Erről beszélgetünk..

Címszavakban

7titok (1) 8.osztály (1) 9.osztály (1) abszurd (1) abszurdisztán (1) agar agar (1) ajánló (1) ajotanár (1) akebia (1) alma (4) almaszalámi (1) amaretti (1) apró (4) ausztria (6) a jó háziasszony (1) bab (1) babapiskóta (2) babér (1) bacon (1) balzsamecet (2) banán (1) baracklekvár (1) bazsalikom (5) bemutatkozom rólam (2) biriyani (1) birsalmasajt (1) birshab (1) birsszósz (1) bögrés (1) bolo do caco (1) bor (2) boros (6) bőrös karaj (1) boros mascarponekrém (1) borsó (2) borsos (1) briós (1) brokkoli (2) buci (2) búcsúposzt (1) burma (1) camembert (1) carum (1) cayenne bors (1) cékla (1) charlotte (1) citromos (7) citromos kakukkfű (1) citromos muffin (1) cobbler (2) császármorzsa (1) csicseriborsós (1) csigavész (1) csili (7) csilis mascarpone (1) csípős (3) csirke (14) csirkehúsgombóc (1) csokicsepp (2) csokis (4) csokiszósz (1) csokiszuflé (1) cukkini (5) culinaris (1) curry (3) dagasztás nélkül (2) dahl (1) darányi gólyák (1) desszert (1) dió (5) dionysos tavernája (1) diós (3) dödölle (1) dödölleszerű (1) édes (51) édesburgonya (1) édes felfújt (1) édes savanyú (1) égetett tészta (1) egres (1) egresleves (1) egytál (6) élesztő (1) eperszirup (1) epres (7) eseménynaptár (1) éttermi szemle (2) fagyis (3) fahéj (2) falatka (2) fatayir (1) fehércsoki (2) fehérrépa (1) fekete kömény (1) felfújt (2) feltét (1) fenyőmag (1) feta (1) film (1) fodroskel (1) fokhagymás (17) foto (2) fotó (1) főzelék (1) főzőtanfolyam (3) füstöltsonka (1) fűszeres (16) galuska (1) garam masala (1) gasztróciki (1) gasztro darwin díj (1) gersli (1) gé beszél (1) gofri (2) goldenblog (1) gombás (4) gombaszóst (1) gombaszósz (1) gombóc (1) google (1) gőzgombóc (1) gratin (1) grill (2) grillpác (1) grízes tészta (1) gyömbér (9) gyors (50) gyümölcsös (11) habcsók (1) hagyma (21) hajrá csokibolt (1) hal (1) hamburger (1) hír (1) hírek (1) hülyeség (1) hús (15) húsgombóc (2) i. m. (1) indiai (4) indiai sajt (1) internet (1) írták munkáim (1) írták munkáim fotóim emlékezések (1) iskola (1) ital (1) joghurt (1) joghurtos (9) kakaó (2) kakaóbab (1) kakaós (2) kakukkfű (8) kalács (3) karácsony (1) karácsonyiasztalrais (1) karaj (2) karamella (2) kardamom (1) kasnudeln (2) kecskesajt (1) keksz (4) kelt (18) kelt gombóc (1) kenyér (3) kenyércalzone (1) képviselőfánk (2) kérdezős hógolyós (9) keresőkifejezések (1) kert (8) kertfotó (3) kivis (1) knédligombóc (1) kókusz (1) kókuszos (4) kókusztej (1) kolbász (1) költözés (1) kömény (1) koncert (1) konyhadizájn (3) könyv (6) köret (10) koriander (4) koriandergyömbér (1) körtés (1) kosárka (1) közösblog (1) krém (3) krumpli (2) krumplifánk (1) krumplis (14) kukoricás (1) különleges zöldségek (1) kurkuma (3) kuszkusz (1) kutya (4) légballon (2) lencse (3) levelestészta (2) levélzöldség (1) leves (12) levesbetét (2) lovagi torna (9) madáretető (1) madeira (3) majoranna (3) mákos (6) málna (3) málnás (1) mandula (5) mangó (1) mango lassi (1) marcipán (3) marha (2) mascarpone (7) mazsola (1) mcferrin (1) meggyes (4) meggyes roló (1) méz (3) mézesházikó (1) mézes alma (2) miegymás (6) mizuna (1) molnárka (1) mosogatógép (1) mozzarella (1) mücver (1) muffin (3) mustár (2) mustármag (3) műzlikeksz (1) naan kenyér (1) namenia (1) napraforgós (1) narancs (1) narancshéj (2) narancshéjas sós (1) narancslé (1) narancsvirágvíz (1) nektarin (1) nemrecept (1) nudli (1) oregano (1) őszibarack (1) őszinte (1) ötperceskenyérke (1) padlizsán (5) pakora (1) palacsinta (1) panírsajt (1) papírbansült (1) paprika (1) paradicsom (7) paradicsomos raita (1) paradicsompüré (1) paradicsomszósz (3) parmezán (2) partifalat (1) pasztinák (1) patisszon (1) pecsenye (1) péksütemény (3) perec (1) pie (1) piláf (1) piramissüti (1) piskóta (1) pite (1) poharas krém (7) polenta (1) pórés (1) pörkölt (1) portulák (2) program (1) programajánló (1) programok (1) programozás (1) puding (1) pulyka (4) pylones (1) rebarbarás (1) réteskosár (1) ribizli (1) ricotta (1) rizotto (1) rizs (4) római kömény (7) rozmaring (2) rózsa (1) rózsatorta (2) rózsavíz (1) rumtopf (1) sajt (1) sajtfelfújt (1) sajtos (5) saláta (2) saltimbocca (1) sárgabarack (2) sárgarépa (6) show (1) sma (1) smoothie (1) sonkás (3) sör (2) sörkori (1) sörösdobozon (1) sörzsemle (1) sós (15) spárga (2) spenót (4) sült (8) sült eperbefőtt (1) sült zöldség (1) sütés nélkül (1) süti (36) sütőpor (6) szalonna (1) szárított paradicsom (2) szárzeller (1) szeder (2) szegfűbors (1) szegfűszeg (1) szenny (1) szezámmag (2) szilva (2) szilvalekvár (2) szódabikarbóna (1) szójaszósz (1) szolgálati (1) szövegláda (70) szülinapajándék (1) szűzpecsenye (1) tarja (1) tárkony (2) tatsoi (1) tej (4) tejföl (1) tejszín (18) tészta (10) tésztasaláta (1) tiramisu (1) tojás (5) tojásfehérje (1) tökmag (1) tökmagolaj (1) töltött (3) töltött tekercs (1) tönkölybúza (1) tönkölyliszt (1) torta (3) tortilla (1) túrós (11) tűzdelt (1) tv (1) újhagyma (1) utazós (4) vaddisznó (2) vajas (2) vajastészta (1) vajas fánk (1) vaníliakrémes (4) vaníliapuding (2) vargánya (1) vega (8) vers (6) veszíts el egy könyvet (2) vkf (12) vkf.iii. (1) vkf.iv. (1) vkf.vi. (1) vkf16 (1) vkf18. (2) vkf20 (1) vkf5. (1) vkf9 (1) vkf 13 (1) vkf 14. (1) vkf viii (1) vkf x. (1) vkf xi. (1) vörösbor (2) vörösboros (1) vörösboros meggyszósz (1) vöröslencse (2) zabpehely (2) zagyvaság (1) zakuszkatanya (1) zöldséges (27) zsálya (1) zsömle (1) ¤ (1) ¤barátság¤ (1)
Creative Commons License
KÉRDEZZ MEG, MIELŐTT FELHASZNÁLNÁD, TOVÁBBADNÁD....

Az olasz meló...

2007.08.12. 22:33 | Cserke | 20 komment

Lapultak némi csigák nem csak a kertben, hanem egy nagy, zörgős dobozban.
Van egy barátom, akivel együtt dolgoztunk zsengekorunkban, ő lepett meg némi ezzel-azzal, miután Olaszországból hazajött.
Itthon is kapni már ilyen tésztát, de ez barátilag jött, jobban esett.( Az eredeti neve lumache rigate grandi, csak a miheztartás végett.)
Sok mindent nem terveztem vele, pár darabot kiengedtem legelni a kertbe, de nem szerettek kint lenni. Így aztán kénytelen voltam a kevésbé lustább megoldást választani.
Volt itthon némi zöldség, meg sajt is, ez lett a töltelék, bele a házukba.

Töltött csiga

csigatészta, xxxxl-es, úgy 20 db, megfőzve
3 nagy paradicsom, kockázva
2 kisebb cukkini
1 fej hagyma
3 gerezd fokhagyma

bors
bazsalikom
oregano
kakukkfű
füstölt kecskesajt
mozzarella

Sajt kivételével olíván megpároltam mindent, apróra vágva, mikor elkészült,egyik  felébe a füstölt sajtot, a másikba a mozzarellát kevertem. Megtöltöttem a csigákat, olajozott edénybe pakoltam és 190 fokon 15 percig sült, épp csak hogy kicsit színesedjen és a sajt megolvadjon benne.
Kézzel evése ajánlott, úgy lehet a legkultúráltabban magunkhoz venni.

Én 6 darab betermelése után eldőltem.
Hidegen is jó volt.

A bejegyzés trackback címe:

https://eteto.blog.hu/api/trackback/id/tr81136338

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

anyámlánya 2007.08.13. 01:05:53

Te Cseri! asszem a kopaszcsigáid azért zabálták kerted ékességeit oly nagyon nekibőszülten, mert fáztak, és mivel nem találták a házukat, muszály volt nekik mindent felkutatni/lezabálni/.

és erre kiderül, hogy pont Te pakolod tele a házaikat!

hagyjál kint párat a vityillóikból, hátha még nem adták fel a keresést, és majd ha becuccolnak, akkor meg is nyugszanak, nyugovóra térve pedig majd csak álmukban rágcsálnak egy picit.

és meg sem áznak! :-))

Cserke 2007.08.13. 05:11:45

Látod, hogy nem szóltál előbb, nahát!!
Tisztán látszik, hogy eddig magam alatt vágtam :))

lorien · http://lorien.blog.hu 2007.08.13. 10:48:29

Csigamánia rulez! Nekem is van még egy fél csomaggal, hamarosan sort kerítek rá :) Igaz csak XL-es :)

Piroska 2007.08.13. 13:15:49

Hol a Cseresznyekert?????????????

melange 2007.08.13. 16:15:26

Jó, vágott, meg vegyes. De mér savanyú??
A csigák meg naggyon durrvák, lehet ezt canellonival is vajon? Ha nem találok honi csigát, és ismerős se megyen a taljánokhoz mostanság?

lorien · http://lorien.blog.hu 2007.08.13. 20:37:51

Melange!
Lehet cannelonival is, azt viszont nem szabad előfőzni. Van egy posztom e tárgyban, nézd át, ha gondolod :)

Cserke 2007.08.13. 20:43:46

Lorien, nosza!! Rossz nem sülhet ki belőle:)

Pirosom, hajnali kakukkolásomkor tört reám, hogy most egy kicsit így hívják. Csak az első változat nem savanyú, hanem édes volt. Lehet, hogy azt visszateszem.

Melange, látod, első édes volt. Szerintem mindennel lehet, amit tölteni tudsz, de nálunk is kapható ilyen, pl. Auchanban is.

melange 2007.08.13. 20:46:07

Lorien, köszi, megkeresem nálad!
Cserke, szabad kérdezni? Az van, hogy kaptam az anyukámtól egy ilyen helyes kis fodros szélű, fehér kerámia tortaformát, amiben csinos lepényeket lehet(ne) sütni. Ha tudnám, hogy kb mennyi alapanyag kell a tésztához. Az összes lepényreceptem ugyanis kis tepsire vonatkozik. Biztos van ennek is valami titka, de sehogy nem találtam segítséget...

picidzé · http://librarian.blog.hu/ 2007.08.14. 13:47:12

Cserkém, rég olvashattunk már novellareceptet. (pl tudod, a lángosos, amin mindig bőgök)
Tudom, hogy erőltetni nem lehet, de örülnék neki.:)

PartizánOrsi 2007.08.15. 11:31:09

Melange, szabad válaszolni? Mekkora a helyes kis cakkosszélü formád? Nekem van egy 30 cm-es, arra van egy bejáratott lepényreceptem (sós), ha érdekel.

Cserke 2007.08.15. 16:07:44

Melange, én, mint szakértő, hehheh. Na de mégis, hány cantis az a forma, csak a miheztartás végett? Mert pl. a barackos pie (ami nagyon finom) egy normál 30-as kerek formában sült. Innen meg nem látok oda, mekkora is lehet, így meg nehéz.

Picidz, sajnos csak egy főzőasszony vagyok, na, mit van mit tenni??!! :)

Orsi, ne tartsd vissza magad, bár minálunk az édes megy...

melange 2007.08.15. 22:13:46

Lemértem. 26 cm. Ez valami szabványon kívüli lehet.
Orsi, Cserke, köszi! Jöhet a sós is, meg az édes is! Majd azt a 4 centit kikorrigálom valahogy :)

Cserke 2007.08.15. 22:18:27

Melange, ez a tészta nagyon jó, de látod, nekem még a tetejére is jutott. Esetleg arányosan csökkentsd a hozzávalókat, ha nem akarsz sodrigálni a tetejére.
cseresznyekert.blog.hu/2007/07/09/barackos

melange 2007.08.15. 22:27:38

Ó, köszi! Az a baj, hogy z én tortaformám nem csak keskeny, de még sekély is... Azért megoldom. És lehet, hogy szilvával.

Cserke 2007.08.16. 08:41:48

A pudingos rész nekem is csak azért került bele, mert az enyém viszont mély, csak ezt valahogy nem vettem figyelembe. Hiába, a gyakorlat...

PartizánOrsi 2007.08.16. 10:32:52

Persze elfelejtettem behozni a lepényreceptet, de aztán bevillant, hogy egyszer leírtam az NLC-n, na most már csak abban a "pár" fözös topikban kellett a saját hozzászólásaimra rákeresni, amiben elöfordultam. De meglett :-) Ebben a fórumban van, 770. hozzászólás: www.nlcafe.hu/forumkifejt.php?bw=&forumid=45457
Igazából ez a recept egy normális méretü (26 cm) tortaformára van, de az én formám elég vacak, mindig kifolyik belöle a vaj ilyen vajas tésztáknál, ezért sütöm én a 30 cm-es cakkosban, ott laposabb lesz ugyan, de nem számít. Én sokkal kevesebb szalonnát/sonkát szoktam hozzá tenni, kb. a felét és több sajtot.

Az NLC-s fórumban említett Stahl-féle receptet is megtaláltam, de így utólag halvány gözöm sincs, azt vajon mikor csináltam meg... Öregszem meg felejtek, na. Folyt. köv.

PartizánOrsi 2007.08.16. 10:59:08

Itt a Stahl-féle recept, viszont kihagytam belöle a cirádákat ("hagyom, hogy illatozóra hevüljenek a sonkakockák", "tekerek bele frissen örölt borsot" és társaik...)

Füstölt sonkás pite

Hozzávalók a tésztához: 25 dkg liszt, fél tk só, frissen örölt bors, 12,5 dkg fagyosan hideg vaj, 5 ek jéghideg víz
Töltelék: 1 ek olaj, 1 fej vöröshagyma
50 deka füstölt, fött sonka,
2 ek apróra vágott, friss petrezselyem, 3 tojás, 2 tk enyhén csípös mustár, 10 deka reszelhetöen kemény sajt

A tészta hozzávalóiból gyors mozdulatokkal omlós tésztát készítünk, min. 30 percig hütöben pihentetjük. Az olajban megpároljuk az apróra vágott hagymát, hozzáadjuk a sonkát és 1-2 percig erösebb lángon együtt sütjük, a végén hozzádjuk a petrezselymet. A tojásokat felverjük, belekeverjük a mustárt, belereszeljük a sajtot, végül hozzádjuk a langyos hagymás sonkát. A sütöt 200 fokra elömelegítjük. A tésztát két, nem egyforma darabra osztjuk, a nagyobbik darabot kinyújtjuk, kibéleljük vele a 26 cm-es formát. A tölteléket ráhalmozzuk, a tészta szélét körben enyhén megvizezzük. A kisebbit tésztadarabot kinyújtjuk, beborítjuk vele a pitét, összenyomkodjuk a széleket. Késsel megszúrjuk a közepét, hogy sütés közben ne púposodjon föl és 35-40 perc alatt aranysárgára sütjük.

Ha emlékezetem mégsem csal, én nem vettem ketté a tésztát, hanem az egészet az aljára tettem, mivel nagyobb a sütöformám. Eléggé hasonló az elözö recepthez. Van még a Szakácsok könyvében egy sós piterecept, valahol a legvégén a sütemények között, ott diós a tészta, azt is kipróbáltam, a tészta eléggé kezelhetetlen (lehet, csak túl meleg volt), de finom.

Mamma · http://dallacucina.freeblog.hu 2007.08.16. 13:49:46

Muszáj nekem is hozzászólni:
Ha még érdekel valakit a csiga töltése, nálam van épp erre egy gyűjtemény (ezzel együtt:
href.hu/x/3bb8

Melange: a te formád is szabvány, ahhoz meg Orsi receptje teljesen jó! Én mindig a 3-2-1 elvet alkalmazom omlóstésztánál, ez esetben persze a cukor elmarad. (250 g liszt, fele vaj, én tojássárgáját is teszek bele.) Ezzel pont ki tudod bélelni a formádat, kellően vékony és ropogós lesz. Ha vastagabbat akarnál, akkor tegyél bele több lisztet (és persze annak a fele vajat.) Tuti sikerülnif fog! A lepényeket meg épp ilyenben sütik, és késsel szedik ki belőle (szóval nem kell külön tálra tenni.)

Orsi: :-)) ez volt a legjobb topik, amit valaha is olvastam!

melange 2007.08.16. 19:34:48

Orsi, Mamma, nektek is köszi! Ezekkel a receptekkel már elleszek egy ideig. (Bár a szilváslepényt most végül mégis inkább tepsiben sütöttem :))

PartizánOrsi 2007.08.17. 09:26:24

Még egy: a fent említett pite a Szakácsok könyvéböl a 632. oldalon a "Petrezselymes-újhagymás torta dióval" néven fut, ez az utolsó elötti recept a könyvben :-)
Címkék: sajtos gyors tészta cukkini töltött
süti beállítások módosítása