Erről beszélgetünk..

Címszavakban

7titok (1) 8.osztály (1) 9.osztály (1) abszurd (1) abszurdisztán (1) agar agar (1) ajánló (1) ajotanár (1) akebia (1) alma (4) almaszalámi (1) amaretti (1) apró (4) ausztria (6) a jó háziasszony (1) bab (1) babapiskóta (2) babér (1) bacon (1) balzsamecet (2) banán (1) baracklekvár (1) bazsalikom (5) bemutatkozom rólam (2) biriyani (1) birsalmasajt (1) birshab (1) birsszósz (1) bögrés (1) bolo do caco (1) bor (2) boros (6) bőrös karaj (1) boros mascarponekrém (1) borsó (2) borsos (1) briós (1) brokkoli (2) buci (2) búcsúposzt (1) burma (1) camembert (1) carum (1) cayenne bors (1) cékla (1) charlotte (1) citromos (7) citromos kakukkfű (1) citromos muffin (1) cobbler (2) császármorzsa (1) csicseriborsós (1) csigavész (1) csili (7) csilis mascarpone (1) csípős (3) csirke (14) csirkehúsgombóc (1) csokicsepp (2) csokis (4) csokiszósz (1) csokiszuflé (1) cukkini (5) culinaris (1) curry (3) dagasztás nélkül (2) dahl (1) darányi gólyák (1) desszert (1) dió (5) dionysos tavernája (1) diós (3) dödölle (1) dödölleszerű (1) édes (51) édesburgonya (1) édes felfújt (1) édes savanyú (1) égetett tészta (1) egres (1) egresleves (1) egytál (6) élesztő (1) eperszirup (1) epres (7) eseménynaptár (1) éttermi szemle (2) fagyis (3) fahéj (2) falatka (2) fatayir (1) fehércsoki (2) fehérrépa (1) fekete kömény (1) felfújt (2) feltét (1) fenyőmag (1) feta (1) film (1) fodroskel (1) fokhagymás (17) foto (2) fotó (1) főzelék (1) főzőtanfolyam (3) füstöltsonka (1) fűszeres (16) galuska (1) garam masala (1) gasztróciki (1) gasztro darwin díj (1) gersli (1) gé beszél (1) gofri (2) goldenblog (1) gombás (4) gombaszóst (1) gombaszósz (1) gombóc (1) google (1) gőzgombóc (1) gratin (1) grill (2) grillpác (1) grízes tészta (1) gyömbér (9) gyors (50) gyümölcsös (11) habcsók (1) hagyma (21) hajrá csokibolt (1) hal (1) hamburger (1) hír (1) hírek (1) hülyeség (1) hús (15) húsgombóc (2) i. m. (1) indiai (4) indiai sajt (1) internet (1) írták munkáim (1) írták munkáim fotóim emlékezések (1) iskola (1) ital (1) joghurt (1) joghurtos (9) kakaó (2) kakaóbab (1) kakaós (2) kakukkfű (8) kalács (3) karácsony (1) karácsonyiasztalrais (1) karaj (2) karamella (2) kardamom (1) kasnudeln (2) kecskesajt (1) keksz (4) kelt (18) kelt gombóc (1) kenyér (3) kenyércalzone (1) képviselőfánk (2) kérdezős hógolyós (9) keresőkifejezések (1) kert (8) kertfotó (3) kivis (1) knédligombóc (1) kókusz (1) kókuszos (4) kókusztej (1) kolbász (1) költözés (1) kömény (1) koncert (1) konyhadizájn (3) könyv (6) köret (10) koriander (4) koriandergyömbér (1) körtés (1) kosárka (1) közösblog (1) krém (3) krumpli (2) krumplifánk (1) krumplis (14) kukoricás (1) különleges zöldségek (1) kurkuma (3) kuszkusz (1) kutya (4) légballon (2) lencse (3) levelestészta (2) levélzöldség (1) leves (12) levesbetét (2) lovagi torna (9) madáretető (1) madeira (3) majoranna (3) mákos (6) málna (3) málnás (1) mandula (5) mangó (1) mango lassi (1) marcipán (3) marha (2) mascarpone (7) mazsola (1) mcferrin (1) meggyes (4) meggyes roló (1) méz (3) mézesházikó (1) mézes alma (2) miegymás (6) mizuna (1) molnárka (1) mosogatógép (1) mozzarella (1) mücver (1) muffin (3) mustár (2) mustármag (3) műzlikeksz (1) naan kenyér (1) namenia (1) napraforgós (1) narancs (1) narancshéj (2) narancshéjas sós (1) narancslé (1) narancsvirágvíz (1) nektarin (1) nemrecept (1) nudli (1) oregano (1) őszibarack (1) őszinte (1) ötperceskenyérke (1) padlizsán (5) pakora (1) palacsinta (1) panírsajt (1) papírbansült (1) paprika (1) paradicsom (7) paradicsomos raita (1) paradicsompüré (1) paradicsomszósz (3) parmezán (2) partifalat (1) pasztinák (1) patisszon (1) pecsenye (1) péksütemény (3) perec (1) pie (1) piláf (1) piramissüti (1) piskóta (1) pite (1) poharas krém (7) polenta (1) pórés (1) pörkölt (1) portulák (2) program (1) programajánló (1) programok (1) programozás (1) puding (1) pulyka (4) pylones (1) rebarbarás (1) réteskosár (1) ribizli (1) ricotta (1) rizotto (1) rizs (4) római kömény (7) rozmaring (2) rózsa (1) rózsatorta (2) rózsavíz (1) rumtopf (1) sajt (1) sajtfelfújt (1) sajtos (5) saláta (2) saltimbocca (1) sárgabarack (2) sárgarépa (6) show (1) sma (1) smoothie (1) sonkás (3) sör (2) sörkori (1) sörösdobozon (1) sörzsemle (1) sós (15) spárga (2) spenót (4) sült (8) sült eperbefőtt (1) sült zöldség (1) sütés nélkül (1) süti (36) sütőpor (6) szalonna (1) szárított paradicsom (2) szárzeller (1) szeder (2) szegfűbors (1) szegfűszeg (1) szenny (1) szezámmag (2) szilva (2) szilvalekvár (2) szódabikarbóna (1) szójaszósz (1) szolgálati (1) szövegláda (70) szülinapajándék (1) szűzpecsenye (1) tarja (1) tárkony (2) tatsoi (1) tej (4) tejföl (1) tejszín (18) tészta (10) tésztasaláta (1) tiramisu (1) tojás (5) tojásfehérje (1) tökmag (1) tökmagolaj (1) töltött (3) töltött tekercs (1) tönkölybúza (1) tönkölyliszt (1) torta (3) tortilla (1) túrós (11) tűzdelt (1) tv (1) újhagyma (1) utazós (4) vaddisznó (2) vajas (2) vajastészta (1) vajas fánk (1) vaníliakrémes (4) vaníliapuding (2) vargánya (1) vega (8) vers (6) veszíts el egy könyvet (2) vkf (12) vkf.iii. (1) vkf.iv. (1) vkf.vi. (1) vkf16 (1) vkf18. (2) vkf20 (1) vkf5. (1) vkf9 (1) vkf 13 (1) vkf 14. (1) vkf viii (1) vkf x. (1) vkf xi. (1) vörösbor (2) vörösboros (1) vörösboros meggyszósz (1) vöröslencse (2) zabpehely (2) zagyvaság (1) zakuszkatanya (1) zöldséges (27) zsálya (1) zsömle (1) ¤ (1) ¤barátság¤ (1)
Creative Commons License
KÉRDEZZ MEG, MIELŐTT FELHASZNÁLNÁD, TOVÁBBADNÁD....

Pókhálózás

2008.03.13. 10:50 | Cserke | 7 komment

Elbújnak, vagy elfeledkezem róluk, jön új, érdekesebb, valami oka mindig van annak, hogy egy csomó recept, fotó rejtőzködik a gépen. Néha megtalálok egyet-kettőt, de van olyan is, ami nyár óta vár a sorára türelmesen.
Ez az étel akár a köretes vkf-re is nevezhető lett volna, de elfelejtkeztem róla. Igaz, az arra berakott recept is ilyen befőttkategória volt, szintén a tartalékból, szintén felfújt. Az került először a szemem elé, ez meg továbbra is itt üldögélt. Aztán elmentünk egy kicsit a havas lejtőkre és ott ettem érdekes brokkoliköretet, ami eszembe juttatta ezt itt.
Édes felfújtról lesz majd megint szó, mert azt is találtam a többi között, ez most egy sós étel. Hős köretként ette, citromos-vajas párolt halhoz (amiért viszont nekem jár érdemrend, tekintve a halhoz való viszonyom), de nekem elég volt egy kis rukolasalátával. A sajt és citromhéj egy kis pikántériát ad neki és nagyon finom a ropogós mandula benne.





Brokkolifelfújt mandulával
(4 főre)

20 dkg párolt, áttört brokkoli
6 dkg liszt
5 dkg vaj
3 tojás kettéválasztva
2 dl tej
pirított, héjas egész mandula, maréknyi
5 dkg kecskesajt
1/2 citrom héja nagyon finomra reszelve

bors
szerecsendió

A lisztet a vajjal egy lábosban enyhén összepirítottam, majd a hideg tejjel felöntöttem, folyamatos keverés közben. Addig főztem, míg be nem sűrűsödött. Ez nem egy hosszú procedúra, és ezt az alapot használtam édes felfújtakhoz is.
Különösen akkor jön jól egy ilyesfajta gyors dolog, mondhatni üdítő hatású, ha előtte az ember a wokból szétönti gondosan azt az olajat, amiben fánkot sütött. Ennek persze Piszke az oka, mert ha nem látom nála a szépséges fánkot, akkor nem is kezdek bele rögtön másnap. Azt nehezen tudnám ráfogni, hogy miért wokban sütöttem (mert mostanában mindent abban, meg abból különben is könnyebb szétlocsolni) de ezen még dolgozom. És csak úgy érdemes kiönteni, ha legalább egy fél liternyi szalad ki, de azt is csak úgy, ha minimum két fiókba is belefolyik.
És akkor még álldogálni kell fölötte borzadva egy darabig, addig is van ideje területet foglalni.
De miután 3 tekercs papírtörlőt beáldozva feltakarítottuk, frissen, a menet közben elhangzó szörnyűségeket feledve, újult erővel kezdhetünk a felfújt összedobásának.
Amihez a sűrű besameles alap már ugye elkészült, kicsit följebb. A tojások sárgáját egyenként, jó alaposan belekevertem, égetett tészta módjára. A megpárolt brokkolit egy sűrű fémszitán áttörtem, utánaküldtem a sajtot is. Mindent beleforgattam a tojásos masszába, a fűszerekkel együtt. Csöpp sóval jó keményre felvertem a fehérjéket, harmadával fellazítottam az összekevert masszát, majd a maradék habot is óvatosan, decensen belekevertem.
Formát vajaztam, liszteztem, beletöltöttem a masszát.
Okosok szerint ha ujjal körben elválasztjuk az edény falától, akkor szépen elválik majd és felemelkedik a széle is. Én most nem követtem ezt a metódust, nem is jött fel a széle, mellesleg múltkor úgy csináltam és akkor sem.
A sütőt közben 160 fokra előmelegítettem, légkeverésen és egy tepsit úgy kétujjnyi  forró vízzel beletettem. Ebbe került a felfújt. Kis edényben, 1 1/2 decisben 18-20 perc, mivel én nagy tálban csináltam, 35 perc alatt készült el. Ha nem barnul a teteje, nem érdemes nyitogatni, mert összeesik az egész időnap előtt.
Nekem annyi maradt a masszából, hogy egy kis edénykébe még elég volt. Ezt nem gőzben, hanem simán, a napi ötperces kenyérkével sütöttem és a végeredményből azt szűrtem le, hogy sokkal gyorsabban összeesik a nem gőzben készült felfújt.



A bejegyzés trackback címe:

https://eteto.blog.hu/api/trackback/id/tr60376336

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

heloimi · http://www.heloimi.eu 2008.03.13. 13:49:44

Szia Cserke,

Én még nálad nem kommenteztem, pedig tetszenek az írásaid. Nem is lenne igazságos, hogy az első kommentem kritikai legyen. Egy apró technikai észrevételt mégis tennék. Nem biztos, hogy ez mást is zavar, de számomra nagyon pici a betűrméret, amit használsz. Nehéz így végigolvasni az írásaid, amik pedig szerintem nagyon jók.

Bocs, csak gondoltam azért megírom.

Cserke 2008.03.13. 14:21:15

Hello, Imi:) Lehet, hogy másnak is zavaró, köszönöm, hogy szóltál.
Kitettem egy szavazóboxot,kiderül, mi lesz az eredmény.
Nekem azért nem feltűnő, mert az előző sablonban még ennél is kisebb volt.
Építő hozzászólást bármikor:)

Mamma · http://dallacucina.freeblog.hu 2008.03.13. 16:07:29

Hát, Cserke, ha nem tudnám, hogy ez mostan Te vagy, jól meg is kéne néznem a fejlécet. Ez a fotó csodálatos, már szavakat sem találok....
Fel is veszem menten a Zöld Menü soraiba (mondjuk a körethez:-)))

mamihami · http://mamihami.blogspot.com 2008.03.13. 22:48:16

Muszáj csatlakoznom: egyszerűen gyönyörű a fotó! Nagyon, de nagyon!

piroskaesfarkas · http://piroskaesfarkas.blog.hu/ 2008.03.14. 09:53:11

Cserkókám! Tényleg gyönyörű képek készülnek!!! Milyen géppel kattingatod?
Puszillak, Piros
Ui: sikerültek a képek, mert nem látom?

cserke 2008.03.14. 14:13:11

Mamma, drága vagy, de csak igyekszem, hogy legalább a nyomotokba érjek.

Mamiihami,aranyos Tőled, köszi:)

Pirosom, nem egy szuper gép, CanonS5-ös. Néha sikerül jó kép, néha siralmas, de igyekszem:)
Még nem jutottam hozzá a képezéshez, meg elfogytak a dobozkák, így nem is nagyon van hely, ki kellene egy-két dolgot dobni:((

chilii · http://chilii.blogter.hu 2008.03.17. 12:42:02

csatlakozom én is az előttem szólókhoz, és itt megjegyzem, hgy az ilyen fotók ássák alá az önbecsülésemet és mélyítik az alkotói válságomat!
Címkék: zöldséges mandula sós kecskesajt felfújt brokkoli
süti beállítások módosítása