Erről beszélgetünk..

Címszavakban

7titok (1) 8.osztály (1) 9.osztály (1) abszurd (1) abszurdisztán (1) agar agar (1) ajánló (1) ajotanár (1) akebia (1) alma (4) almaszalámi (1) amaretti (1) apró (4) ausztria (6) a jó háziasszony (1) bab (1) babapiskóta (2) babér (1) bacon (1) balzsamecet (2) banán (1) baracklekvár (1) bazsalikom (5) bemutatkozom rólam (2) biriyani (1) birsalmasajt (1) birshab (1) birsszósz (1) bögrés (1) bolo do caco (1) bor (2) boros (6) bőrös karaj (1) boros mascarponekrém (1) borsó (2) borsos (1) briós (1) brokkoli (2) buci (2) búcsúposzt (1) burma (1) camembert (1) carum (1) cayenne bors (1) cékla (1) charlotte (1) citromos (7) citromos kakukkfű (1) citromos muffin (1) cobbler (2) császármorzsa (1) csicseriborsós (1) csigavész (1) csili (7) csilis mascarpone (1) csípős (3) csirke (14) csirkehúsgombóc (1) csokicsepp (2) csokis (4) csokiszósz (1) csokiszuflé (1) cukkini (5) culinaris (1) curry (3) dagasztás nélkül (2) dahl (1) darányi gólyák (1) desszert (1) dió (5) dionysos tavernája (1) diós (3) dödölle (1) dödölleszerű (1) édes (51) édesburgonya (1) édes felfújt (1) édes savanyú (1) égetett tészta (1) egres (1) egresleves (1) egytál (6) élesztő (1) eperszirup (1) epres (7) eseménynaptár (1) éttermi szemle (2) fagyis (3) fahéj (2) falatka (2) fatayir (1) fehércsoki (2) fehérrépa (1) fekete kömény (1) felfújt (2) feltét (1) fenyőmag (1) feta (1) film (1) fodroskel (1) fokhagymás (17) foto (2) fotó (1) főzelék (1) főzőtanfolyam (3) füstöltsonka (1) fűszeres (16) galuska (1) garam masala (1) gasztróciki (1) gasztro darwin díj (1) gersli (1) gé beszél (1) gofri (2) goldenblog (1) gombás (4) gombaszóst (1) gombaszósz (1) gombóc (1) google (1) gőzgombóc (1) gratin (1) grill (2) grillpác (1) grízes tészta (1) gyömbér (9) gyors (50) gyümölcsös (11) habcsók (1) hagyma (21) hajrá csokibolt (1) hal (1) hamburger (1) hír (1) hírek (1) hülyeség (1) hús (15) húsgombóc (2) i. m. (1) indiai (4) indiai sajt (1) internet (1) írták munkáim (1) írták munkáim fotóim emlékezések (1) iskola (1) ital (1) joghurt (1) joghurtos (9) kakaó (2) kakaóbab (1) kakaós (2) kakukkfű (8) kalács (3) karácsony (1) karácsonyiasztalrais (1) karaj (2) karamella (2) kardamom (1) kasnudeln (2) kecskesajt (1) keksz (4) kelt (18) kelt gombóc (1) kenyér (3) kenyércalzone (1) képviselőfánk (2) kérdezős hógolyós (9) keresőkifejezések (1) kert (8) kertfotó (3) kivis (1) knédligombóc (1) kókusz (1) kókuszos (4) kókusztej (1) kolbász (1) költözés (1) kömény (1) koncert (1) konyhadizájn (3) könyv (6) köret (10) koriander (4) koriandergyömbér (1) körtés (1) kosárka (1) közösblog (1) krém (3) krumpli (2) krumplifánk (1) krumplis (14) kukoricás (1) különleges zöldségek (1) kurkuma (3) kuszkusz (1) kutya (4) légballon (2) lencse (3) levelestészta (2) levélzöldség (1) leves (12) levesbetét (2) lovagi torna (9) madáretető (1) madeira (3) majoranna (3) mákos (6) málna (3) málnás (1) mandula (5) mangó (1) mango lassi (1) marcipán (3) marha (2) mascarpone (7) mazsola (1) mcferrin (1) meggyes (4) meggyes roló (1) méz (3) mézesházikó (1) mézes alma (2) miegymás (6) mizuna (1) molnárka (1) mosogatógép (1) mozzarella (1) mücver (1) muffin (3) mustár (2) mustármag (3) műzlikeksz (1) naan kenyér (1) namenia (1) napraforgós (1) narancs (1) narancshéj (2) narancshéjas sós (1) narancslé (1) narancsvirágvíz (1) nektarin (1) nemrecept (1) nudli (1) oregano (1) őszibarack (1) őszinte (1) ötperceskenyérke (1) padlizsán (5) pakora (1) palacsinta (1) panírsajt (1) papírbansült (1) paprika (1) paradicsom (7) paradicsomos raita (1) paradicsompüré (1) paradicsomszósz (3) parmezán (2) partifalat (1) pasztinák (1) patisszon (1) pecsenye (1) péksütemény (3) perec (1) pie (1) piláf (1) piramissüti (1) piskóta (1) pite (1) poharas krém (7) polenta (1) pórés (1) pörkölt (1) portulák (2) program (1) programajánló (1) programok (1) programozás (1) puding (1) pulyka (4) pylones (1) rebarbarás (1) réteskosár (1) ribizli (1) ricotta (1) rizotto (1) rizs (4) római kömény (7) rozmaring (2) rózsa (1) rózsatorta (2) rózsavíz (1) rumtopf (1) sajt (1) sajtfelfújt (1) sajtos (5) saláta (2) saltimbocca (1) sárgabarack (2) sárgarépa (6) show (1) sma (1) smoothie (1) sonkás (3) sör (2) sörkori (1) sörösdobozon (1) sörzsemle (1) sós (15) spárga (2) spenót (4) sült (8) sült eperbefőtt (1) sült zöldség (1) sütés nélkül (1) süti (36) sütőpor (6) szalonna (1) szárított paradicsom (2) szárzeller (1) szeder (2) szegfűbors (1) szegfűszeg (1) szenny (1) szezámmag (2) szilva (2) szilvalekvár (2) szódabikarbóna (1) szójaszósz (1) szolgálati (1) szövegláda (70) szülinapajándék (1) szűzpecsenye (1) tarja (1) tárkony (2) tatsoi (1) tej (4) tejföl (1) tejszín (18) tészta (10) tésztasaláta (1) tiramisu (1) tojás (5) tojásfehérje (1) tökmag (1) tökmagolaj (1) töltött (3) töltött tekercs (1) tönkölybúza (1) tönkölyliszt (1) torta (3) tortilla (1) túrós (11) tűzdelt (1) tv (1) újhagyma (1) utazós (4) vaddisznó (2) vajas (2) vajastészta (1) vajas fánk (1) vaníliakrémes (4) vaníliapuding (2) vargánya (1) vega (8) vers (6) veszíts el egy könyvet (2) vkf (12) vkf.iii. (1) vkf.iv. (1) vkf.vi. (1) vkf16 (1) vkf18. (2) vkf20 (1) vkf5. (1) vkf9 (1) vkf 13 (1) vkf 14. (1) vkf viii (1) vkf x. (1) vkf xi. (1) vörösbor (2) vörösboros (1) vörösboros meggyszósz (1) vöröslencse (2) zabpehely (2) zagyvaság (1) zakuszkatanya (1) zöldséges (27) zsálya (1) zsömle (1) ¤ (1) ¤barátság¤ (1)
Creative Commons License
KÉRDEZZ MEG, MIELŐTT FELHASZNÁLNÁD, TOVÁBBADNÁD....

Spárgáztam

2008.04.23. 09:23 | Cserke | 5 komment

Megfogadtam, hogy a fellelt képeket a hozzáillő receptekkel mihamarabb feldolgozom, de valami mindig elébük tolakodik.
De az aszaltszilvás mákfelfújt, a kakukkfüves krumplilepény, a csokifelfújt áfonyával, a citromszirupos süti, a fűszeres karfiol és a borsós krumplicurry még várhat kicsit.

Idáig elég furcsa viszonyunk volt, néhány félresikerült randevú után elkönyveltem, hogy inkább csak esztétikai élményként tekintek a spárgára, annak sem túl nagy szám. Főleg a fehér.
De a Lehelen már az összes zöldségesnél ott van a magyar spárga. Kellett vennem, zöldet, ha már pénteken arra jártam. Annyira azt ígérte, hogy jó lesz nekünk együtt, hogy nem tudtam ellenállni.








Gyömbéres-szezámos spárga
2 főre

1/2 kg zöld spárga
~ 3 cm reszelt gyömbér
2 gerezd    "  fokhagyma

bors
szezámolaj

szójaszósz
2 kanál pirított szezámmag

A spárgasípokat  megtördöstem, hogy az alsó, esetleg fás része lepattanjon róla.
Aztán kettévágtam a szálakat.
Wokot ragadtam, kétkanálnyi olajat felhevítettem, beletettem a gyömbért, fokhagymát, spárgát, sóztam, borsoztam, és kb 3 percig erős lángon, kevergetve pirítottam.

Tálaláskor megszórtam a szezámmaggal és mellé öntöttem egy kis szójaszószt. A receptben összekeverik vele, de nem akartam elrontani a szép zöld színét.

Ennyi.
Annyira, de annyira jó volt.

Rosszakarók esetlegesen terjeszthetik, hogy a nedves kartonpapírt is megenném, ha gyömbéres fokhagymába lenne hempergetve, de ezt határozottan cáfolom és aljas rágalmazás.
Öntök rá előtte egy kis szójaszószt.



(recept:Nélkülözhetetlen vegetáriánus szakácskönyv)





A bejegyzés trackback címe:

https://eteto.blog.hu/api/trackback/id/tr55437869

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

lorien · http://lorien.blog.hu 2008.04.23. 09:36:27

Ach so. A tördelés kiváló trükk, géniusz vagy! Ki fogom próbálni. A maradék meg mehet a krémlevesbe :)
A woktól már én is szeretnék bocsánatot kérni, lassan jönnek a friss zöldek, elő is hozom hamarosan :)

cserke 2008.04.23. 17:09:52

Tényleg jó a tördelés, de nem én találtam ki:)
Egy bajom van a wokkal, nincs igazán helye. De mostanában nagyon sok dolgot abban csinálok, még fánkot is abban sütök.

lorien · http://lorien.blog.hu 2008.04.23. 17:26:29

Nemcsak hogy sok helyet foglal, hanem ráadásul rohadtul nehéz, ezzel együtt is szeretem, csak hajlamos vagyok megfeledkezni róla.

Zsuzsa · http://habolondneszeddle.blogspot.com/ 2008.04.23. 20:57:32

Reggel beugrottam a piacra. Vettem zöldspárgát (is). Hazaérkezvén megpillantottam eme receptet. Spárga ügye eldöntve.
Valóban igen alkalmas a spárgailag nem elkötelezetttek meggyőzésére, mert nincs spárga íze. Ám de igen finom így kínaias módon. Szerencsére rajtam kívül senki nem találta vonzónak, így az egészet megehettem én!!! :))

Wok nálam a falon lóg.

cserke 2008.04.24. 07:56:04

Hát ez az, Zuzsa. Hogy a másikfajta spárgának nem találom az ízét...
Hja, hiszen ha falam volna még, az enyém is ott lógna. De nincsen.
Címkék: zöldséges gyors sós fokhagymás spárga szójaszósz gyömbér szezámmag
süti beállítások módosítása