Erről beszélgetünk..

Címszavakban

7titok (1) 8.osztály (1) 9.osztály (1) abszurd (1) abszurdisztán (1) agar agar (1) ajánló (1) ajotanár (1) akebia (1) alma (4) almaszalámi (1) amaretti (1) apró (4) ausztria (6) a jó háziasszony (1) bab (1) babapiskóta (2) babér (1) bacon (1) balzsamecet (2) banán (1) baracklekvár (1) bazsalikom (5) bemutatkozom rólam (2) biriyani (1) birsalmasajt (1) birshab (1) birsszósz (1) bögrés (1) bolo do caco (1) bor (2) boros (6) bőrös karaj (1) boros mascarponekrém (1) borsó (2) borsos (1) briós (1) brokkoli (2) buci (2) búcsúposzt (1) burma (1) camembert (1) carum (1) cayenne bors (1) cékla (1) charlotte (1) citromos (7) citromos kakukkfű (1) citromos muffin (1) cobbler (2) császármorzsa (1) csicseriborsós (1) csigavész (1) csili (7) csilis mascarpone (1) csípős (3) csirke (14) csirkehúsgombóc (1) csokicsepp (2) csokis (4) csokiszósz (1) csokiszuflé (1) cukkini (5) culinaris (1) curry (3) dagasztás nélkül (2) dahl (1) darányi gólyák (1) desszert (1) dió (5) dionysos tavernája (1) diós (3) dödölle (1) dödölleszerű (1) édes (51) édesburgonya (1) édes felfújt (1) édes savanyú (1) égetett tészta (1) egres (1) egresleves (1) egytál (6) élesztő (1) eperszirup (1) epres (7) eseménynaptár (1) éttermi szemle (2) fagyis (3) fahéj (2) falatka (2) fatayir (1) fehércsoki (2) fehérrépa (1) fekete kömény (1) felfújt (2) feltét (1) fenyőmag (1) feta (1) film (1) fodroskel (1) fokhagymás (17) foto (2) fotó (1) főzelék (1) főzőtanfolyam (3) füstöltsonka (1) fűszeres (16) galuska (1) garam masala (1) gasztróciki (1) gasztro darwin díj (1) gersli (1) gé beszél (1) gofri (2) goldenblog (1) gombás (4) gombaszóst (1) gombaszósz (1) gombóc (1) google (1) gőzgombóc (1) gratin (1) grill (2) grillpác (1) grízes tészta (1) gyömbér (9) gyors (50) gyümölcsös (11) habcsók (1) hagyma (21) hajrá csokibolt (1) hal (1) hamburger (1) hír (1) hírek (1) hülyeség (1) hús (15) húsgombóc (2) i. m. (1) indiai (4) indiai sajt (1) internet (1) írták munkáim (1) írták munkáim fotóim emlékezések (1) iskola (1) ital (1) joghurt (1) joghurtos (9) kakaó (2) kakaóbab (1) kakaós (2) kakukkfű (8) kalács (3) karácsony (1) karácsonyiasztalrais (1) karaj (2) karamella (2) kardamom (1) kasnudeln (2) kecskesajt (1) keksz (4) kelt (18) kelt gombóc (1) kenyér (3) kenyércalzone (1) képviselőfánk (2) kérdezős hógolyós (9) keresőkifejezések (1) kert (8) kertfotó (3) kivis (1) knédligombóc (1) kókusz (1) kókuszos (4) kókusztej (1) kolbász (1) költözés (1) kömény (1) koncert (1) konyhadizájn (3) könyv (6) köret (10) koriander (4) koriandergyömbér (1) körtés (1) kosárka (1) közösblog (1) krém (3) krumpli (2) krumplifánk (1) krumplis (14) kukoricás (1) különleges zöldségek (1) kurkuma (3) kuszkusz (1) kutya (4) légballon (2) lencse (3) levelestészta (2) levélzöldség (1) leves (12) levesbetét (2) lovagi torna (9) madáretető (1) madeira (3) majoranna (3) mákos (6) málna (3) málnás (1) mandula (5) mangó (1) mango lassi (1) marcipán (3) marha (2) mascarpone (7) mazsola (1) mcferrin (1) meggyes (4) meggyes roló (1) méz (3) mézesházikó (1) mézes alma (2) miegymás (6) mizuna (1) molnárka (1) mosogatógép (1) mozzarella (1) mücver (1) muffin (3) mustár (2) mustármag (3) műzlikeksz (1) naan kenyér (1) namenia (1) napraforgós (1) narancs (1) narancshéj (2) narancshéjas sós (1) narancslé (1) narancsvirágvíz (1) nektarin (1) nemrecept (1) nudli (1) oregano (1) őszibarack (1) őszinte (1) ötperceskenyérke (1) padlizsán (5) pakora (1) palacsinta (1) panírsajt (1) papírbansült (1) paprika (1) paradicsom (7) paradicsomos raita (1) paradicsompüré (1) paradicsomszósz (3) parmezán (2) partifalat (1) pasztinák (1) patisszon (1) pecsenye (1) péksütemény (3) perec (1) pie (1) piláf (1) piramissüti (1) piskóta (1) pite (1) poharas krém (7) polenta (1) pórés (1) pörkölt (1) portulák (2) program (1) programajánló (1) programok (1) programozás (1) puding (1) pulyka (4) pylones (1) rebarbarás (1) réteskosár (1) ribizli (1) ricotta (1) rizotto (1) rizs (4) római kömény (7) rozmaring (2) rózsa (1) rózsatorta (2) rózsavíz (1) rumtopf (1) sajt (1) sajtfelfújt (1) sajtos (5) saláta (2) saltimbocca (1) sárgabarack (2) sárgarépa (6) show (1) sma (1) smoothie (1) sonkás (3) sör (2) sörkori (1) sörösdobozon (1) sörzsemle (1) sós (15) spárga (2) spenót (4) sült (8) sült eperbefőtt (1) sült zöldség (1) sütés nélkül (1) süti (36) sütőpor (6) szalonna (1) szárított paradicsom (2) szárzeller (1) szeder (2) szegfűbors (1) szegfűszeg (1) szenny (1) szezámmag (2) szilva (2) szilvalekvár (2) szódabikarbóna (1) szójaszósz (1) szolgálati (1) szövegláda (70) szülinapajándék (1) szűzpecsenye (1) tarja (1) tárkony (2) tatsoi (1) tej (4) tejföl (1) tejszín (18) tészta (10) tésztasaláta (1) tiramisu (1) tojás (5) tojásfehérje (1) tökmag (1) tökmagolaj (1) töltött (3) töltött tekercs (1) tönkölybúza (1) tönkölyliszt (1) torta (3) tortilla (1) túrós (11) tűzdelt (1) tv (1) újhagyma (1) utazós (4) vaddisznó (2) vajas (2) vajastészta (1) vajas fánk (1) vaníliakrémes (4) vaníliapuding (2) vargánya (1) vega (8) vers (6) veszíts el egy könyvet (2) vkf (12) vkf.iii. (1) vkf.iv. (1) vkf.vi. (1) vkf16 (1) vkf18. (2) vkf20 (1) vkf5. (1) vkf9 (1) vkf 13 (1) vkf 14. (1) vkf viii (1) vkf x. (1) vkf xi. (1) vörösbor (2) vörösboros (1) vörösboros meggyszósz (1) vöröslencse (2) zabpehely (2) zagyvaság (1) zakuszkatanya (1) zöldséges (27) zsálya (1) zsömle (1) ¤ (1) ¤barátság¤ (1)
Creative Commons License
KÉRDEZZ MEG, MIELŐTT FELHASZNÁLNÁD, TOVÁBBADNÁD....

BÚÉK és töprengés arról, hogy hol szorít

2009.01.09. 08:47 | Cserke | 14 komment

Terveztem. Hogy rittyentek egy frappáns összefoglalót az elmúlt évről. De már ez a két mondat is meglehetős erőfeszítésembe került.
Valószínűleg odázgatnám még az idei első posztot, de kaptam néhány nagyon kedves és aggódó emailt, ami adott némi késztetést.

 

A legfontosabb, hogy mindenkinek nagyon szép és pozitív élményekben dús, jó évet kívánok, és igenis egészséget, mert tényleg az a legfontosabb, bármilyen mamósan hangozhat esetleg.
 

Én pedig, köszönöm, jól vagyok, és ugyan egy darabig nem voltam netközelben, a hallgatás fő oka inkább a kedvetlenség.
De ez csak blogilag jelentkezik, szerencsére.Ennek a fő oka pedig a blog.hu-n az utóbbi időben történt néhány jelentős változás.
Kezdődött a reklámok megjelenésével, ami alól még el lehetett szaladni, ennek "büntetéseként", vagy hívjuk úgy finomabban: áraként poszt erről a blogról nem megy ki az Index főoldalára.
Istenkém, kibírom az egyszer errejárók baromi okos megjegyzései nélkül, végül is nem túl nagy ár azért, hogy az oldalsávon nem jelennek meg szélgörcsöt, esetleg szorulást enyhítő csodamedicinák reklámjai az épp aktuális recept mellett.
 

Aztán jött a második, amivel már kevésbé tudok megbékülni. Én sem szeretem, hogy ha valahol hozzá szeretnék szólni, akkor ezt csak regisztráció után tehetem meg. Sőt, igazság szerint azt sem szeretem, ha be kell írnom feltételként, milyen nap van, hogy mennyi a valamennyi meg a valamennyi, hogy hányas lába van a szomszédnak, vagy hogy hány darab lencse van egy kilóban. Nem szeretem, ha valami muszáj.
Ebben a műfajban meg különösen nem.
Persze, értem valahol, valamelyik részét biztosan. Marketing, meg haszon, meg ilyenek.
Meg hát ingyen használjuk a szervert, a szakértelmet, ha gond van.
De ezt a ha kommentelni akarsz, jelentkezz be!-dolgot már elég nehezen tudom letuszkolni.
 

Költözést már megélt kolléga a mögötte álló tapasztalatok miatt óva intett a meggondolatlan hadmozdulatoktól, és az is igaz, ki tudja más szolgáltató mikor vezeti be ugyanezt.
De akkor sem tetszik, nagyon nem.
Ráadásul szó nélkül történt, egyik-napról a másikra.
Pedig az egyik legjobb,-ha nem a legjobb dolog a blogolásban, hogy interaktív. Szabadon.
Hát, most már nem annyira az, és ez érezhető is.
Egyelőre nem tudom, mitévő legyek.
Sajnálatosan hűséges tipus vagyok, aztán meg nagyon megkedveltem a fiúkat, ott a gépházban. Igazán kedvesek, segítőkészek, bármi gond volt idáig, arról nem is beszélve, hogy Lánczi Andrásnak köszönhetem a problémamentes belső költözködést.
Olyan, mintha egy eddig kényelmes és ráadásul csinos cipő elkezdené törni a lábam.
Talán egy szavazósdobozt én is felteszek majd, mint Lorien, kíváncsi vagyok róla, mi a véleményetek.
 

Hát így.
Töprenkedem, mi tévő legyek egy idáig szórakoztató és élménydús játékkal.
Csukjam be a dobozba és gondoljak rá jó szívvel, történelemként?
Keressek neki egy olyan dobozt, ahol kényelmesen elfér, szívesen nyitom fel?
Törődjek bele, hogy olyan dobozba gyömöszölöm mindahányszor, amibe nem szívesen teszem, mert valamire mindig rácsukódik a doboz sarka?
Még nem tudom.
De gondoltam, megosztom, min töprenkedem.


 



 

Újévi malacka, plusz kutya = dupla szerencse:))

 

 

A kép az oneinpunch.netről.

A bejegyzés trackback címe:

https://eteto.blog.hu/api/trackback/id/tr93866858

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

lorien · http://lorien.blog.hu 2009.01.09. 09:46:33

Vaúúúú! :) A disznó nagyon tetszik! :)

Még ha nem is tetszik a rendszer, szerencsére a regisztrálós kommentelésnek lett előnye is, a fiúk a gépházban fejlesztettek hozzá okosságokat.

Cserke 2009.01.09. 10:14:51

Helyes, igaz? De a kutya sem kutya:)

Én meglennék ezek nélkül az okosságok nélkül, ha ez az ára...

beatbull · http://www.kiserletikonyha.hu 2009.01.09. 10:48:27

Igen, a regisztrálásnak vannak előnyei - pl. blogspot-on így mailen értesülök új hozzászólásokról egyes bejegyzésekhez. Úgy látom blog.hu-n is be lett vezetve már a "radar", na most itt kipróbálom, hogyan működik ;)
A blog adminisztrátora oldaláról tekintve viszont egyetértek a problémáitokkal, hogy előnyösebb lenne a blogtulajdonosra hagyni, hogy be kell-e lépni vagy sem a kommenteléshez. No meg illet volna szólni, hogy változás lesz.
A reklámozás pofátlan dolog - ha kötelezővé tennék, tuti elköltöznék privát webszerverre, ahol én vagyok a magam ura. Hál ég ezek szerint a reklámprobléma még kikerülhető.
S hogy kérdésedre választ adjak: folytasd, mindenképp! Én szívesen olvaslak ;)

chilii · http://chilii.blog.hu 2009.01.09. 11:05:12

Légyszi ne hagyd abba! Nálunk is lett ez a regisztrálós dolog, én sem szeretem :( nem is kommentel nálam már csak Lorien. Igazán lehetett volna hagyni ehhez is választási lehetőséget. Eddgi úgy tapasztaltam, hogy a gasztroblogokban nem nagyon fordult elő galádság a kommenteket illetően. Én önként biztosan nem választottam volna ezt az opciót :(

A jószágok meg tüneményesek! :)

gooseberry · http://www.piszke.blogspot.com 2009.01.09. 12:41:31

A reklámmal ne foglalkozz, az nem érdekes úgyse ezek szerint. Inkább az a hülye a rendszerben, hogy a kommentezés előtt kell belépni, plusz kifejezetten regisztrálni mindenekelőtt kell a belépéshez. Gondolom ezzel lehet felmutatni a reklámozóknak, hogy húdesok felhasználó van itt, milyen jó ezért itt reklámozni...

Egyébként meg mindegy milyen a doboz, a játék a lényeg!!! És a játékot meg nem a dobozáért szeretjük..

Izbolygo 2009.01.09. 16:38:27

Jaja, ez a belépkedés idegesítő. Én anno ilyen okokból kifolyólag választottam az extrát. De sztem ebben azért vastagon benne van a magyar marketinges mentalitás is....
A blogspoton nehezen tudom elképzelni az effajta "okosságok" bevezetését.
Nem akarlak ám költözésre bújtogatni, mert még a végén az INDATESTVÉR letilt:-)))

Mamma* · http://dallacucina.freeblog.hu 2009.01.09. 17:21:07

Lassan hozzászokunk, hogy mindenhova regisztrálni kell. Amikor a blogspot bevezette, kicsit leült a kommentelés, de belejöttünk valamennyire. Ott nincs megoldás arra, hogy visszajelzés is legyen, meg a blogod is beazonosítható legyen, ha nem vagy blogspotos (előtte lehetett), de legyünk telhetetlenek!:)

Na most, ez nem azt jelenti, hogy tetszik a dolog és egyetértek. A spamkivédésen kívül nem tudom, milyen indokkal vezették be, az ellen ott a robot. A freeblogon lehet választani, legyen-e robot, de anélkül ott napi 100 spam is jött... Remélem, a fiúk nem kapnak vérszemet és nem lesz reg:)

Különben hogy jegyezzem meg ezt a rengeteg kódot, jelszót, szakszót?:-))

Ja, Cserke, a válaszom: abba ne hagyd, ha más okod nincs rá! :)

Cserke 2009.01.09. 17:31:08

Beatbull, az emailon értesítés működött ezelőtt is, az újdonság a radar.
Ami persze hasznos, de eddig is megvoltam nélküle. A reklámot szerencsére ki lehet kerülni, de ez az új módi ....
És hát persze az is benne van a töprenkedésben, hogy sikerült egy nekem tetsző külalakot kialakítani, ha most máshol neki kell állni, az egy ilyen véramatőrnek, mint én, ijesztő kicsit.
Majd lesz valami, és köszi a bíztatást:))

Chili, nálam azért járt egy nagyon barom, de szó nélkül törölgettem a kommentjeit, aztán megunta. Nem jellemző egyébként tényleg, ha csak azokat a napokat nézem, mikor Index főlapról jöttek észt osztani:)
És nem csak Lorien fog, ígérem, csak még nem rázódtam vissza...
Tündérek, igaz?

Piszke, jól látod a marketing részét:)
És magamról tudom, hogy inkább meggyőzöm magam, nem is akarok olyan érdekeset mondani (ez többnyire igaz...), hogy érdemes legyen bejelentkezni.
És ez a két mondat a végén....

ÍB, akartalak is faggatni extra-ügyben, na majd talán alkalomadtán.
Nincs baj a marketinggel, amíg el nem ér egy határt, amikor valami süket dumával le nem akarják tuszkolni a torkomon.
Blogspoton az időzített posztot hiányolom, ha jól tudom, ott nincs ilyen, pedig időnként jól jön.

És igazán értékelem, hogy vettétek a fáradtságot, regisztrálni-bejelentkezni.

Cserke 2009.01.09. 17:39:29

@Mamma*: szerintem Piszke talált a közepébe, így jobban látszik a forgalom. Spam nem volt vészes idáig sem, ez nem lehet indok. Én még a kódos ellenőrzést is kivettem, ne kelljen azzal bajlódni.
Lehet, hogy csak szokás kérdése, de nam akaródzik ...
És köszi Neked is:)

Vesta008 · http://vesta.blogspot.com 2009.01.09. 17:43:11

Én már csak annyit szólok ennyi komment után, hogy találj ki valamit!! De ne csukd be a dobozt !!!

Cserke 2009.01.10. 07:26:21

Vesta, igyekszem kitalálni, köszi a bíztatást:)

Zsuzsa, én még ott tartottam, hogy azt ott nem lehet, de nagyon haladnak ott is:)
Igazán értékelem, hogy rávetted Magad a regisztrálásra, végül is bonyolultabb, mint egy mail:)
Majd eligazodnak a dolgok, valahogy.
Még az izék is, azt tapasztaltam:)

Before · http://azbeszt.blog.hu 2009.01.10. 13:55:46

A belépésnek és a forgalomszámlálásnak nem sok köze van egymáshoz. Szerintem kimondottan jó húzás, hogy csak regisztrált felhasználók kommentelhetnek (persze korrektebb volt, amikor az ember maga dönthette el, enged-e alkalmi látogatót hozzászólni). Maga a belépés egyáltalán nem egy óriási probléma, erre találták ki a cookie-kat, én hónapon óta nem léptem be egyszer se, mivel a rendszer beléptetve tart.
A másik oldalról viszont egyrészt a spameket lehetet kiszűrni ezzel a korlátozással, illetve azokat az agynélküli, viselkedészavaros szerencsétleneket, akik élvezetüket lelik a rombolásban. Ha valaki mindenáron mocskolódni akar, a nick-jét veszélyezteti vele. Persze lehet fikanickeket is használni, azok szűrése - szintén a beléptetés miatt - sokkal egyszerűbbé válik.
Persze ez csak az én véleményem, de a saját példámon azt vettem észre, hogy miután beállítottam magamnak, hogy csak a regisztráltak szólhatnak hozzá, nálam gyakorlatilag megszűnt a nagyonhülyék áradata.

Mindezt csak azért írtam le, hogy kicsit kilazítsam neked, ahol szorít. Nem olyan vészes az, hidd el! :)

Cserke 2009.01.12. 09:02:21

Before, köszi, hogy vetted a fáradtságot:)
Ugye, azért ott van Neked is a mondat, hogy korrektebb volt amíg mindenki maga dönthette el, mit kezd a kommentelőivel.
Én azt gondolom, a regisztrációknak mégis van statisztikai szerepük, hiszen így konkrétabb számokat lehet felmutatni.
Az én blogom egy szerény gasztroblog, nagyonhülyék csak Index főoldal után jöttek, ez meg most már amúgy sem fordulna elő, hogy nem vállaltam a reklámokat. Egy darab ugyan kitartóan próbálkozott, mindenféle undorítósággal, de miután szó nélkül töröltem mindig, egy idő után feladta.
Biztosan nem olyan vészes, és mindenkinek máshol van a küszöb.
Az enyém itt, egyre jobban látom. Valahogy úgy érzem, elveszett a játék szabadsága, valami olyan dolog miatt, amitől egyébként is idegenkedem.
süti beállítások módosítása