Erről beszélgetünk..

Címszavakban

7titok (1) 8.osztály (1) 9.osztály (1) abszurd (1) abszurdisztán (1) agar agar (1) ajánló (1) ajotanár (1) akebia (1) alma (4) almaszalámi (1) amaretti (1) apró (4) ausztria (6) a jó háziasszony (1) bab (1) babapiskóta (2) babér (1) bacon (1) balzsamecet (2) banán (1) baracklekvár (1) bazsalikom (5) bemutatkozom rólam (2) biriyani (1) birsalmasajt (1) birshab (1) birsszósz (1) bögrés (1) bolo do caco (1) bor (2) boros (6) bőrös karaj (1) boros mascarponekrém (1) borsó (2) borsos (1) briós (1) brokkoli (2) buci (2) búcsúposzt (1) burma (1) camembert (1) carum (1) cayenne bors (1) cékla (1) charlotte (1) citromos (7) citromos kakukkfű (1) citromos muffin (1) cobbler (2) császármorzsa (1) csicseriborsós (1) csigavész (1) csili (7) csilis mascarpone (1) csípős (3) csirke (14) csirkehúsgombóc (1) csokicsepp (2) csokis (4) csokiszósz (1) csokiszuflé (1) cukkini (5) culinaris (1) curry (3) dagasztás nélkül (2) dahl (1) darányi gólyák (1) desszert (1) dió (5) dionysos tavernája (1) diós (3) dödölle (1) dödölleszerű (1) édes (51) édesburgonya (1) édes felfújt (1) édes savanyú (1) égetett tészta (1) egres (1) egresleves (1) egytál (6) élesztő (1) eperszirup (1) epres (7) eseménynaptár (1) éttermi szemle (2) fagyis (3) fahéj (2) falatka (2) fatayir (1) fehércsoki (2) fehérrépa (1) fekete kömény (1) felfújt (2) feltét (1) fenyőmag (1) feta (1) film (1) fodroskel (1) fokhagymás (17) foto (2) fotó (1) főzelék (1) főzőtanfolyam (3) füstöltsonka (1) fűszeres (16) galuska (1) garam masala (1) gasztróciki (1) gasztro darwin díj (1) gersli (1) gé beszél (1) gofri (2) goldenblog (1) gombás (4) gombaszóst (1) gombaszósz (1) gombóc (1) google (1) gőzgombóc (1) gratin (1) grill (2) grillpác (1) grízes tészta (1) gyömbér (9) gyors (50) gyümölcsös (11) habcsók (1) hagyma (21) hajrá csokibolt (1) hal (1) hamburger (1) hír (1) hírek (1) hülyeség (1) hús (15) húsgombóc (2) i. m. (1) indiai (4) indiai sajt (1) internet (1) írták munkáim (1) írták munkáim fotóim emlékezések (1) iskola (1) ital (1) joghurt (1) joghurtos (9) kakaó (2) kakaóbab (1) kakaós (2) kakukkfű (8) kalács (3) karácsony (1) karácsonyiasztalrais (1) karaj (2) karamella (2) kardamom (1) kasnudeln (2) kecskesajt (1) keksz (4) kelt (18) kelt gombóc (1) kenyér (3) kenyércalzone (1) képviselőfánk (2) kérdezős hógolyós (9) keresőkifejezések (1) kert (8) kertfotó (3) kivis (1) knédligombóc (1) kókusz (1) kókuszos (4) kókusztej (1) kolbász (1) költözés (1) kömény (1) koncert (1) konyhadizájn (3) könyv (6) köret (10) koriander (4) koriandergyömbér (1) körtés (1) kosárka (1) közösblog (1) krém (3) krumpli (2) krumplifánk (1) krumplis (14) kukoricás (1) különleges zöldségek (1) kurkuma (3) kuszkusz (1) kutya (4) légballon (2) lencse (3) levelestészta (2) levélzöldség (1) leves (12) levesbetét (2) lovagi torna (9) madáretető (1) madeira (3) majoranna (3) mákos (6) málna (3) málnás (1) mandula (5) mangó (1) mango lassi (1) marcipán (3) marha (2) mascarpone (7) mazsola (1) mcferrin (1) meggyes (4) meggyes roló (1) méz (3) mézesházikó (1) mézes alma (2) miegymás (6) mizuna (1) molnárka (1) mosogatógép (1) mozzarella (1) mücver (1) muffin (3) mustár (2) mustármag (3) műzlikeksz (1) naan kenyér (1) namenia (1) napraforgós (1) narancs (1) narancshéj (2) narancshéjas sós (1) narancslé (1) narancsvirágvíz (1) nektarin (1) nemrecept (1) nudli (1) oregano (1) őszibarack (1) őszinte (1) ötperceskenyérke (1) padlizsán (5) pakora (1) palacsinta (1) panírsajt (1) papírbansült (1) paprika (1) paradicsom (7) paradicsomos raita (1) paradicsompüré (1) paradicsomszósz (3) parmezán (2) partifalat (1) pasztinák (1) patisszon (1) pecsenye (1) péksütemény (3) perec (1) pie (1) piláf (1) piramissüti (1) piskóta (1) pite (1) poharas krém (7) polenta (1) pórés (1) pörkölt (1) portulák (2) program (1) programajánló (1) programok (1) programozás (1) puding (1) pulyka (4) pylones (1) rebarbarás (1) réteskosár (1) ribizli (1) ricotta (1) rizotto (1) rizs (4) római kömény (7) rozmaring (2) rózsa (1) rózsatorta (2) rózsavíz (1) rumtopf (1) sajt (1) sajtfelfújt (1) sajtos (5) saláta (2) saltimbocca (1) sárgabarack (2) sárgarépa (6) show (1) sma (1) smoothie (1) sonkás (3) sör (2) sörkori (1) sörösdobozon (1) sörzsemle (1) sós (15) spárga (2) spenót (4) sült (8) sült eperbefőtt (1) sült zöldség (1) sütés nélkül (1) süti (36) sütőpor (6) szalonna (1) szárított paradicsom (2) szárzeller (1) szeder (2) szegfűbors (1) szegfűszeg (1) szenny (1) szezámmag (2) szilva (2) szilvalekvár (2) szódabikarbóna (1) szójaszósz (1) szolgálati (1) szövegláda (70) szülinapajándék (1) szűzpecsenye (1) tarja (1) tárkony (2) tatsoi (1) tej (4) tejföl (1) tejszín (18) tészta (10) tésztasaláta (1) tiramisu (1) tojás (5) tojásfehérje (1) tökmag (1) tökmagolaj (1) töltött (3) töltött tekercs (1) tönkölybúza (1) tönkölyliszt (1) torta (3) tortilla (1) túrós (11) tűzdelt (1) tv (1) újhagyma (1) utazós (4) vaddisznó (2) vajas (2) vajastészta (1) vajas fánk (1) vaníliakrémes (4) vaníliapuding (2) vargánya (1) vega (8) vers (6) veszíts el egy könyvet (2) vkf (12) vkf.iii. (1) vkf.iv. (1) vkf.vi. (1) vkf16 (1) vkf18. (2) vkf20 (1) vkf5. (1) vkf9 (1) vkf 13 (1) vkf 14. (1) vkf viii (1) vkf x. (1) vkf xi. (1) vörösbor (2) vörösboros (1) vörösboros meggyszósz (1) vöröslencse (2) zabpehely (2) zagyvaság (1) zakuszkatanya (1) zöldséges (27) zsálya (1) zsömle (1) ¤ (1) ¤barátság¤ (1)
Creative Commons License
KÉRDEZZ MEG, MIELŐTT FELHASZNÁLNÁD, TOVÁBBADNÁD....

Tömegnyomás (hamburger)

2007.05.25. 22:40 | Cserke | 9 komment


Tömegnyomásra hamburgert csináltam. Minálunk így van ez. A nyomás. Énrajtam. Mikor csak úgy megmondják.
Bezzeg, mikor kedvesen faggatom őket, hogy hétvégén ki mit hajlandó megenni, mindig az a válasz, hogy rángatják a vállukat.
Vagy esetleg én hősöm azt mondja: valami könnyűt. Aztán ha valami könnyűt csinálok, egy óra múlva már hallom a hűtőajtó nyitogatását. Ezért tudom, ha valami könnyűt enne, akkor vörösboros marhát, vadast, vagy valami hasonló könnyűt kell csinálnom...
Kiskorú szemrebbenés nélkül elvan táplálék nélkül egész nap, esetleg egy kis szintén könnyű 20 dekás csoki tolna befelé.

De a hamburgert eszik. Rendes népek. Aztán már csak azt kell kitalálni, én mit egyek.

A zsemlét, vagy mit E.Margit receptje alapján készítettem, kicsit átalakítva:

hamburgerbuci

1 dl tej és 1/2 pohár joghurt
5 dkg vaj
3 ek. cukor
1, 5 kk só
45 dkg tönköly fehérliszt
2,5 dkg friss élesztő
1 tojás
 
Tejben pici cukorral felfuttattam az élesztőt, összedolgoztam többi cuccal,utána kelt, míg jó nagy nem nőtt. Akkor átgyúrtam, 10 darabra osztottam, megformáztam és kelt még egy félórát.
Megkentem vizes tojássárgájával és 180 fokon sütöttem, míg a teteje piros nem lett.

A húspogácsa szürkemarha borjú  (szürkeborjú? szürkeborjú marha?marhaborjúszürke?) hátszínből készült, amit nagyon finomra összeaprítógépeztem, és Mamma tanácsára csak só és bors ment bele.
Kicsit megolajoztam és grillen megsütöttem.

Némileg slampos jégsaláta szoknyát öltöttek a zsemlék és mindenki a maga elvetemült ízlése szerint töltögette.
Ebből pont majonéz néz kifelé, van benne virágoskúti füstöltsajt, meg a szokásos.
Én a bucira rátettem jó sok sajtot, kicsit meggrilleztem és  sok zölddel nagyon finom volt, mindenkit megnyugtatok, nem pusztultam éhen, tudom, sokan aggódtak emiatt.

A bucikból kettőt lefagyasztottam, kelés után, sütés előtt, de nem volt egy sikertörténet, ki kellett dobni felengedés után, pedig a gőzbuktát is így szoktam és az jó szokott lenni. Összetöppedt és nem is tért magához többé sosem egyik sem. Legközelebb sülve fagyasztom le, mert egyébként nagyon jó kis bucik ezek.
És nincs is vele olyan sok munka.
Meg olyan könnyű is...








A bejegyzés trackback címe:

https://eteto.blog.hu/api/trackback/id/tr5974197

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

mademoiselle · http://larevuerose.blogspot.com/ 2007.05.25. 23:13:27

Ez a "valami könnyűt" majd hűtőben kotorászás szerintem világjelenség, nálunk is így megy rendszerint :-)
Ez a hamburger gyönyörű lett, semmiképpen nem tartozik a gyors-kaja-junk-food kategóriába :-)

lorien · http://lorien.blogter.hu 2007.05.26. 06:41:00

Így azért elviselhető az élet, jó ám a hamburger napos oldala :) Én is tervezgetek egy hasonlót, ez a buci pont kapóra jön.

Tegnap kenyér megsütve, csak a legvégéből kóstoltam egy szeletet, az jó volt, majd ma vizsgázik a grillezésnél. 60% tk tönkölybúzából készült, jó tömör lett:)

lorien · http://lorien.blogter.hu 2007.05.26. 06:43:32

Jelentem, a tigrincset korán reggel megetettem, egyben befalta a sonkát, és utána addig morgott, míg nem adtam neki mégegyet. Micsoda mohó jószág! :))))

Fűszeres Eszter · http://fuszereslelek.blogspot.com/ 2007.05.26. 07:26:03

Nagyon guszta lett. Nálunk most olyan korát éli a hároméves, hogy semmit, de semmit nem akar enni, csak zsömlét. Rettenetesen idegesítő!

fakanál · http://www.uvegmadar.hu 2007.05.26. 20:51:55

hétfőn reggelire megsütném a bucit, de nincs itthon friss élesztőm. mennyi szárítottat tennél bele?

Tintaleves · http://yawyc.wordpress.com 2007.05.27. 00:28:13

Ezúton tolmácsolom három db kiskorú köszönetét anyjuk helyes irányba történő gasztronómiai orientálásáért.

bcyke blogberlo, aki ott sem volt · http://kacatvilag.blog.hu/ 2007.05.28. 10:14:32

És a hambi pangás éveiben betöltött kultúrtörténeti szerepe???:))
Mikor multiUSAi gyorsétkezők egy szál se, csak a város kalandos helyein a legendás hamburgeres konkrét helyek, gazdagon pakolva cuccal a puffancsok!:))

zsuzska 2007.05.28. 22:34:38

nem tudom, megkérdeztek-e már nyári terveidre vonatkozólag, de én most igen. megkérdezlek. Mert engem is megkérdeztek, hát vallottam. Vallj te is!
eredeti kérdés: href.hu/x/2r5o
Várom:)

Cserke 2007.05.29. 08:16:33

Sziasztok, bocs, de géptávolban voltam az elmúlt napokban.

Lorien, remélem jó lett a kenyér!!Fejsimi:tigrisetetés miatt :o))

Füszeres, az enyém akkora volt, mikor először voltunk külföldön, egy hétig vajaskenyeret evett...De hogy a te csemetkéd még otthon is csak zsömlét akar!!Valami cselt kellene bevetni, mondjuk zsömle formájú főzelék???

Fakanál, biztos voltam benne, hogy elboldogulsz szépen egymagad!! Boldog szülinapot!!

Eszter, nagyon szívesen!

Bcyke, tudnék mesélni, de előttem már olvastad egy másik gasztrós ilyenirányú értekezését, akkor meg én minek??..

Zsuzska, Anyu(ha) már megdobált vele, de köszi Neked is!! Sort kerítek rá.
Címkék: marha buci kelt hamburger zsömle
süti beállítások módosítása