Erről beszélgetünk..

Címszavakban

7titok (1) 8.osztály (1) 9.osztály (1) abszurd (1) abszurdisztán (1) agar agar (1) ajánló (1) ajotanár (1) akebia (1) alma (4) almaszalámi (1) amaretti (1) apró (4) ausztria (6) a jó háziasszony (1) bab (1) babapiskóta (2) babér (1) bacon (1) balzsamecet (2) banán (1) baracklekvár (1) bazsalikom (5) bemutatkozom rólam (2) biriyani (1) birsalmasajt (1) birshab (1) birsszósz (1) bögrés (1) bolo do caco (1) bor (2) boros (6) bőrös karaj (1) boros mascarponekrém (1) borsó (2) borsos (1) briós (1) brokkoli (2) buci (2) búcsúposzt (1) burma (1) camembert (1) carum (1) cayenne bors (1) cékla (1) charlotte (1) citromos (7) citromos kakukkfű (1) citromos muffin (1) cobbler (2) császármorzsa (1) csicseriborsós (1) csigavész (1) csili (7) csilis mascarpone (1) csípős (3) csirke (14) csirkehúsgombóc (1) csokicsepp (2) csokis (4) csokiszósz (1) csokiszuflé (1) cukkini (5) culinaris (1) curry (3) dagasztás nélkül (2) dahl (1) darányi gólyák (1) desszert (1) dió (5) dionysos tavernája (1) diós (3) dödölle (1) dödölleszerű (1) édes (51) édesburgonya (1) édes felfújt (1) édes savanyú (1) égetett tészta (1) egres (1) egresleves (1) egytál (6) élesztő (1) eperszirup (1) epres (7) eseménynaptár (1) éttermi szemle (2) fagyis (3) fahéj (2) falatka (2) fatayir (1) fehércsoki (2) fehérrépa (1) fekete kömény (1) felfújt (2) feltét (1) fenyőmag (1) feta (1) film (1) fodroskel (1) fokhagymás (17) foto (2) fotó (1) főzelék (1) főzőtanfolyam (3) füstöltsonka (1) fűszeres (16) galuska (1) garam masala (1) gasztróciki (1) gasztro darwin díj (1) gersli (1) gé beszél (1) gofri (2) goldenblog (1) gombás (4) gombaszóst (1) gombaszósz (1) gombóc (1) google (1) gőzgombóc (1) gratin (1) grill (2) grillpác (1) grízes tészta (1) gyömbér (9) gyors (50) gyümölcsös (11) habcsók (1) hagyma (21) hajrá csokibolt (1) hal (1) hamburger (1) hír (1) hírek (1) hülyeség (1) hús (15) húsgombóc (2) i. m. (1) indiai (4) indiai sajt (1) internet (1) írták munkáim (1) írták munkáim fotóim emlékezések (1) iskola (1) ital (1) joghurt (1) joghurtos (9) kakaó (2) kakaóbab (1) kakaós (2) kakukkfű (8) kalács (3) karácsony (1) karácsonyiasztalrais (1) karaj (2) karamella (2) kardamom (1) kasnudeln (2) kecskesajt (1) keksz (4) kelt (18) kelt gombóc (1) kenyér (3) kenyércalzone (1) képviselőfánk (2) kérdezős hógolyós (9) keresőkifejezések (1) kert (8) kertfotó (3) kivis (1) knédligombóc (1) kókusz (1) kókuszos (4) kókusztej (1) kolbász (1) költözés (1) kömény (1) koncert (1) konyhadizájn (3) könyv (6) köret (10) koriander (4) koriandergyömbér (1) körtés (1) kosárka (1) közösblog (1) krém (3) krumpli (2) krumplifánk (1) krumplis (14) kukoricás (1) különleges zöldségek (1) kurkuma (3) kuszkusz (1) kutya (4) légballon (2) lencse (3) levelestészta (2) levélzöldség (1) leves (12) levesbetét (2) lovagi torna (9) madáretető (1) madeira (3) majoranna (3) mákos (6) málna (3) málnás (1) mandula (5) mangó (1) mango lassi (1) marcipán (3) marha (2) mascarpone (7) mazsola (1) mcferrin (1) meggyes (4) meggyes roló (1) méz (3) mézesházikó (1) mézes alma (2) miegymás (6) mizuna (1) molnárka (1) mosogatógép (1) mozzarella (1) mücver (1) muffin (3) mustár (2) mustármag (3) műzlikeksz (1) naan kenyér (1) namenia (1) napraforgós (1) narancs (1) narancshéj (2) narancshéjas sós (1) narancslé (1) narancsvirágvíz (1) nektarin (1) nemrecept (1) nudli (1) oregano (1) őszibarack (1) őszinte (1) ötperceskenyérke (1) padlizsán (5) pakora (1) palacsinta (1) panírsajt (1) papírbansült (1) paprika (1) paradicsom (7) paradicsomos raita (1) paradicsompüré (1) paradicsomszósz (3) parmezán (2) partifalat (1) pasztinák (1) patisszon (1) pecsenye (1) péksütemény (3) perec (1) pie (1) piláf (1) piramissüti (1) piskóta (1) pite (1) poharas krém (7) polenta (1) pórés (1) pörkölt (1) portulák (2) program (1) programajánló (1) programok (1) programozás (1) puding (1) pulyka (4) pylones (1) rebarbarás (1) réteskosár (1) ribizli (1) ricotta (1) rizotto (1) rizs (4) római kömény (7) rozmaring (2) rózsa (1) rózsatorta (2) rózsavíz (1) rumtopf (1) sajt (1) sajtfelfújt (1) sajtos (5) saláta (2) saltimbocca (1) sárgabarack (2) sárgarépa (6) show (1) sma (1) smoothie (1) sonkás (3) sör (2) sörkori (1) sörösdobozon (1) sörzsemle (1) sós (15) spárga (2) spenót (4) sült (8) sült eperbefőtt (1) sült zöldség (1) sütés nélkül (1) süti (36) sütőpor (6) szalonna (1) szárított paradicsom (2) szárzeller (1) szeder (2) szegfűbors (1) szegfűszeg (1) szenny (1) szezámmag (2) szilva (2) szilvalekvár (2) szódabikarbóna (1) szójaszósz (1) szolgálati (1) szövegláda (70) szülinapajándék (1) szűzpecsenye (1) tarja (1) tárkony (2) tatsoi (1) tej (4) tejföl (1) tejszín (18) tészta (10) tésztasaláta (1) tiramisu (1) tojás (5) tojásfehérje (1) tökmag (1) tökmagolaj (1) töltött (3) töltött tekercs (1) tönkölybúza (1) tönkölyliszt (1) torta (3) tortilla (1) túrós (11) tűzdelt (1) tv (1) újhagyma (1) utazós (4) vaddisznó (2) vajas (2) vajastészta (1) vajas fánk (1) vaníliakrémes (4) vaníliapuding (2) vargánya (1) vega (8) vers (6) veszíts el egy könyvet (2) vkf (12) vkf.iii. (1) vkf.iv. (1) vkf.vi. (1) vkf16 (1) vkf18. (2) vkf20 (1) vkf5. (1) vkf9 (1) vkf 13 (1) vkf 14. (1) vkf viii (1) vkf x. (1) vkf xi. (1) vörösbor (2) vörösboros (1) vörösboros meggyszósz (1) vöröslencse (2) zabpehely (2) zagyvaság (1) zakuszkatanya (1) zöldséges (27) zsálya (1) zsömle (1) ¤ (1) ¤barátság¤ (1)
Creative Commons License
KÉRDEZZ MEG, MIELŐTT FELHASZNÁLNÁD, TOVÁBBADNÁD....

Illatos csokiszuflé, vörösboros meggy (VKF.XI.)

2007.12.16. 21:00 | Cserke | 4 komment

Lila Hangya azt kérte, élénkítő hatású ünnepi pályaművek készüljenek.
Voltak mindenféle földtől elrugaszkodott ötleteim, de a könnyebb utat választottam.
A csokoládéról tudjuk, hogy  milyen pozitív hatásai vannak (mondjuk a derékbőségre tett hatását most ne firtassuk), a fűszerek témakörét is alaposan körbejártuk már, ezek is köztudottan élénkítő, pezsdítő hatással bírnak, így aztán megfelelő alapanyagnak tűntek ahhoz, hogy a fő irányvonalnak megfeleljenek .

Nem túl nagy macera megcsinálni, viszont az elkészült étel meglehetősen látványos, finom és az ünnepi asztalon is megállja a helyét.
És még nem találkoztam olyan emberrel, aki egy csokiszuflét összevont szemöldökkel eltaszított volna maga elől.

Azért azt kénytelen vagyok bevallani, hogy egy igen bőséges ebéd koronájául készült el a szóbanforgó, és könnyed édesség-pezsdítő hatás ide-vagy oda, mi bizony elvonultunk utána egy (élénkítő) ebéd utáni alvásra.

Illatos csokiszuflé
(4 személyre)

10 dkg jóféle, magas kakaótartalmú csoki (Alsana bio)
8 dkg barnacukor
4 tojás, kettéválasztva
4 dkg liszt (2 púpos kanál)
1 tk. vaníliakivonat, v. 1 vaníliarúd kikapart belseje
1 ek. Cointreau (elhagyható, esetleg 1/4 narancs nagyon finomra reszelt héjával helyettesíthető)
1/2 kk. őrölt fahéj
1/4 kk. őrölt szegfűszeg
3 zöld kardamom összetörve, átszitálva
1 késhegynyi gyömbérpor

A sütőt bekapcsoltam 175 fokra.
A tojássárgákat kikevertem a cukorral, vaníliakivonattal, likőrrel, fűszerekkel.Világos, habos krémállag elérése a cél. Elektromos habverővel kb. 5 perc.
A csokit vízfürdő fölött felolvasztottam, belekevertem a fenti masszába, lisztben elegyítettem a sütőport és beleszitáltam  ezt is.
A fehérjét csipet sóval nagyon kemény habbá vertem. Harmadával fellazítottam a lisztes masszát, aztán két részletben, óvatosan, hogy ne törjön , hozzáadtam a többit is.
A felfújtas tálkákat vastagon kivajaztam  és liszttel beszórtam, a masszát beletöltöttem, úgy kétujjnyi helyet hagyva a tetejétől és beraktam a sütőbe.
18 perc alatt sült meg. Nem esett össze nagyon miután a sütőből  kivettem, de minden felfújtra érvényes, hogy a sütőt csak a sütés végénél szabad kinyitni, mert esetleg összelaffad az egész.


Vörösboros meggyszósz

20 dkg fagyasztott (v. friss) meggy
1,5 dl édes vörösbor
1 kicsi csillagnánizs
2 kanál cukor
1 nagyobb darab narancshéj
1 csapott ek. keményítő

A bort felforraltam az ánizzsal, cukorral, beletettem a fagyott meggyet, 3-4 percig főztem, egy kevés vízben feloldottam a keményítőt és ezzel együtt még egyszer forrásig melegítettem.








(És szeretném megint felhívni a kedves nagyérdemű figyelmét, hogy kutya hideg van, és bár kóbor kutyát nyilván nem tud hazavinni mindenki, a madarak etetése nem olyan nagy volumenű feladat, de hasznos és sok örömet szerez.
Nálunk ma rengeteg kosztos volt, többek közt egy legalább harminc madárból álló őszapócsapat és megjöttek az erdei pintyek is. )
 

A bejegyzés trackback címe:

https://eteto.blog.hu/api/trackback/id/tr80264872

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

lorien · http://lorien.blog.hu 2007.12.17. 09:07:28

Jelentem, én többszáz verebet hizlaltam már az idén kövérre, a galád banda bejár a baromfiudvarra és lopnak. Bár újabban a kakasok rájöttek, hogy ez nem lesz így jó, és időnként jól elhajtják őket :)

Cserke 2007.12.17. 16:30:38

Rendes gyerek:)

fakanál · http://fakanal.freeblog.hu 2007.12.18. 10:09:03

basszus, erdei pingvineket olvastam elsőre, és tökre megrémültem, egyrészt, hogy a globális felmelegedés idáig kergette a pingvineket, másrészt meg gondolkodóba estem, mióta vannak pingvinek az erdőben. asszem, én kész vagyok erre az évre:D

Cserke 2007.12.18. 14:24:51

Fakanál, eltartott egy ideig, míg rájöttem, hol olvastál pingvint:DD
De természetesen: etessétek a rászoruló erdei-és nemerdei pingvineket is...
Címkék: édes fűszeres vkf meggyes vkf xi. csokiszuflé vörösboros meggyszósz édes felfújt
süti beállítások módosítása