, de a levest érdemes kipróbálni. Azon gondolkoztam, hogy a végén lehetne beletenni egy citromos-tejfölös habarást, azzal is jó lehet.

A fűszerek a kertben elég jól megerősödtek, már ami kibírta a csigainváziót, és ezúton is üzenem azoknak a dögöknek, hogy nagy marha szerencséjük van, hogy a citromos kakukkfüvemet elkerülték.
Mert azt én nagyon szeretem, ezért ki is gondoltam, hogy olyan levest főzök, amibe kerül ebből az én kedvencemből, meg a majoranna is szép, tehát abból is. Kell bele hús, mondjuk csirkemell, az uralkodó többségnek és cukkini is, mert abból meg van bőven raktáron.
A gondolatot tett követte.
Anyakönyvezni is kellett az étket, a keresztségben a

  Kakukkfüves csibemell-leves nevet nyerte

1 nagy hagyma
3 nagy gerezd fokhagyma
1 csirkemell
1 nagy paradicsom
1 paprika
1 nagy sárgarépa
1 közepes cukkini
2 krumpli
citromos kakukkfű
majoranna
petrezselyemzöld
(Lehet szárított fűszerrel is, ha valakinek nem nő a kertben,
vagy nincs kertje, amiben nőhetne.)

tészta (nekem spirella passzolt bele)

A hagymákat felkockáztam (igen, fokhagymát is, picire), olíván átpirítottam, aztán beletettem a meghámozott, kis kockára vágott paradicsomot és paprikát, a csirkemellet, szintén kockásítva, sóztam és fedő párolgattam egy kicsit.
Közben a petrezselyemzöldet, a kakukkfüvet és majorannát összeügyeskedtem csokorrá .
Pár perc után beledobtam a többi zöldséget, cukikini kivételével, a fűszerbokrétát, felöntöttem vízzel és szelíd forrással főtt egy olyan 20 percet, akkor a tésztát és a cukkinit is beletettem. Még kb. 7-8 perc és kész is van.
Grissinikre hajszálvékony füstölt sonkát tekertem, ezt lehetett ropogtatni mellé.


















Holnap még jön egy időzített pie, (három napra elutazom), ez itt alább, ni, mert megtaláltam a tökéletes tésztát,  ma pedig az utolsó napja van a Goldenblogos szavazásnak.
Esetleg még rám is lehet voksolni :))

A bejegyzés trackback címe:

https://eteto.blog.hu/api/trackback/id/tr27113622

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

melange 2007.07.08. 10:27:40

Cserke, átom, pont úgy vagy a levesekkel, mint én. Azzal a pici különbséggel, hogy én a húslevest utáltam a legjobban, mert azt muszáj volt minden vasárnap megenni. Mára megtanultam azt is értékelni :)
Pont leves-ügyben töprengek napok óta, gondoltam is, hogy megkérdezlek. Brüsszelben van egy étteremlánc, bizonyos Exki, ahol ettem egy állati jó répakrém-levest. Nagyon intenzív sárgarépa íze volt, meg még valami, amit nem tudok. Szóval, szerinted a répához milyen fűszer illene? Meg vajon legyen-e benne más típusú zöldség is? Bevásároltam rengeteg szép, friss répát, zellert is vettem, meg petrezselymet, fehérrépát. Te hogy látnál neki egy ilyennek?
(Belátom, hosszú a kérdés, és tán tolakodó is, mert mért nem próbálom ki magam?
Megkérdeztem volna mail-ben, de nem tallok itt hozzád címet. Esetleg...? Az enyém ott van minden hozzászólásnál...) És jó elutazást!

Cserke 2007.07.08. 12:26:50

Nekem a szerecsendió ugrott be répához, de hogy miért,
nem tudom?!
A Nova zöldséges szakácskönyvben van egy jó répalé,80 dkg répát felkockázva 8 dl felforrlt zöldséglében meg kell főzni, ha megpuhult, öszemixelni, átszűrni.
1 ek. finomlisztet összegyúrni 2 ek. vajjal, beletenni ebbe a lébe, és főzés közben
habverővel szétdolgozni.
Van ennek valami szakneve, de most nemtommi.
Na. 1 percet forralni, utána sózni, borsozni , citromlevezni, cukrozni.
De az gondolom, más lehetett, ha valami jó kis fűszert éreztél.
Én annyira perverz vagyok, hogy még gyömbérrel is el tudnám képzelni.
Hazajövés után utánanézek.

Dehogy tolakodó, maraggyá má!

Akartam levélben, de valamiért nem tudtam elküldeni, vacakol a gmail.
Egyébként meg, ha eléteszed, hogy esznye.cser, akkor már meg is van :))

Köszi!Őrség rlz!!

Cserke 2007.07.08. 12:28:02

Ja, én zellert biztos tennék bele. Vagy asszem..

Ofélia 2007.07.08. 21:24:34

Kedves Cserke! Én inkább a \"grissinire\" kérdeznék rá! Az meg mi a búbánat? Marha nagy ötlet ez a \"ropogtassunk\" leves mellé...Jó pihenést, talán kibírom grissini nélkül, még választ kapok :-)

melange 2007.07.09. 22:51:27

még ma is meleg volt, szóval nincs leveske. Viszont ez a süti is igen csábító...

melange 2007.07.10. 13:35:37

Na de a rossz idő, meg egy kis fejfájásból fakadó önkényees itthonmaradás csak meghozta azt a répalevest! Nem lett olyan jó, mint az a barcelonai, de nem is volt rossz! (még van egy nagy fazékkal...)
került bele kb 40 deka fiatal répa, két szál petrezselyem, kis fej zeller. Vajon puhult három szál újhagyma, aztán azon a többi zőccség. Mikor puha lett, botmixer elsímította az egyenetlenségeket. Fűszer gyanánt kapott sót, borsot, szerecsendiót és friss reszelt gyömbért, ja meg egy pici cukrot. A végén beleömlött egy deci tejszn, meg később még kb egy deci tej, mert túl sűrű lett. A legeslegvégén rászóródott egy csomó petrezselyemzöld, és késsz!
A gyömbér nagyon jól passzol hozzá, csak nem találtam benne azt az intenzív répaízt. Azt hiszem, sokkal tbb répa kell bele, vagy más fajta.

melange 2007.07.10. 23:25:28

Brüsszeli volt az a leves, nem barcelonai. Mindig keverem a nevüket :)
De te csak nem még mindig az Őrségben? Ebben a hidegben?

Cserke 2007.07.12. 12:59:23

Ofélia, a grissini az olasz ropi, csak sokkal jobb, mint a miénk. Kb. 30 centi hosszú, ropogós tésztarúd, van belőle vékony és vastagabb is, ropogós, de nem kemény és nincs rajta egy fél kiló só. Készül fűszeres változatokban is, Olaszország minden étterem asztalán ott van ropogtatnivalónak.
Én nagyon szeretem és így, sonkát-bacont rátekerve saláta mellé is szoktam tenni.
Itthon is kapsz, pl. Plusban, San Marco a neve és elég jó az is. Sörkorcsolyának, kártya-társas mellé sem megvetendő.

Cserke 2007.07.12. 13:03:02

Melange, tudtam én a városát neki! :)
Ez a te változatod igen jól hangzik, lehet, hogy amit ott ettél, abban csak répa volt és fűszerek, amik kiemelték a répaízt.
Bizony, hogy ott voltam, kedden egész délelőtt 11 fok volt, de estére már lehetett kint üdögélni és a nap is beköszönt.

Ofélia 2007.07.12. 16:40:09

Nagyon köszönöm Cserke, utánajárok! Van még mit tanulnom Tőletek!

Cserke 2007.07.12. 17:13:21

Igazán nincs mit, szerintem a grissini beazonosítása nélkül is elég jól el lehet lenni :)))
Címkék: leves csirke fűszeres majoranna kakukkfű
süti beállítások módosítása