Erről beszélgetünk..

Címszavakban

7titok (1) 8.osztály (1) 9.osztály (1) abszurd (1) abszurdisztán (1) agar agar (1) ajánló (1) ajotanár (1) akebia (1) alma (4) almaszalámi (1) amaretti (1) apró (4) ausztria (6) a jó háziasszony (1) bab (1) babapiskóta (2) babér (1) bacon (1) balzsamecet (2) banán (1) baracklekvár (1) bazsalikom (5) bemutatkozom rólam (2) biriyani (1) birsalmasajt (1) birshab (1) birsszósz (1) bögrés (1) bolo do caco (1) bor (2) boros (6) bőrös karaj (1) boros mascarponekrém (1) borsó (2) borsos (1) briós (1) brokkoli (2) buci (2) búcsúposzt (1) burma (1) camembert (1) carum (1) cayenne bors (1) cékla (1) charlotte (1) citromos (7) citromos kakukkfű (1) citromos muffin (1) cobbler (2) császármorzsa (1) csicseriborsós (1) csigavész (1) csili (7) csilis mascarpone (1) csípős (3) csirke (14) csirkehúsgombóc (1) csokicsepp (2) csokis (4) csokiszósz (1) csokiszuflé (1) cukkini (5) culinaris (1) curry (3) dagasztás nélkül (2) dahl (1) darányi gólyák (1) desszert (1) dió (5) dionysos tavernája (1) diós (3) dödölle (1) dödölleszerű (1) édes (51) édesburgonya (1) édes felfújt (1) édes savanyú (1) égetett tészta (1) egres (1) egresleves (1) egytál (6) élesztő (1) eperszirup (1) epres (7) eseménynaptár (1) éttermi szemle (2) fagyis (3) fahéj (2) falatka (2) fatayir (1) fehércsoki (2) fehérrépa (1) fekete kömény (1) felfújt (2) feltét (1) fenyőmag (1) feta (1) film (1) fodroskel (1) fokhagymás (17) foto (2) fotó (1) főzelék (1) főzőtanfolyam (3) füstöltsonka (1) fűszeres (16) galuska (1) garam masala (1) gasztróciki (1) gasztro darwin díj (1) gersli (1) gé beszél (1) gofri (2) goldenblog (1) gombás (4) gombaszóst (1) gombaszósz (1) gombóc (1) google (1) gőzgombóc (1) gratin (1) grill (2) grillpác (1) grízes tészta (1) gyömbér (9) gyors (50) gyümölcsös (11) habcsók (1) hagyma (21) hajrá csokibolt (1) hal (1) hamburger (1) hír (1) hírek (1) hülyeség (1) hús (15) húsgombóc (2) i. m. (1) indiai (4) indiai sajt (1) internet (1) írták munkáim (1) írták munkáim fotóim emlékezések (1) iskola (1) ital (1) joghurt (1) joghurtos (9) kakaó (2) kakaóbab (1) kakaós (2) kakukkfű (8) kalács (3) karácsony (1) karácsonyiasztalrais (1) karaj (2) karamella (2) kardamom (1) kasnudeln (2) kecskesajt (1) keksz (4) kelt (18) kelt gombóc (1) kenyér (3) kenyércalzone (1) képviselőfánk (2) kérdezős hógolyós (9) keresőkifejezések (1) kert (8) kertfotó (3) kivis (1) knédligombóc (1) kókusz (1) kókuszos (4) kókusztej (1) kolbász (1) költözés (1) kömény (1) koncert (1) konyhadizájn (3) könyv (6) köret (10) koriander (4) koriandergyömbér (1) körtés (1) kosárka (1) közösblog (1) krém (3) krumpli (2) krumplifánk (1) krumplis (14) kukoricás (1) különleges zöldségek (1) kurkuma (3) kuszkusz (1) kutya (4) légballon (2) lencse (3) levelestészta (2) levélzöldség (1) leves (12) levesbetét (2) lovagi torna (9) madáretető (1) madeira (3) majoranna (3) mákos (6) málna (3) málnás (1) mandula (5) mangó (1) mango lassi (1) marcipán (3) marha (2) mascarpone (7) mazsola (1) mcferrin (1) meggyes (4) meggyes roló (1) méz (3) mézesházikó (1) mézes alma (2) miegymás (6) mizuna (1) molnárka (1) mosogatógép (1) mozzarella (1) mücver (1) muffin (3) mustár (2) mustármag (3) műzlikeksz (1) naan kenyér (1) namenia (1) napraforgós (1) narancs (1) narancshéj (2) narancshéjas sós (1) narancslé (1) narancsvirágvíz (1) nektarin (1) nemrecept (1) nudli (1) oregano (1) őszibarack (1) őszinte (1) ötperceskenyérke (1) padlizsán (5) pakora (1) palacsinta (1) panírsajt (1) papírbansült (1) paprika (1) paradicsom (7) paradicsomos raita (1) paradicsompüré (1) paradicsomszósz (3) parmezán (2) partifalat (1) pasztinák (1) patisszon (1) pecsenye (1) péksütemény (3) perec (1) pie (1) piláf (1) piramissüti (1) piskóta (1) pite (1) poharas krém (7) polenta (1) pórés (1) pörkölt (1) portulák (2) program (1) programajánló (1) programok (1) programozás (1) puding (1) pulyka (4) pylones (1) rebarbarás (1) réteskosár (1) ribizli (1) ricotta (1) rizotto (1) rizs (4) római kömény (7) rozmaring (2) rózsa (1) rózsatorta (2) rózsavíz (1) rumtopf (1) sajt (1) sajtfelfújt (1) sajtos (5) saláta (2) saltimbocca (1) sárgabarack (2) sárgarépa (6) show (1) sma (1) smoothie (1) sonkás (3) sör (2) sörkori (1) sörösdobozon (1) sörzsemle (1) sós (15) spárga (2) spenót (4) sült (8) sült eperbefőtt (1) sült zöldség (1) sütés nélkül (1) süti (36) sütőpor (6) szalonna (1) szárított paradicsom (2) szárzeller (1) szeder (2) szegfűbors (1) szegfűszeg (1) szenny (1) szezámmag (2) szilva (2) szilvalekvár (2) szódabikarbóna (1) szójaszósz (1) szolgálati (1) szövegláda (70) szülinapajándék (1) szűzpecsenye (1) tarja (1) tárkony (2) tatsoi (1) tej (4) tejföl (1) tejszín (18) tészta (10) tésztasaláta (1) tiramisu (1) tojás (5) tojásfehérje (1) tökmag (1) tökmagolaj (1) töltött (3) töltött tekercs (1) tönkölybúza (1) tönkölyliszt (1) torta (3) tortilla (1) túrós (11) tűzdelt (1) tv (1) újhagyma (1) utazós (4) vaddisznó (2) vajas (2) vajastészta (1) vajas fánk (1) vaníliakrémes (4) vaníliapuding (2) vargánya (1) vega (8) vers (6) veszíts el egy könyvet (2) vkf (12) vkf.iii. (1) vkf.iv. (1) vkf.vi. (1) vkf16 (1) vkf18. (2) vkf20 (1) vkf5. (1) vkf9 (1) vkf 13 (1) vkf 14. (1) vkf viii (1) vkf x. (1) vkf xi. (1) vörösbor (2) vörösboros (1) vörösboros meggyszósz (1) vöröslencse (2) zabpehely (2) zagyvaság (1) zakuszkatanya (1) zöldséges (27) zsálya (1) zsömle (1) ¤ (1) ¤barátság¤ (1)
Creative Commons License
KÉRDEZZ MEG, MIELŐTT FELHASZNÁLNÁD, TOVÁBBADNÁD....

Repülős áfonya

2008.02.11. 12:05 | Cserke | 13 komment

Morgok. Ha már a Sarj repülőt kért, miért pont ott vettem, ahol?
Rosszul kezdődött, egy darab kiszolgálóhölgy, aki az egész személyzetet képezi, kellemes darab. Lehet. Úgy egyébként. Egy baja van neki, csak egy, a vevő. Hogy bekúszik, begyűrűzik az ő üzletébe, betüremkedik, betolja magát és akkor ott vesz. De még ha csak venne! De kérdez. Hülyeségeket. Hogy tartós-e valamennyire. Rá van írva! Nagyon tartós, rugalmas, strapabíró anyag.
Jó.
Kisvártatva kiderül, repülő nem repül. Egyáltalán. Sose. (A szlogenjük:álmodj és repülj!...haha.)Telefonálni szintén felér egy kisebb kalanddal, már ha az ember túléli a gutaütést, hogy az egyetlen mobilszám, amin elérhetők (lennének) állandóan foglalt.
Ha mégsem foglalt, akkor meg nem veszik fel. Ha mégis, véletlenül, akkor baromira undokok, de jó, vigyem vissza, megnézik. Visszavivésnél kiderül, mennyire hülye vagyok, hogy nem raktuk el a hungarocellt, mert ő azt kéri. Megnézéshez? Nem, visszaküldik a gyártónak. De mondom, ő azt mondta, nézik. Ő ilyet nem mondott. De még direkt beszéltünk is róla, majd a kolléga. Nem, ő ilyet nem mondott, hungarocell nélkül még csak rá se néznek, különben az ő kollégéja nem néz, mert az ideje meg pénz. És én, én nem értem, amit mond.
Mondom, én tényleg nem. És ha ezt beszéljük meg, nem jövök ide a fenébe messze, az ő jó kis hungarocellje nélkül.
Nem bírtam meghatni.  Hőssel kicsit kedvesebb volt, tőle azért elfogadta legközelebb a hungarocell nélkül...
Aztán két röpke hét, s lehet menni a repülőért. 10-kor nyitnak.
Vagy nyitottak, egyetlenegyszer, elsőre, és akkor a piszok népek bementek oda és  akkor a boltosok megfogadták, hogy ők bizony tízkor soha többé.
És így aztán amikor én 10-kor odaértem, persze nem voltak nyitva.
A szomszédos Culinaris viszont igen, ahol tőzegáfonyát vettem. Mire kijöttem (jelentősen megkönnyebülve anyagilag, ez is az ő lelkükön szárad), akkor azért már be tudtam hatolni a Paco modell szentélyébe. Igaz, 1/2 11 volt, de mégis.
Ahol várt egy originált repülő és a kedves hölgy, "most akkor maga előtt kiszedem a hungarocellt, mert azt vissza kell küldeni a gyártónakl". S ezt is tette.
Valami lehet ezzel a hungarocellel, kis aranyrögök vannak benne, vagy ilyesmi.
Mindegy. Otthon Repülő repül. 3 kört.
Akkor leesik és letörik az egyik motorja. A nagyon tartós, rugalmas anyag, amiből van.

A tőzegáfonya alja tele van rohadttal. Culinaris.
Csak hogy ne lógjon ki a többi esemény közül.

Azért a maradékból egészen jó lett.






zselé:

25 dkg tőzegáfonya (vagy amennyi marad, miután a rohadtat kidobáltuk)
annyi vízzel felöntve, hogy ellepje (kb. 1 1/2 dl), ízlés szerint cukrozva
1 1/2 kk agar-agar (vagy 4 kis zselatinlap)

Az áfonyát addig főztem a cukros vízben, míg a szemek ki nem pattantak, pár szemet díszítésnek félretettem, a többit összemixeltem. Az agar-agart felolvasztottam a forró áfonyás lében és félretettem hűlni.

joghurthab:

4 dl sűrű (vagy lecsöpögtetett) natúr joghurt
3 kanál nádcukor
2 ek citromlé
1 citrom héja finomra reszelve
2 dl tejszín habbá verve
1 kk agar-agar (vagy 3 kis zselatinlap)

Habbá vert tejszínt óvatosan belekevertem a cukorral édesített, citromhéjas-leves  joghurtba. Kb. fél dl-t kivettem belőle, felforrósítottam és feloldottam benne az agar-agart, majd hozzákevertem  a többihez.

Kb. fél órát hűltek a hűtőben, aztán óvatosan, kanál hátán csorgatva belerétegeztem poharakba. Legalább 2 órát kell dermednie.




Közben egy darab visító kölök cincálta az idegeim (holafocim, nemigaz, hogy ebben a házban mindeneltűnik, valaki ellopta, sose leszmeg, jajjaj !), kiszaladgáltam a kertbe, hogy mennyire legyen a leyland lenyírva és pakoltam a könyveket, és még közben a kidobásra kényszerült áfonyák miatt is keseregtem egy kicsit és még a Deladapot is hallgattuk.

A bejegyzés trackback címe:

https://eteto.blog.hu/api/trackback/id/tr61334746

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

sütis néne · http://sutisnene.blogspot.com/ 2008.02.11. 12:59:53

Jesszus, tiszta péntek 13!!!!!
de azért ez a zselé nagyon jól sikerült!;-D

Ízbolygó · http://izbolygo.extra.hu 2008.02.11. 13:18:15

Cserke, az vígasztaljon, hogy ez az áfonyazselé nagyon jól néz ki, szuper a kép!
(PS: én is így jártam a múltkor a culinarisos tőzegáfonyával:-( Pedig, hogy megörültem neki, hogy lehet kapni!)

mjlanyi 2008.02.11. 15:51:26

Vannak napok, amikor fel sem kéne kelni...
Azért a zselé remekül néz ki, és mindjárt itt a tavasz amikor megint szépek lesznek a fények fotózáshoz. Most vettem gáztűzhelyt, adtak hozzá vagy 10 kiló hungarocellt, bevigyem a repülős boltba nekik? :-)

chilii · http://chilii.blogter.hu 2008.02.11. 16:31:07

ha már ennyit jártok a culinarisba, nem tudjátok véletlenül, hogy azok a jó kis vetőmagok vannak-e mostanában? :)

grenadine · http://grenadinegasztro.blogspot.com/ 2008.02.11. 18:05:52

őrjítően vonzó a kanalas kép!
(nem jöttél a citromos kekszért:)

Piszke/Candy's · http://www.piszke.blogspot.com 2008.02.11. 18:15:47

Ú, ezek a képek nagyon harapnivalóak!!

A tőzegáfonya azért rothad, mert úgy szüretelik, hogy a tőzegáfonya mezőket elárasztják vízzel, egy szuperhidraulikus tárcsa belemerül a vízbe ( a gát két oldalán gurulnak a kerekei)vadul letárcsázza a szemeket ( szerintem a növényt is, de azt nem magyarázák a Spektrumon) és aztán hatalmas gumicsizmás emberek lehalásszák az áfonyát a vít tetejétől nagy hálókkal.
De tényleg.és akkor biztos nem szárították meg rendesen.

Ui: A leylandiakat már most meg kell nyesni?? Félek hogy a fagy még kárt tesz benne.

cserke 2008.02.12. 09:32:21

Köszi, lányok:)

Sütiske, én is gyanakodtam, hogy 13-a van:)

Ízbolygó, esküdni mertem volna, hogy csak nekem jár a rohadtas. És én is nagyon megörültem, mert nagyon szeretjük, meg aztán, hogy egészséges is, aztán így jártunk. Pedig megnézegettem alaposan a zacskót.

Júlia, elképzeltem, hogy odaborítod az asztalra a sok fehér nyavalyát:)) De tedd csak el, jó lesz szűkösebb napokra, amikor majd kiderül, hogy mitől olyan értékes...
A mai nap is olyan jobb-lett-volna-nem-fölkelni, a zsömle helyett a szalámit kentem meg vajjal.

Chili, én itt nem láttam, pedig az aprólevelű bazsalikom és az az érdekes cukkini biztos hazajött volna velem. A pestiben voltam, lehet, hogy a másikban van.

Grenadine, szóltál??!! Szaladtam volna:))

Piszke, láttam egyszer én is, hogy szüretelik, de azért rohadtat nem kellene árulni. Vagy legalább nem teljes áron.

A leylandot csak azok az eszement népek nyesik ilyenkor, akik képesek télen átépítkezni...
A félelem bennem is megvan.

chilii · http://chilii.blogter.hu 2008.02.13. 10:23:44

írtam nekik, a héten jöttek magok, és hamarosan postán is rendelhetek :)

cukroskata · http://blogspot.com 2008.02.13. 13:41:16

Tudom, miről beszélsz:-) A hungarocellhez erősen vonzódnak minden üzletben az eladók, vagy a gyártó. Én nem olyan régen egy video/dvd-t vettem, ami nem működött megfelelően, és amikor visszavittem, közölték, hogy kicserélnék, vagy visszavennék, de mivel könnyelmüen kidobtam a hungarocellt, sajnos nem tehetik. Elég sokáig tartott, amíg meggyőztem őket, hogy nem a hungarocellt akarom visszadni, hanem a szerkentyűt :-)

cserke 2008.02.13. 16:27:47

Kata, nem is értem. Én is azt bizonygattam annak a drága jó asszonynak, hogy nem a hungarocell rossz. Nekem nem hitte el.
Kénytelen leszek a fogyasztóvédelemnél utánanézni, nehogy még a végén nekik legyen igazuk ...

Zsuzsa · http://habolondneszeddle.blogspot.com/ 2008.02.13. 17:33:28

Hát az tuti, hogy a hungarocell abszolút kulcsszereplő (Cserke, szerintem itt az ideje egy hungarocell cimkét is betenni). Az utóbbi két-három alkalommal, amikor ilyen hungarocelles cuccot vásároltunk, szóltak az üzletben, hogy ki nem dobjuk, amíg biztos, hogy nem akarjuk visszacserélni.

Az áfonyás cucc gyönyörű!

melange 2008.02.13. 22:40:23

"betolja magát és akkor ott vesz." Az ilyen mind. A vevő. Én már csak tudom :)
Viszont ez a hungarocell dolog most megdobogtatta a kereskedői vénámat. Már ha egyszer ilyen igény mutatkozik rá, miért is ne nyithatnék egy hungarocell butikot? Nem is, inkább szakáruházat. És aki felelőtlenül kidobálta, mert azt hitte, Termék majd működik, és sose kell cserélni, az pofára esés helyett eljöhet a jó melanzs nénihez, és megveheti a hiányzó mennyiségű cellt. Ami ugyebár hungaricum. Úgyhogy azt hiszem, megyek is, és keresek valami jó kis pántlikás üzlethelyiséget a celleknek valahol a Váci utcában. Hogy nem lesz olcsó? Nem hát. De a hungarocell se! Elvégre csak egy helyen lehet majd kapni az egész Budapesten!

cserke 2008.02.14. 10:57:58

Zsuzsa, állítólag tényleg el kell rakni. De meddig?? AMíg ki nem dobod a belecsomagolt cuccot??!!

Melange, az ötlet pompás, de kizárólag pántlikás boltot nyithatsz. És az igény bizony mutatkozik, de még hogy!!:)))
És a vevő tényleg olyan, hogy betolja magát, de kegyed meg sosincs ott...
Címkék: édes tejszín citromos joghurtos poharas krém agar agar
süti beállítások módosítása