Erről beszélgetünk..

Címszavakban

7titok (1) 8.osztály (1) 9.osztály (1) abszurd (1) abszurdisztán (1) agar agar (1) ajánló (1) ajotanár (1) akebia (1) alma (4) almaszalámi (1) amaretti (1) apró (4) ausztria (6) a jó háziasszony (1) bab (1) babapiskóta (2) babér (1) bacon (1) balzsamecet (2) banán (1) baracklekvár (1) bazsalikom (5) bemutatkozom rólam (2) biriyani (1) birsalmasajt (1) birshab (1) birsszósz (1) bögrés (1) bolo do caco (1) bor (2) boros (6) bőrös karaj (1) boros mascarponekrém (1) borsó (2) borsos (1) briós (1) brokkoli (2) buci (2) búcsúposzt (1) burma (1) camembert (1) carum (1) cayenne bors (1) cékla (1) charlotte (1) citromos (7) citromos kakukkfű (1) citromos muffin (1) cobbler (2) császármorzsa (1) csicseriborsós (1) csigavész (1) csili (7) csilis mascarpone (1) csípős (3) csirke (14) csirkehúsgombóc (1) csokicsepp (2) csokis (4) csokiszósz (1) csokiszuflé (1) cukkini (5) culinaris (1) curry (3) dagasztás nélkül (2) dahl (1) darányi gólyák (1) desszert (1) dió (5) dionysos tavernája (1) diós (3) dödölle (1) dödölleszerű (1) édes (51) édesburgonya (1) édes felfújt (1) édes savanyú (1) égetett tészta (1) egres (1) egresleves (1) egytál (6) élesztő (1) eperszirup (1) epres (7) eseménynaptár (1) éttermi szemle (2) fagyis (3) fahéj (2) falatka (2) fatayir (1) fehércsoki (2) fehérrépa (1) fekete kömény (1) felfújt (2) feltét (1) fenyőmag (1) feta (1) film (1) fodroskel (1) fokhagymás (17) foto (2) fotó (1) főzelék (1) főzőtanfolyam (3) füstöltsonka (1) fűszeres (16) galuska (1) garam masala (1) gasztróciki (1) gasztro darwin díj (1) gersli (1) gé beszél (1) gofri (2) goldenblog (1) gombás (4) gombaszóst (1) gombaszósz (1) gombóc (1) google (1) gőzgombóc (1) gratin (1) grill (2) grillpác (1) grízes tészta (1) gyömbér (9) gyors (50) gyümölcsös (11) habcsók (1) hagyma (21) hajrá csokibolt (1) hal (1) hamburger (1) hír (1) hírek (1) hülyeség (1) hús (15) húsgombóc (2) i. m. (1) indiai (4) indiai sajt (1) internet (1) írták munkáim (1) írták munkáim fotóim emlékezések (1) iskola (1) ital (1) joghurt (1) joghurtos (9) kakaó (2) kakaóbab (1) kakaós (2) kakukkfű (8) kalács (3) karácsony (1) karácsonyiasztalrais (1) karaj (2) karamella (2) kardamom (1) kasnudeln (2) kecskesajt (1) keksz (4) kelt (18) kelt gombóc (1) kenyér (3) kenyércalzone (1) képviselőfánk (2) kérdezős hógolyós (9) keresőkifejezések (1) kert (8) kertfotó (3) kivis (1) knédligombóc (1) kókusz (1) kókuszos (4) kókusztej (1) kolbász (1) költözés (1) kömény (1) koncert (1) konyhadizájn (3) könyv (6) köret (10) koriander (4) koriandergyömbér (1) körtés (1) kosárka (1) közösblog (1) krém (3) krumpli (2) krumplifánk (1) krumplis (14) kukoricás (1) különleges zöldségek (1) kurkuma (3) kuszkusz (1) kutya (4) légballon (2) lencse (3) levelestészta (2) levélzöldség (1) leves (12) levesbetét (2) lovagi torna (9) madáretető (1) madeira (3) majoranna (3) mákos (6) málna (3) málnás (1) mandula (5) mangó (1) mango lassi (1) marcipán (3) marha (2) mascarpone (7) mazsola (1) mcferrin (1) meggyes (4) meggyes roló (1) méz (3) mézesházikó (1) mézes alma (2) miegymás (6) mizuna (1) molnárka (1) mosogatógép (1) mozzarella (1) mücver (1) muffin (3) mustár (2) mustármag (3) műzlikeksz (1) naan kenyér (1) namenia (1) napraforgós (1) narancs (1) narancshéj (2) narancshéjas sós (1) narancslé (1) narancsvirágvíz (1) nektarin (1) nemrecept (1) nudli (1) oregano (1) őszibarack (1) őszinte (1) ötperceskenyérke (1) padlizsán (5) pakora (1) palacsinta (1) panírsajt (1) papírbansült (1) paprika (1) paradicsom (7) paradicsomos raita (1) paradicsompüré (1) paradicsomszósz (3) parmezán (2) partifalat (1) pasztinák (1) patisszon (1) pecsenye (1) péksütemény (3) perec (1) pie (1) piláf (1) piramissüti (1) piskóta (1) pite (1) poharas krém (7) polenta (1) pórés (1) pörkölt (1) portulák (2) program (1) programajánló (1) programok (1) programozás (1) puding (1) pulyka (4) pylones (1) rebarbarás (1) réteskosár (1) ribizli (1) ricotta (1) rizotto (1) rizs (4) római kömény (7) rozmaring (2) rózsa (1) rózsatorta (2) rózsavíz (1) rumtopf (1) sajt (1) sajtfelfújt (1) sajtos (5) saláta (2) saltimbocca (1) sárgabarack (2) sárgarépa (6) show (1) sma (1) smoothie (1) sonkás (3) sör (2) sörkori (1) sörösdobozon (1) sörzsemle (1) sós (15) spárga (2) spenót (4) sült (8) sült eperbefőtt (1) sült zöldség (1) sütés nélkül (1) süti (36) sütőpor (6) szalonna (1) szárított paradicsom (2) szárzeller (1) szeder (2) szegfűbors (1) szegfűszeg (1) szenny (1) szezámmag (2) szilva (2) szilvalekvár (2) szódabikarbóna (1) szójaszósz (1) szolgálati (1) szövegláda (70) szülinapajándék (1) szűzpecsenye (1) tarja (1) tárkony (2) tatsoi (1) tej (4) tejföl (1) tejszín (18) tészta (10) tésztasaláta (1) tiramisu (1) tojás (5) tojásfehérje (1) tökmag (1) tökmagolaj (1) töltött (3) töltött tekercs (1) tönkölybúza (1) tönkölyliszt (1) torta (3) tortilla (1) túrós (11) tűzdelt (1) tv (1) újhagyma (1) utazós (4) vaddisznó (2) vajas (2) vajastészta (1) vajas fánk (1) vaníliakrémes (4) vaníliapuding (2) vargánya (1) vega (8) vers (6) veszíts el egy könyvet (2) vkf (12) vkf.iii. (1) vkf.iv. (1) vkf.vi. (1) vkf16 (1) vkf18. (2) vkf20 (1) vkf5. (1) vkf9 (1) vkf 13 (1) vkf 14. (1) vkf viii (1) vkf x. (1) vkf xi. (1) vörösbor (2) vörösboros (1) vörösboros meggyszósz (1) vöröslencse (2) zabpehely (2) zagyvaság (1) zakuszkatanya (1) zöldséges (27) zsálya (1) zsömle (1) ¤ (1) ¤barátság¤ (1)
Creative Commons License
KÉRDEZZ MEG, MIELŐTT FELHASZNÁLNÁD, TOVÁBBADNÁD....

Napsütés a tányérból

2008.01.09. 12:02 | Cserke | 19 komment


Nagyon nem szeretem ezt az időt, ráadásul tegnap tejfölben araszoltam, enyhe pánikkal, előttem ment neki egy autó a szalagkorlátnak. Nem kívánok én neki semmi rosszat, de ment, mint egy ámokfutó, pedig keresztben egy csomó vízátfolyás volt lefagyva, hát komplett az ilyen?
Szerencsésen hazaértem azért és melegség utáni vágyamat csökkentendő, nekiálltam egy olyan levesnek, amit kinéztem magamnak már régebben. A jézuska nagyon rendes volt és hozott szakácskönyveket is, többek közt az Olasz kulináriát, de ez Peter Gayler Vegetariánus szakácskönyvéből való.
A múlt héten nagyon finom currys sárgarépalevest ettem, ebben is van ugyan curry, de egészen más ízű, mint az volt. Egyébként nem vagyok oda a répalevesért, de új év, új szokások, kezdek rákapni. Az is, ez is finom, melengető és nagyon szép napsütéses színű, hogy egy kicsit jobb kedvre derítsen, ha már az igazi nem süt.
Meg a vitamin, ami benne van, hogy a fütyülést már meg se említsem.

Currys sárgarépakrémleves
(4 jóétvágyű egyednek)

45 dkg sárgarépa, felkockázva
3-4 kanál olaj


7 dl zöldségleves (nekem véletlenül volt, de a dús fűszerezés miatt vízzel is jó lehet)
4 dl kókusztej

fűszerkeverék:
1 fej vöröshagyma, apróra vágva
2 gerezd fokhagyma, átpréselve
1 pici csilipaprika, felaprózva, mag nélkül
1 szál citrom(fenyér)fű apróra vágva
2 cm friss gyömbér, lereszelve
1 tk koriandermag (én őröltet tettem bele)
1 kk curry
1 ek vaj

ízlés szerint (zöld)citromlé

A sárgarépát időnként kevergetve puhulásig sütöttem az olajon.
Ez kb. 20 perc, ez alatt az idő alatt összeaprítottam a fűszerkeverék alkotóelemeit és a felhevített vajon kb. 5 percig kevergetve pirítottam.
A puha répához hozzáadtam a levest, a kókusztejet és a pirított fűszerkeveréket, összeforraltam és még kb. 7 percet csendes forralással főztem.
Én összeturmixoltam, bár a receptben nem így van, most színes krémlevesre vágytam.
Elég csípős lett, bár a magokat bele sem tettem, de kókusz valamelyest enyhítette. Citromfű talán egy darabka citromhéjjal helyettesíthető, nálam sem mindennapos vendég, most véletlenül volt itthon.
Megkóstoltam citromozva, zöldcitrom híján sárgával, nagyon kellemes, pikáns ízt ad neki, de anélkül is igazán jó.






A bejegyzés trackback címe:

https://eteto.blog.hu/api/trackback/id/tr89290681

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Piszke/Candy's · http://www.piszke.blogspot.com 2008.01.09. 18:41:17

Ugye nem kell ideírjam, hogy Olasz Kulináriát nekem is hozott a Jézuska, :-)
Kicsit tudtam visszaolvasni a szünet alatt itten, és akkor most mondd meg, hogy nálatok a kiyu az miben szerződik? Nálunk aikido-ban...

Cserke 2008.01.09. 21:56:32

De egy rendes vagy:)
Nanemán, még ez is?? Minálunk shotokánban ugyan (meg fociban ;), de ez már aztán!!!
És még a jézuskák is összebeszéltek...

melange 2008.01.10. 00:00:28

Na végre, répaleves! Azóta se tudtam olyan finomat csinálni, mint amilyet Brüsszelben ettem. Na de talán majd most :)

Cserke 2008.01.10. 08:19:05

Gondoltam ám rád, de azt hittem, már elfelejtetted. Ha az nem volt csípős, hagyd ki a csilit. Én teljesen rákaptam, nagyon finom.

melange 2008.01.10. 21:42:11

Mindenképp kipróbálom, de ma nem volt időm, mert bonbont csináltunk egész délután (khm...)

PartizánOrsi · http://kalinka.blogol.hu 2008.01.11. 15:05:35

Ez járt a fejemben tegnap hazafelé menet (nem mintha fel tudtam volna idézni a receptet, csak a gyömbér-curryig jutottam el...), de aztán rájöttem, hogy nincs elég répa. Jó, akkor legyen vöröslencse! Jól hangzott egészen addig, amíg meg nem láttam a hütöben végüket járó zellerek panaszos tekintetét... Úgyhogy zeller-krumpli lett belöle, gyömbért elhagytam, de lett benne egy kis póré, fokhagyma, curry, koriander meg garam masala :-) Tetejére meg pirított dió. Jó lett.

Cserke 2008.01.11. 20:22:46

Orsi, kár, hogy ilyeneket nem írsz le, nagyon jól hangzik.
És felvidultak a zellerek?:)

bcyke blogberlo, aki ott sem volt · http://kacatvilag.blog.hu/ 2008.01.12. 20:55:15

Te mostanság sokkal kevesebbet írsz!
Ez így nem mehet tovább, felszólítalak mindenki nevében, hogy kérünk szépen több ételéletképrecepttörténetet!

Köszi!

Zsuzsa · http://habolondneszeddle.blogspot.com/ 2008.01.13. 09:56:56

Hahó Cserke, ma este krumpliteszt lesz!

Cserke 2008.01.13. 16:44:07

Bcyke, de sokat gondolok ilyesmikre. Az nem jó?

Zsuzsa, jó étvágyat!

PartizánOrsi · http://kalinka.blogol.hu 2008.01.14. 10:40:15

A zellerek párás tekintettel néztek rám a fazékból, hogy aztán a pára a hálától vagy a hötöl volt-e, mindenki döntse el magának. Miután nem készült fénykép meg a mennyiségeket se tudom, így nem került fel, de a jövöben igyekszem. Küszöbön áll egy blog-költöztetés is, talán egy új blog-ruha meglódítja a motivációt is... De mindegy is, mert a blogunkon lévö kommentek mennyiségéböl ítélve úgyse olvas minket sok mindenki, szipp. Majdnem mindig, amikor írok, napokig le van fagyva a gasztro gyüjtöoldal frissítése, így még onnan se jöhet senki. Mire megjavul, a sok új beírás miatt meg leszorulunk az elsö oldalról... Szóval tiszta harc az élet.
De most jippi, mert megyünk Új-Delhibe egy igazi indiai esküvöre január végén! 800-1000 vendéget várnak...

Cserke 2008.01.14. 12:39:09

Orsi, reménykedem a szorgalmasodásban.- Én olvaslak Benneteket és ígérem, kommentelni is fogok, hogy ez látható legyen. Jó lesz így?:)
A gyűjtőoldalról nem csak Ti csúsztok le, sőt, nekem a fotóim se jelennek meg, pedig az anyaoldal fiókája vagyok...
Hű, ez az esküvő dolog nagyon izgalmas, ugye lesz róla kicsit hosszabb beszámoló, mint a sajátodról? Mer' azt nagyon szűkszavúan kaptuk...:)

melange 2008.01.15. 17:23:43

Na ez az, hogy nem írsz. Az a baj. Meg hogy nem vagy ott a gasztroblogon. Az is baj. De mondjuk úgyis megtalállak :)

Cserke 2008.01.15. 21:25:56

Melange, keresd a Mixed picklest...
Én meg majd Téged, talán jövő héten. Kisvakondportrékat szeretnék én meg, úgy mellesleg!

melange 2008.01.16. 18:08:12

Jó lett ám a répaleves nagyon, bár kókusztej híján sima sovány tejszín került bele. Fölkerült a listára :)

Cserke 2008.01.17. 10:01:30

De jó! Mindig úgy örülök, ha valaki megírja, hogy jó lett, mert én már jártam pórul párszor. Nagy elánnal megcsináltam, aztán nem lett jó egyáltalán, az meg jókora csalódás.

Most olvastam egy gyömbéreset, amiben narancslé is van, az is ígéretesnek tűnik.

Ennek az íze hasonlít a brüsszelihez?

piszke · http://www.piszke.blogspot.com 2008.01.17. 22:19:13

Csináltam egy ilyen színű levest. Sült piros kaliforniai paprikából.Az a nagy ötletem támadt főzés közben, hogy az lesz a címe : A napfény íze.
no comment

melange 2008.01.19. 00:20:16

Hát, nem tudom, hogy hasonltott-e, mert már alig emlékszem. De az is fűszeres volt. Talán kicsit intenzívebb volt a répaíz, de ezen a legkönnyebb segíteni :)

Cserke 2008.01.20. 18:30:45

Piszke, csak ismétlem magam, veled kapcsolatban kezdek már nem meglepődni..

Címkék: leves hagyma fokhagymás fűszeres curry gyömbér koriander kókusztej csili sárgarépa
süti beállítások módosítása