Erről beszélgetünk..

Címszavakban

7titok (1) 8.osztály (1) 9.osztály (1) abszurd (1) abszurdisztán (1) agar agar (1) ajánló (1) ajotanár (1) akebia (1) alma (4) almaszalámi (1) amaretti (1) apró (4) ausztria (6) a jó háziasszony (1) bab (1) babapiskóta (2) babér (1) bacon (1) balzsamecet (2) banán (1) baracklekvár (1) bazsalikom (5) bemutatkozom rólam (2) biriyani (1) birsalmasajt (1) birshab (1) birsszósz (1) bögrés (1) bolo do caco (1) bor (2) boros (6) bőrös karaj (1) boros mascarponekrém (1) borsó (2) borsos (1) briós (1) brokkoli (2) buci (2) búcsúposzt (1) burma (1) camembert (1) carum (1) cayenne bors (1) cékla (1) charlotte (1) citromos (7) citromos kakukkfű (1) citromos muffin (1) cobbler (2) császármorzsa (1) csicseriborsós (1) csigavész (1) csili (7) csilis mascarpone (1) csípős (3) csirke (14) csirkehúsgombóc (1) csokicsepp (2) csokis (4) csokiszósz (1) csokiszuflé (1) cukkini (5) culinaris (1) curry (3) dagasztás nélkül (2) dahl (1) darányi gólyák (1) desszert (1) dió (5) dionysos tavernája (1) diós (3) dödölle (1) dödölleszerű (1) édes (51) édesburgonya (1) édes felfújt (1) édes savanyú (1) égetett tészta (1) egres (1) egresleves (1) egytál (6) élesztő (1) eperszirup (1) epres (7) eseménynaptár (1) éttermi szemle (2) fagyis (3) fahéj (2) falatka (2) fatayir (1) fehércsoki (2) fehérrépa (1) fekete kömény (1) felfújt (2) feltét (1) fenyőmag (1) feta (1) film (1) fodroskel (1) fokhagymás (17) foto (2) fotó (1) főzelék (1) főzőtanfolyam (3) füstöltsonka (1) fűszeres (16) galuska (1) garam masala (1) gasztróciki (1) gasztro darwin díj (1) gersli (1) gé beszél (1) gofri (2) goldenblog (1) gombás (4) gombaszóst (1) gombaszósz (1) gombóc (1) google (1) gőzgombóc (1) gratin (1) grill (2) grillpác (1) grízes tészta (1) gyömbér (9) gyors (50) gyümölcsös (11) habcsók (1) hagyma (21) hajrá csokibolt (1) hal (1) hamburger (1) hír (1) hírek (1) hülyeség (1) hús (15) húsgombóc (2) i. m. (1) indiai (4) indiai sajt (1) internet (1) írták munkáim (1) írták munkáim fotóim emlékezések (1) iskola (1) ital (1) joghurt (1) joghurtos (9) kakaó (2) kakaóbab (1) kakaós (2) kakukkfű (8) kalács (3) karácsony (1) karácsonyiasztalrais (1) karaj (2) karamella (2) kardamom (1) kasnudeln (2) kecskesajt (1) keksz (4) kelt (18) kelt gombóc (1) kenyér (3) kenyércalzone (1) képviselőfánk (2) kérdezős hógolyós (9) keresőkifejezések (1) kert (8) kertfotó (3) kivis (1) knédligombóc (1) kókusz (1) kókuszos (4) kókusztej (1) kolbász (1) költözés (1) kömény (1) koncert (1) konyhadizájn (3) könyv (6) köret (10) koriander (4) koriandergyömbér (1) körtés (1) kosárka (1) közösblog (1) krém (3) krumpli (2) krumplifánk (1) krumplis (14) kukoricás (1) különleges zöldségek (1) kurkuma (3) kuszkusz (1) kutya (4) légballon (2) lencse (3) levelestészta (2) levélzöldség (1) leves (12) levesbetét (2) lovagi torna (9) madáretető (1) madeira (3) majoranna (3) mákos (6) málna (3) málnás (1) mandula (5) mangó (1) mango lassi (1) marcipán (3) marha (2) mascarpone (7) mazsola (1) mcferrin (1) meggyes (4) meggyes roló (1) méz (3) mézesházikó (1) mézes alma (2) miegymás (6) mizuna (1) molnárka (1) mosogatógép (1) mozzarella (1) mücver (1) muffin (3) mustár (2) mustármag (3) műzlikeksz (1) naan kenyér (1) namenia (1) napraforgós (1) narancs (1) narancshéj (2) narancshéjas sós (1) narancslé (1) narancsvirágvíz (1) nektarin (1) nemrecept (1) nudli (1) oregano (1) őszibarack (1) őszinte (1) ötperceskenyérke (1) padlizsán (5) pakora (1) palacsinta (1) panírsajt (1) papírbansült (1) paprika (1) paradicsom (7) paradicsomos raita (1) paradicsompüré (1) paradicsomszósz (3) parmezán (2) partifalat (1) pasztinák (1) patisszon (1) pecsenye (1) péksütemény (3) perec (1) pie (1) piláf (1) piramissüti (1) piskóta (1) pite (1) poharas krém (7) polenta (1) pórés (1) pörkölt (1) portulák (2) program (1) programajánló (1) programok (1) programozás (1) puding (1) pulyka (4) pylones (1) rebarbarás (1) réteskosár (1) ribizli (1) ricotta (1) rizotto (1) rizs (4) római kömény (7) rozmaring (2) rózsa (1) rózsatorta (2) rózsavíz (1) rumtopf (1) sajt (1) sajtfelfújt (1) sajtos (5) saláta (2) saltimbocca (1) sárgabarack (2) sárgarépa (6) show (1) sma (1) smoothie (1) sonkás (3) sör (2) sörkori (1) sörösdobozon (1) sörzsemle (1) sós (15) spárga (2) spenót (4) sült (8) sült eperbefőtt (1) sült zöldség (1) sütés nélkül (1) süti (36) sütőpor (6) szalonna (1) szárított paradicsom (2) szárzeller (1) szeder (2) szegfűbors (1) szegfűszeg (1) szenny (1) szezámmag (2) szilva (2) szilvalekvár (2) szódabikarbóna (1) szójaszósz (1) szolgálati (1) szövegláda (70) szülinapajándék (1) szűzpecsenye (1) tarja (1) tárkony (2) tatsoi (1) tej (4) tejföl (1) tejszín (18) tészta (10) tésztasaláta (1) tiramisu (1) tojás (5) tojásfehérje (1) tökmag (1) tökmagolaj (1) töltött (3) töltött tekercs (1) tönkölybúza (1) tönkölyliszt (1) torta (3) tortilla (1) túrós (11) tűzdelt (1) tv (1) újhagyma (1) utazós (4) vaddisznó (2) vajas (2) vajastészta (1) vajas fánk (1) vaníliakrémes (4) vaníliapuding (2) vargánya (1) vega (8) vers (6) veszíts el egy könyvet (2) vkf (12) vkf.iii. (1) vkf.iv. (1) vkf.vi. (1) vkf16 (1) vkf18. (2) vkf20 (1) vkf5. (1) vkf9 (1) vkf 13 (1) vkf 14. (1) vkf viii (1) vkf x. (1) vkf xi. (1) vörösbor (2) vörösboros (1) vörösboros meggyszósz (1) vöröslencse (2) zabpehely (2) zagyvaság (1) zakuszkatanya (1) zöldséges (27) zsálya (1) zsömle (1) ¤ (1) ¤barátság¤ (1)
Creative Commons License
KÉRDEZZ MEG, MIELŐTT FELHASZNÁLNÁD, TOVÁBBADNÁD....

Megvan a tuti

2007.07.09. 10:35 | Cserke | 14 komment

Múltkori kávéházas sütis kalandunk után csak nem tudtam kiverni a fejemből a jóféle pitéket, készült is pár prototípus, baj sem volt velük, de valami mást kerestem. Olyat, ami nekem az igazi pitetésztát jelenti, omlós, könnyű, de azért ropogós is, az íze is jó, nem nagyon vajas, nem nagyon lisztes, és nem is nagyon édes és persze nem kell vele sokat vacakolni.
Többféle recept összekombinálása után született meg az igazi, a tuti befutó, nem mondom, támadtak problémák, de ez nem a tészta hibája volt.

A fő sodorvonal a barack volt, a sárga. Nem sok gyümölcsöt tudok mondani, amihez ne fűzne szenvedélyes viszony, na a sárgabarackhoz meg pont nagyon is vonzódom.
Ez adott volt. Na és más nem is, teljesen kiegyeztem volna egy kis fahéjas-sárgabarackos amerikai pitével, csak jött a bonyodalom menet közben. Történetesen az, hogy nem értem be a szokásos alacsony formával. A mamámtól kaptam egyszer egy szép gránit sütőtálat, ez volt a kiszemelt alany.
Tésztát megcsináltam, beleigazgattam a formába, majd, mint aki eddig ott sem volt, nagy szemekkel csodálkoztam rajta, hogy ez a forma bizony mély. Ha ráteszem a barackokat, marad még legalább 5 centi fölfelé, alul a mélyben meg kucorognak a barackok.
Jáj. A  katasztrófatorta ugrott be rögtön, ott is ilyes méretproblémák voltak.
Aztán eszembe jutott a puding, hogy milyen kis passzolós dolog lenne a barack alá.
Meg is főztem, közben azt a gondolatot hessegettem, hogy tudományosok szerint  a keményítős cucc visszamelegítéskor ellágyul, folyós lesz.
De nem adtam meg magam, annyira izgatott a dolog, arra gondoltam, hogy egyet megér, ha nem sikerül, hát nem.
És mi volt???!!! Isteni pudingos-barackos pie lett a végeredmény.
Eképp.

Pudingos-barackos pie


Pie-tészta

25 dkg liszt
18 dkg vaj
8 kanál (~15 dkg) cukor
5 kanál jeges víz

~30 dkg kemény, felcikkezett sárgabarack

Lisztet a vajjal beledobtam a gépbe, a (vajnak hidegnek kell lennie és érdemes kicsire felkockázni) és annyira kevertem meg, hogy morzsaszerű legyen, akkor ment bele a cukor, rövid keverésre, aztán egyesével az 5 kanálnyi jeges víz.
Fontos, hogy ne sokat fogdossuk, gyúrogassuk, mert a kézmelegtől megolvad a vaj, nem lesz omlós a tészta. Gyorsan kell vele dolgozni.
Kicsit aggódtam, mert ragacskás volt, de miután félórát a hűtőben ejtőzött (ez nagyon fontos!) ez elmúlt és lehetett jól nyújtani.


Vaníliapuding

3 dl tej
1 tojássárgája
3 púpos kanál vaníliás porcukor
3        "         kukoricakeményítő
1 rúd vanília magja

A tojássárgáját elkevertem a cukorral, kicsi tejet adtam hozzá, belekevertem
a keményítőt, felengedtem a maradék tejjel és jó sűrűre főztem.
Ha nem akar sűrűsödni, menet közben lehet még keményítőt adni hozzá.

Mellesleg ez a vesszőparipám, vagy pudingparipám?? Olyan receptet már dobok is félre, ami a hozzávalók között pudingport ír. Annyira egyszerű házilag megcsinálni, és ha már jó alapanyagokból, otthon készít valamit az ember, miért rontsa el valami műanyag cuccal?
Gyorsan megvan, olcsó (a vaníliarudat lehet helyettesíteni vaníliás porcukorral, vagy vaníliarúddal összedarált cukorral), és sokkalta finomabb, mint a zacskós.


A formát kibéleltem a tésztával, belekanalaztam a vaníliás pudingot (még meleg volt), rárakosgattam a barackot és a leeső tésztából nudlikat sodortam, ezt tettem a tetejére.

180 fokon fél órát sült.

Bátraké a szerencse, a puding nem folyt szét, örültem neki nagyon, na, vágni szépen csak hidegen lehet, mi azt nem vártuk meg, minekünk a nem annyira szépen vágott is jó volt. Ilyen igénytelen egy népek vagyunk mi.
Épp annyira volt savanykás-édes, amilyennek szeretem.
Mmmm, nagyon jó lett.

Látom magam előtt, amint hivatásos pie-készítőként elárasztom az ország kávézóit, teázóit pompás, házias Cserke-féle pie-jal...
A többi fejlesztést meg sem írom, mert csak a konkurrencia malmára hajtom a vizet!

A bejegyzés trackback címe:

https://eteto.blog.hu/api/trackback/id/tr89113623

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Piroska 2007.07.09. 17:15:05

Jaj, ez dúúúúrva!!!!!

marmalade · http://marmalade.blog.nlcafe.hu 2007.07.09. 18:41:35

Pfú, nayon jól néz ki!Az íze sem lehet rossz!

Zsuzsa · http://habolondneszeddle.blogspot.com/ 2007.07.11. 20:57:12

Gratulálok, hogy a közönségszavazatok szerint harmadik lettél a Goldenblogon! Nem véletlen! :)

(Már korábban is akartam kérdezni, mi a helyzet a csigákkal?)

gabojsza 2007.07.11. 22:17:35

Gratulálok az előkelő Goldenblogos helyezésért! Köszönjük a sok szép írást, nem csak a recepteket(persze, azokat is!) Sokszor megmosolyogtattál jópofa történeteiddel!Csak így tovább!

Fűszeres Eszter · http://fuszereslelek.blogspot.com/ 2007.07.12. 06:50:25

Bizony, bizony, szerintem Te és Táplálék Zsuzska vagytok megáldva a legjobb tollal a gasztrobloggerek közül. A csigás, és a "gyerek hazajött a biciklizésböl" a kedvenc írásaim. :-)

Cserke 2007.07.12. 13:07:07

Köszi, Zsuzsa! Gratula Neked is, még nem volt időm benézni hozzád, van-e már utibeszámoló?!
Tőletek tudom a harmadik helyet, a csigák meg szaporodnak és sokasodnak...

Piros, nem durva, hanem finom! :)

Gabojsza, édes vagy, köszönöm szépen!!

Eszter, itt is gratula!!
És pirulok, mert ez azért ebben a formában nem így van, de Tőled is különösen jólesik az elismerés :)
KÖszi!

Cserke 2007.07.12. 13:10:08

Marmalade, elég jó vót' :))

picidzé · http://librarian.blog.hu/ 2007.07.12. 13:30:16

Kedves csapattársam! Gratulálok! Megérdemelted (volna a vellnesszhétvégét is szerintem)!

Cserke 2007.07.12. 13:36:33

Kedves csapattársam, én olyan bunkó voltam, hogy a közöslovon tettem ugyanezt.
De egy helyes vagy, köszi :)))

melange 2007.07.12. 13:48:27

Na, én meg nem is tudtam a végeredményt. Pedig a két mail-címem közül az egyikről ide jött a szavazás ... Szóval nagy gratula!

cserke · http://cseresznyekert.blog.hu 2007.07.12. 16:01:37

Melange, köszi!! az előzményt is, ezt is :))

nori 2007.07.13. 14:20:57



Gratula a szep eredmenyhez!!!!

A barackos pie pedig mesejo..mmm..nem vagyok nagy suti parti de ez nekem is megdobogtatta a szivemet:-)

Cserke 2007.07.13. 23:34:39

Köszönöm! :))
A pie-t meg csak ajánlani tudom!
Címkék: sárgabarack vaníliapuding pie
süti beállítások módosítása