Erről beszélgetünk..

Címszavakban

7titok (1) 8.osztály (1) 9.osztály (1) abszurd (1) abszurdisztán (1) agar agar (1) ajánló (1) ajotanár (1) akebia (1) alma (4) almaszalámi (1) amaretti (1) apró (4) ausztria (6) a jó háziasszony (1) bab (1) babapiskóta (2) babér (1) bacon (1) balzsamecet (2) banán (1) baracklekvár (1) bazsalikom (5) bemutatkozom rólam (2) biriyani (1) birsalmasajt (1) birshab (1) birsszósz (1) bögrés (1) bolo do caco (1) bor (2) boros (6) bőrös karaj (1) boros mascarponekrém (1) borsó (2) borsos (1) briós (1) brokkoli (2) buci (2) búcsúposzt (1) burma (1) camembert (1) carum (1) cayenne bors (1) cékla (1) charlotte (1) citromos (7) citromos kakukkfű (1) citromos muffin (1) cobbler (2) császármorzsa (1) csicseriborsós (1) csigavész (1) csili (7) csilis mascarpone (1) csípős (3) csirke (14) csirkehúsgombóc (1) csokicsepp (2) csokis (4) csokiszósz (1) csokiszuflé (1) cukkini (5) culinaris (1) curry (3) dagasztás nélkül (2) dahl (1) darányi gólyák (1) desszert (1) dió (5) dionysos tavernája (1) diós (3) dödölle (1) dödölleszerű (1) édes (51) édesburgonya (1) édes felfújt (1) édes savanyú (1) égetett tészta (1) egres (1) egresleves (1) egytál (6) élesztő (1) eperszirup (1) epres (7) eseménynaptár (1) éttermi szemle (2) fagyis (3) fahéj (2) falatka (2) fatayir (1) fehércsoki (2) fehérrépa (1) fekete kömény (1) felfújt (2) feltét (1) fenyőmag (1) feta (1) film (1) fodroskel (1) fokhagymás (17) foto (2) fotó (1) főzelék (1) főzőtanfolyam (3) füstöltsonka (1) fűszeres (16) galuska (1) garam masala (1) gasztróciki (1) gasztro darwin díj (1) gersli (1) gé beszél (1) gofri (2) goldenblog (1) gombás (4) gombaszóst (1) gombaszósz (1) gombóc (1) google (1) gőzgombóc (1) gratin (1) grill (2) grillpác (1) grízes tészta (1) gyömbér (9) gyors (50) gyümölcsös (11) habcsók (1) hagyma (21) hajrá csokibolt (1) hal (1) hamburger (1) hír (1) hírek (1) hülyeség (1) hús (15) húsgombóc (2) i. m. (1) indiai (4) indiai sajt (1) internet (1) írták munkáim (1) írták munkáim fotóim emlékezések (1) iskola (1) ital (1) joghurt (1) joghurtos (9) kakaó (2) kakaóbab (1) kakaós (2) kakukkfű (8) kalács (3) karácsony (1) karácsonyiasztalrais (1) karaj (2) karamella (2) kardamom (1) kasnudeln (2) kecskesajt (1) keksz (4) kelt (18) kelt gombóc (1) kenyér (3) kenyércalzone (1) képviselőfánk (2) kérdezős hógolyós (9) keresőkifejezések (1) kert (8) kertfotó (3) kivis (1) knédligombóc (1) kókusz (1) kókuszos (4) kókusztej (1) kolbász (1) költözés (1) kömény (1) koncert (1) konyhadizájn (3) könyv (6) köret (10) koriander (4) koriandergyömbér (1) körtés (1) kosárka (1) közösblog (1) krém (3) krumpli (2) krumplifánk (1) krumplis (14) kukoricás (1) különleges zöldségek (1) kurkuma (3) kuszkusz (1) kutya (4) légballon (2) lencse (3) levelestészta (2) levélzöldség (1) leves (12) levesbetét (2) lovagi torna (9) madáretető (1) madeira (3) majoranna (3) mákos (6) málna (3) málnás (1) mandula (5) mangó (1) mango lassi (1) marcipán (3) marha (2) mascarpone (7) mazsola (1) mcferrin (1) meggyes (4) meggyes roló (1) méz (3) mézesházikó (1) mézes alma (2) miegymás (6) mizuna (1) molnárka (1) mosogatógép (1) mozzarella (1) mücver (1) muffin (3) mustár (2) mustármag (3) műzlikeksz (1) naan kenyér (1) namenia (1) napraforgós (1) narancs (1) narancshéj (2) narancshéjas sós (1) narancslé (1) narancsvirágvíz (1) nektarin (1) nemrecept (1) nudli (1) oregano (1) őszibarack (1) őszinte (1) ötperceskenyérke (1) padlizsán (5) pakora (1) palacsinta (1) panírsajt (1) papírbansült (1) paprika (1) paradicsom (7) paradicsomos raita (1) paradicsompüré (1) paradicsomszósz (3) parmezán (2) partifalat (1) pasztinák (1) patisszon (1) pecsenye (1) péksütemény (3) perec (1) pie (1) piláf (1) piramissüti (1) piskóta (1) pite (1) poharas krém (7) polenta (1) pórés (1) pörkölt (1) portulák (2) program (1) programajánló (1) programok (1) programozás (1) puding (1) pulyka (4) pylones (1) rebarbarás (1) réteskosár (1) ribizli (1) ricotta (1) rizotto (1) rizs (4) római kömény (7) rozmaring (2) rózsa (1) rózsatorta (2) rózsavíz (1) rumtopf (1) sajt (1) sajtfelfújt (1) sajtos (5) saláta (2) saltimbocca (1) sárgabarack (2) sárgarépa (6) show (1) sma (1) smoothie (1) sonkás (3) sör (2) sörkori (1) sörösdobozon (1) sörzsemle (1) sós (15) spárga (2) spenót (4) sült (8) sült eperbefőtt (1) sült zöldség (1) sütés nélkül (1) süti (36) sütőpor (6) szalonna (1) szárított paradicsom (2) szárzeller (1) szeder (2) szegfűbors (1) szegfűszeg (1) szenny (1) szezámmag (2) szilva (2) szilvalekvár (2) szódabikarbóna (1) szójaszósz (1) szolgálati (1) szövegláda (70) szülinapajándék (1) szűzpecsenye (1) tarja (1) tárkony (2) tatsoi (1) tej (4) tejföl (1) tejszín (18) tészta (10) tésztasaláta (1) tiramisu (1) tojás (5) tojásfehérje (1) tökmag (1) tökmagolaj (1) töltött (3) töltött tekercs (1) tönkölybúza (1) tönkölyliszt (1) torta (3) tortilla (1) túrós (11) tűzdelt (1) tv (1) újhagyma (1) utazós (4) vaddisznó (2) vajas (2) vajastészta (1) vajas fánk (1) vaníliakrémes (4) vaníliapuding (2) vargánya (1) vega (8) vers (6) veszíts el egy könyvet (2) vkf (12) vkf.iii. (1) vkf.iv. (1) vkf.vi. (1) vkf16 (1) vkf18. (2) vkf20 (1) vkf5. (1) vkf9 (1) vkf 13 (1) vkf 14. (1) vkf viii (1) vkf x. (1) vkf xi. (1) vörösbor (2) vörösboros (1) vörösboros meggyszósz (1) vöröslencse (2) zabpehely (2) zagyvaság (1) zakuszkatanya (1) zöldséges (27) zsálya (1) zsömle (1) ¤ (1) ¤barátság¤ (1)
Creative Commons License
KÉRDEZZ MEG, MIELŐTT FELHASZNÁLNÁD, TOVÁBBADNÁD....

A tökös sörös

2007.10.11. 08:13 | Cserke | 3 komment


Tudjuk. Van az úgy, hogy az embernek nincs kedve semmi táplálékot előállítani. Vagy ötlete nincs, mivel tölthetné meg az éhes gyomrokat. Nekem legalábbis vannak ilyen időszakaim. Ilyenkor van az, hogy faggatom a többieket, mit ennének, akkor ők húzgálják a vállukat, esetleg azt mondják, valami könnyűt, különböző ötleteket dobok föl, megint húzgálják. Akkor békén hagyom őket és elvonulok, magamban méltatlankodva, hogy még erre sem képesek, hogy megmondják mit rabszolgázzak nekik össze a konyhában. Ugyanakkor egy csomó ötlet zsizseg a fejemben, húsok húznak el balról jobbra, köretek üldözik őket, saláták birkóznak egymással az elsőbbségért, teljes az összevisszaság a saját fejemben is.
Nem úgy most. Most kristálytisztán ragyogott, mi lesz az ebéd.
Van nálunk egy "sarki zöldséges". Hatalmas a választék, sok minden van, bár erősen ellenpontozza a választékot, hogy a legforgalmasabb út mentén van kitéve a portéka.  Most viszont nem volt lehetőségem  máshová menni. Ott láttam meg a fő irányvonalat, zöldség formájában.
Igaz, savanyúságnak ajánlották a parányi, zsenge csillagtököket, de én akkor már tudtam, hogy megtöltöm őket, méghozzá gombás hajdinával.
És azt is világosan láttam magam előtt, hogy a húsevő részleg sörös karajt kap hozzá.
Látok én ilyen dolgokat néha.


Zsenge csillagtök gombás hajdinával töltve

személyenként 2 apró, zsenge patisszon
20 dkg hajdina
20 dkg laska(vagy valamilyen)gomba, erdeivel biztos jobb lenne
1 közepes hagyma
1 gerezd fokhagyma
majoranna (nekem volt friss)

bors

Olyan tököt érdemes venni, aminek a külseje még nem keményedett meg, ez tapintásra érezhető. (A nagyot előfőzném egy kicsit, azt hiszem.)
Óvatosan kettévágtam a kis tököket, és mindkét felüket óvatosan kivájtam , úgy hogy egészen vékony legyen a faluk.
A hagymát egészen apróra vágtam, olajon a fokhagymával megfuttattam és a szintén apróra vágott gombát beletettem, sóztam, borsoztam. Fedő alatt kicsit megpároltam, aztán a fedőt levéve elpárologtattam a levét.
Közben a hajdinát vastag aljú lábasban enyhén megpirítottam, felöntöttem forró vízzel sóztam, és puhulásig főztem. Miután elkészült, összekevertem a gombával, alaposan megmajorannáztam és beletöltöttem a tökökbe. Töltögetés előtt érdemes kóstolni .
A fűszert nem kell sajnálni, mert jellegtelen lesz az íze. Nem akartam bele semmi másfélét tenni, de biztosan jó kakukkfűvel, oregánóval is.
A töltelékből maradt, azt vajjal kikent felfújtas tálkába tettem, a tetejére sajt került.
A többi köretnek szánt dologgal (cékla, sárgarépa, krumpli, szintén fűszerezve, sózva, olajban forgatva) betettem a sütőbe, 200 fokra, kicsit megspriccelve a tököcskék külsejét olajjal. Addig sütöttem, míg kissé meg nem pirultak, hamarabb elkészült, mint a többi zöldség.
























Sörös karaj

Személyenként 3 szelet rövidkaraj
mustár

bors
1/2 l sör
olaj

A karajszeleteket gyengén kiklopfoltam, megkentem mustárral, borsoztam és fóliával letakarva a hűtőben éjszakázott.
Aztán másnap jó nagy serpenyőben olajat hevítettem, annyit, hogy ellepje a szeleteket és
a forró olajban kicsit hagytam pirulni a húst, úgy 2-3 percig, amíg már kicsit színt kap. Akkor aláöntöttem egy decinyi sört. Fedő került rá, félig . A lének el kell lepnie a húst. Mikor a sör elpárolgott  megfordítottam  és a másik felét is is pirosra sütöttem, ennél a műveletnél sóztam .
Gondolom lehet a pácolásnál is, de így nem lett kemény a hús, ami néhányszor már előfordult.
A fedődolgot kéretik komolyan venni, különben miután leápoltuk égett sebeinket, konyhatakarításnál szidhatjuk az édesanyját annak, aki a receptet kitalálta. A forró olaj és a folyadék találkozása ugyanis őrületes spricceléssel jár, mint tudjuk.






















A bejegyzés trackback címe:

https://eteto.blog.hu/api/trackback/id/tr28191274

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Fűszeres Eszter · http://fuszereslelek.blogspot.com 2007.10.11. 08:36:06

Ez a töltött tök nagyon kalssz! Tök jó! Jó az a laska, én legalábbis azt is szeretem.

lorien · http://lorien.blog.hu 2007.10.11. 08:50:30

Ez teljesen rendben van, akkor jöhet is az adagom:)
Címkék: sör köret mustár karaj töltött patisszon
süti beállítások módosítása